Skootterit yli 50cc (vaativat käyttäjältään vähintään A1-luokan ajokortin) > Yleiset tekniset ongelmat, niiden korjaus ja vinkit

Moottorin elinaika vs huolto

(1/2) > >>

viisnelonen:
Usein porukka mieltää 50 tkm ajetun skodun ns kilometrivikaiseksi. Mitä se saattaa ollakin jos huolto on laiminlyöty
Ja se huolto sanan tarkoitus/sisältö on myös käsitetty todella kirjavasti, kuten myös auton omistajilla..

Kimmokkeena tähän topiikkiin oli tämä yli 100 tkm ajettu satelis, olen pähkäillyt että mitäköhän tuo myyjäliikkeen mainitsema "täydellinen huoltohistoria" sisältää?
https://www.nettimoto.com/peugeot/geopolis/2710464

Onkohan esim mäntä&sylinteri tai jakoketju jo uusittu ? jne..   Jos olis lähempänä niin saattaisin ajella ihan huvikseni sinne renkaita potkimaan ja perehtymään tehtyihin "huoltoihin" ja suuren km määrän johdosta erityisesti moottori pakettiin tehtyihin töihin.
Onko joku nähnyt Suomessa muita yli 100 tkm ajettuja pienikoneisia (1 syl) skoduja, isokoneisia, esim burgman 650 ja honda silverwing 600 on kyllä, samoin Honda SH 300 ainakin yhden muistan täältä nähneeni.

Coastside:
https://www.autoscout24.com/lst-moto/?sort=standard&desc=0&ustate=N%2CU&size=20&page=1&priceto=3000&kmto=100000&kmfrom=50000&body=116&atype=B&

HiTec:
Tuo täydellinen huoltohistoria sisältää vain ja ainoastaan hultoliikkeiden leimat ajallaan ko. kulkineen huoltovihossa. Mitä noissa huolloissa sitten on ikinä tehtykään, onko edes maahantuojan virallista huolto-ohjelmaa noudatettu, onkin jo ihan kokonaan toinen asia, siitä tehdystä huollosta kun ei yleensä kulkineen historiaan jää mitään muuta kuin tuo huoltovihon leima, ne tehdyn työn kuitit yms. kun useimmiten katoaa jo heti seuraavassa omistajavaihdoksessa :-\

Esim. tämä nykyinen moponi on 91tkm ajettu ja tuosta huoltovihostakaan ei ole enää niin harmaintakaan aavistusta. Kuitenkin moottorin käynti ja suoritettu koeajo paikanpäällä sai itseni vakuuttuneeksi ja kaupat syntyivät. Tokihan tuossa on hiukan sitä nykerettävää, kuten käytetyissä enempi ajetuissa useimmiten on, mutta ihan on kaikki sellaista minkä pystyy itsekin tekemään ja näin pysyy se pienen nykyertämisenkin viehätys yllä 8)

konenikkari:
Huoltoja on monenlaisia.
Työkaveri tuli polkupyörällä töihin, ja kertoi "autoni on huollossa"
Kuukauden päästä hän tuli taas autollaan, kun kolarikorjaus oli valmistunut. ;D
Moottoripyörä korjaamolle tuotiin suzuki gs1100 "Huoltoon"
110000 ajettu moottori vaihdettiin tehdasuuteen.

konenikkari:
Mulla 1999 mallinen Aerox jolla nyt ajettu 47000 km
Kampiakseli ja runkolaakerit on alkuperäisiä.
Mäntiä on vaihdettu 10000 välein.
Nykyisin odottelen kauhulla, kaasuttaessani, mikä tulee ekaks kurkkaamaan
kuka kaasuttaa KOP KOP  ::)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta