Skootterit yli 50cc (vaativat käyttäjältään vähintään A1-luokan ajokortin) > Yleiset tekniset ongelmat, niiden korjaus ja vinkit

sähkö expertit hoks

(1/10) > >>

Puuro:
katoin sähkökaaviosta ja laitoin piuhat menee sen mukaa, nyt mulla tulee yli 12v ku laitan toisen yleismittarin piikin tulpanhattuu ja toisen akun -napaa. Jos sammutan virtalukosta virrat ni sillo kans virrantulo loppuu eli virtalukkoki toimii mut kipinää ei tuu. Cdi vaihettu, tulpanhattu,johto ja tulppa vaihdettu. Staattori mittailtu et pitäs olla ehjä. Moottorilta vedetty vielä erillinen maadotus. Missä vika?

Partanen:
Nyt ei saa kyllä selvää. Onko "jännitteensäädin" yleismittari, vai mitä tarkoitat?

konenikkari:
Kannattaisi ehkä kysyjän hankkia paikalle kaveri
joka oikeesti ymmärtää ko laitteen sähköistä jotain.
Aivan joka kerta ei tartte aloittaa kymyksiä
uudella aiheella, jatka samalla aiheella, entiseen osioon ;)
Mutta älä silti lopeta kirjoittelua, kyllä opit,
kun minäkin olen oppinut tein ensin paljon virheitä,
mutta jo nyt olen rasittavan paljon kirjoittava, kiusankappale  ;D

Puuro:

--- Lainaus käyttäjältä: Partanen - 22.03.22 - klo:11:30 ---Nyt ei saa kyllä selvää. Onko "jännitteensäädin" yleismittari, vai mitä tarkoitat?

--- Lainaus päättyy ---
Joo sori sanat menny ajatuksissaa sekasi, yleismittarista puhunu kokoajan

Puuro:

--- Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 22.03.22 - klo:12:51 ---Kannattaisi ehkä kysyjän hankkia paikalle kaveri
joka oikeesti ymmärtää ko laitteen sähköistä jotain.
Aivan joka kerta ei tartte aloittaa kymyksiä
uudella aiheella, jatka samalla aiheella, entiseen osioon ;)
Mutta älä silti lopeta kirjoittelua, kyllä opit,
kun minäkin olen oppinut tein ensin paljon virheitä,
mutta jo nyt olen rasittavan paljon kirjoittava, kiusankappale  ;D

--- Lainaus päättyy ---
Nokun itsekkin rassannu näitä paljon ja mulla on apuna ollu henkilö joka korjannu skoottereita jo sen 10vuotta ja kanssa sähköinsinöörin paperit omaava henkilö mutta ei oo vaa keksitty syytä miksi ei toimi

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta