Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Tehokkaammat valovoimaisemmat etuvilkut?

Aloittaja Eki, 02.10.20 - klo:18:11

« edellinen - seuraava »

Eki

#15
Minä katsoin netistä että vilkkupolttimot ovat 12v/10w, takana ok mutta edessä ei näy katteisiin upotetuista juuri mihinkään, menin että 12v/21w niin johan pitäisi näkyvä, motonettiin ja ruuvari mukaan. Eipä sovikaan polttimon lasikupu rikkomatta etuvilkun reikää, jos rikkoo ei pysy polttimo, joten palautin samantien. Eipä käy nuo minun led jututkaan, ovat kaikki kirkkaita ja pitäisi olla värjätyt, kyllähän voi olla vaikeaa kirkastaa vilkkuja ... https://www.storm-motor.fi/yleisosat-ja-tarvikkeet/vilkut-ja-valot/vilkut/kellermann-led-minivilkut/varaosat/varapolttimo-halogen-12v-h21w/?gclid=Cj0KCQjw5eX7BRDQARIsAMhYLP9yIdNutHGEBMf2vUr_H0wOxlUtCKMBz8QF7lD7pAxxKnS9bHrl0ZgaAsqQEALw_wcB tuo kävisi mutta kannassa tapit ei vastakkaisilla puolin, mutta taitaakin olla kanta 9mm, olisi ainakin moposportilla 12v/15w oranssi, mahtaako olla juurikaan huomattavaa eroa kirkkaudessa, kanta sama bau15.
https://www.moposport.fi/polttimo-12v-15w-ba15s-keltainen tilattu 2kpl moposportista, kai nuo vähän kirkkaammat ovat? Alkuperäiset 12v/10w, tilatut 12v/15w, isompia ei sopivalla kuvulla löydy.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

vilkut nyt ei onneksi pala jatkuvalla syötöllä..eiku sitä meinaan että jos watteja pistää hehkulangalla lisää niin lämmön tuotto on myös eri luokkaa. ettei muovit sula ympäriltä..

Eki

Olisi ollut aivan järjetön valoteho etuvilkussa, kokeilin oikeanväristä lediä, mutten löytänyt mistään etumaskin alta relettä ja eihän se ledi vilku. Minulla on myös vastukset ledeille, mihin johtojen väliin moinen tulisi kytkeä, + vaiko - johdon ja polttimon väliin, ei oo mitään hajua? Valoteho olisi ledeillä edessä taatusti näkyvä, mutta kun ei oo sähkömiehen vikaa, vastukset ovat 25w 6rj, johdot tulisikin molempien johtojen väliin, siis ns + ja miinusjohtojen, mutta vilkkumistahti ei selviäisi muutakuin kokeilemalla. Olisi mukava tietää että missä moinen rele mahtaisi olla etumaskin alla, lampulla etsin, niin ei kyllä näy missään???
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

A_sentaja

Minulla oli edellisessä mopossa ledivilkut ja rele, joka tarkoitettu juurikin ledeille ja hyvin pelasi. Kokeilin myös originaalireleellä ilman etuvastuksia, ainoa ero oli nopeampi vilkkutaajuus.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

Ekin mopossa taitaa olla lataussäädin ja vilkkurele samassa paketissa.
Tuolla juttua aiheesta  https://www.pedparts.co.uk/blog/piaggio-gilera-led-indicator-flasher-relay-upgrade
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Säädettäviä vilkkureleitä saa ja jotkin niistä toimivat. Laatu on laidasta laitaan. Jos esitteessä on tehonkesto mainittu niin tietää jotain mitä myy.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Ei tarvi enää, minullahan oli tämän topicin alussa kuvia niin releestä kuin ledeistä, kävin hakemassa 12v/15w pikkukuvulla olevat polttimot 12v/10w tilalle, kyllä nyt näkyy, toiset kaksi tilattu taakse samoja jo eilen, kaikki ok.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Mitkä ledit olisi kirkkaammat lasekantaiset t5 huomiovalot gilerassa, niin edessä kuin takavaloina? Ostin t10 polttimot mutta ovat kelvottoman himmeät takavaloiksi, kanta kyllä on sama kuin t5:ssa, mikä pitäisi olla wattiluku että eroja olisi ... ?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.