Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalainen vastaan muut

Aloittaja Tapsa, 28.04.07 - klo:10:16

« edellinen - seuraava »

xtr50

minun skootterilla on kohtapuolin ajettu 2000km, eihän se vielä paljoa ole, mutta tähän asti kummiskin kestäny hyvin, oma mielipiteeni on skoottereista tämä ,että kaikista skootteri merkeistä löötyy hyviä että huonoja ja itsekkin voipi vaikuttaa skootterin kestävyyteen tekemällä huollot sillon kun pitää ;) ;)
hullulla on halvat huvit!

Samppa

Juu ei mikään kyllä toimi jos ei koskaan huolla ja kyllä niitä maanantaikappaleita löytyy aina merkistä riippumatta. Jokaisella merkillä on omat piirteensä, hyvät puolensa ja puutteensa. 
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

xtr50

#32
näen on :) ennemmin minä ostaisin kiinalaisen skootterin kuin eurooppalaisen skootterin. Kiinalaiset skootterit tehdään kiinassa, mutta mistä tulee eurooppalaisiin skoottereihin osia nykypäivänä ;)
hullulla on halvat huvit!

Steelwing

Lainaus käyttäjältä: xtr50 - 28.12.07 - klo:13:47
näen on :) ennemmin minä ostaisin kiinalaisen skootterin kuin eurooppalaisen skootterin. Kiinalaiset skootterit tehdään kiinassa, mutta mistä tulee eurooppalaisiin skoottereihin osia nykypäivänä ;)

Niin, mutta tehdäänhän Kiinassa laadukastakin tavaraa, se vain riippuu kuka sitä valmistuttaa. Ei todellakaan voida sanoa, että kiinalaisen halpisskootterin laatu on samalla tasolla kuin vaikka eurooppalaisen merkkiskootterin Kiinassa tuottama skootteri vain, koska molemmat on valmistettu Kiinassa. Ei, ei näin.

xtr50

#34
Minun mielipiteeni on tämä: mielummin ostasisin kiinalaisen halppis skootterinkuin eurooppalaisen, se on varmasti ihan käypä peli minun ajuihin ja huollotkin tekee aikanaan niin eiköhän sillä pöristele ;)
hullulla on halvat huvit!

Baotian

Sovitaan , että jokainen hankkii juuri sellaisen skootterin kuin haluaa ja myöntää saman oikeuden myös toisille foorumilaisille. Tämän jälkeen arvostelee vain omaa skootteriaan eikä toisten valintoja. ;D

Partanen

Lainaus käyttäjältä: Steelwing - 16.01.08 - klo:17:31

Niin, mutta tehdäänhän Kiinassa laadukastakin tavaraa, se vain riippuu kuka sitä valmistuttaa. Ei todellakaan voida sanoa, että kiinalaisen halpisskootterin laatu on samalla tasolla kuin vaikka eurooppalaisen merkkiskootterin Kiinassa tuottama skootteri vain, koska molemmat on valmistettu Kiinassa. Ei, ei näin.

Yleensä se kuitenkin menee niin, että tuotteen ostaja (tässä tapauksessa laitteen maahantuoja) valitsee valmistajan malleista mieleisensä. Maksaa siitä summan X sen mukaan millä varusteilla, tai ominaisuuksilla sen haluaa. Miksi tuotteen valmistaja ei myisi samaa tuotetta myös omalla tuotemerkillään? Yleensä myy. Tästä seuraa se, että markkinoilla on vähintään kaksi samanlaista tuotetta samalta valmistajalta, eri merkeillä. Laatu niissä ei eroa toisistaan. Poikkeuksena semmoiset tilaukset, joissa tuotteen tilaaja maksaa lisähintaa siitä, että valmistaja ei myy samaa tuotetta kenellekään muulle, eikä myy sitä omallakaan tuotemerkillä. Tuloksena aivan karmean hintainen tuote, jonka hinnan määrää valmistaja ja tilaaja, mutta kaiken maksaa kuluttaja. Esimerkkinä -80 luvun Volvojen ajovaloumpiot: Tunnettu valmistaja ne valmisti, mutta uusia ei saanut muualta kuin merkkiliikkeestä. Tulos, aivan hävyttömän hintaiset umpiot. Vuosien kuluttua sopimus loppui, jolloin valmistaja sai myydä umpioita myös muille ostajille, hinnat laskivat. Esimerkkejä on enemmänkin, mutta tämä esimerkkinä siitä, että hinta ei aina takaa laatua.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

xtr50

täällä päin "laatu" skootterit oottaa kesää, kun taas kiinan ihmeillä mennään kesät ja talvet ;)
hullulla on halvat huvit!

Samppa

Lainaus käyttäjältä: xtr50 - 17.02.08 - klo:20:39
täällä päin "laatu" skootterit oottaa kesää, kun taas kiinan ihmeillä mennään kesät ja talvet ;)
Tuo on kauttaaltaan ihan mielenkiintoinen kommentti. Itse olen havainnut tekeväni toisaalta hieman samaa (vaikka en Kiinalaista omistakkaan tällä hetkellä), sillä pidän talvella ajossa kaikista vanhinta yksilöä. Toki, tuo yksilö toimii hyvin ja siinä on myös nastarenkaat. Ajoa tulee kuitenkin äärimmäisen vähän.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Partanen

Kaveri ajeli työmatkoja pakkasellakin Fudella. Akkua ei ole ikinä ladattu verkkovirralla, eikä virta ole silti kertaakaan loppunut. Aina on sähköstartilla käynnistetty. Osti mopon uutena siis melkein vuosi sitten keväällä. Pakkaskeleillä kulkee kuulema niin kovaa, että hirvittää. Ja ei ole suuttimia, eikä edes rullia vaihdettu, kun ei ole antanut mulle lupaa.  :P Luistin rajoitintappi otettiin pois sisäänajon jälkeen, siinä säätämiset. Ongelmina ollut renkaan venttiili, joka vaihdettiin, sekä nopeusmittari, joka lopetti toimintansa 1000km kohdalla. Ilmeisesti nopeusmittarinvaijeri on poikki, mutta sitä ei ole vielä vaihdettu. Hiukan on aurinko poltellut tummia muoviosia, ja talvella ajon seurauksena pakoputki pintaruosteessa. Putkenhan voi maalata, jos niin tahtoo.

Eli varsin mainiosti on hommansa hoitanut tuo (-kin) mopo.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

xtr50

mun soifer kiihtyy paremmin kovalla pakkasella kun leudommalla kelilä. Huoltomies sano tästä solikasta, että se ee oikein talvella pelaa kun on kuulema liian pieni suutin ja ylikuristettu, mutta silti käy ja kukkuu. Kun tulee tämän kohalle 2500 kilsan huolto niin silloin ois aekomus ottaa kuristimet, vaihtaa kevyemmät rullat ja vaihtaa isompi suutin, sitten ee oo varmaan pakkas rajaa tälle skodelle ;D
hullulla on halvat huvit!

FrozenCorpse

Minä en pidä nuista halpiksista. Eivät ole mieleeni oikein mitenkäänpäin, muutenkuin vauhdiltaan, vaikka ovatkin heikkoja tehoiltaan.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Coastside

Merkkituotteella, jos sitä ei juuri jonkin tärkeän ominaisuuden vuoksi ole hankkinut, saa statuslisää ja ehkä itsevarmuutta, vaikka se toteuttaisi vain sen saman kuin halppis. Usein nämä tuotteet ovat jopa samalta linjalta tulleita. Mutuna sellainen huomio että tytöt ovat enemmän merkkitietoisia.

Kiinatuotteet ovat uutta, hieman samoin kuin itätuotteet sodan jälkeen. Tosin kauppaa ei nyt säädellä niinkuin silloin, jolloin lännestä ei saanut tuoda vapaasti, eikä aasiasta tuotu minkäänlaisia ajoneuvoja.

Kiinamopoille on kehittymässä oma kulttuurinsa, johon vaikuttaa niiden ostajien laaja ikäjakauma. Ei tuo kyllä virittelyhalua vähennä, mutta ajotapakulttuuri on yleensä rennompaa ja melutaso pienempää. Mopojen laatu ja ajettavuus sekä tehon että hallinnan suhteen on selvästi parantunut kautta linjan. Se varmuudella lisää niiden suosiota. Kun hinnatkin ovat osin halpoja, niin tuskin suosio romahtaa.

Minä en merkistä maksa, jos se ei jotain erityistä tarjoa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Palexd

Mulla on laatuskode, enkä kiinalaista olis ostanukkaa, vaikka yksi sellainen löytyy jo talosta. Kyseessähän ei ole skootteri vaan vaihteellinen mopo, kaikin puolin hyvä peli ollut, sellainen miinus vain, ettei saanut uutenakaan rekisteriin.. Vakiona välitykset erittäin pitkät, oma mittari meni ympäri, eli lähes 90 km/h vauhtia.. Kiihtyvyyskin oli ihan hyvä, lähes vakioiden suorasuihkuskoottereiden tasolla. Yleisesti kiinalaisista skoottereista minulla on sellainen kokemus, että lähes kaikki, joita täällä päin on ollut on menny rikki. Keewayt ja CPI:t taitaa olla kohtuullisen laadukkaita, ja nehän monesti mielletään kiinalaisiksi vaikka ei taida kiinasta olla?
MYYDÃ,,Ã,,N TAI VAIHDETAAN HYVÃ,, MBK NITRO MOPOSKOOTTERI, http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=661.msg8308#msg8308

funke