Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vara-avaimen teettäminen

Aloittaja Kuikka, 29.05.22 - klo:19:31

« edellinen - seuraava »

Kuikka

Vespa Gts 250:een olisi tarve vara-avaimelle.
Eli meneekös homma niin, että hommaan avainaihion, suutarilla kopioin avainen ja tämän jälkeen ohjelmoin järjestelmään?

Vai onko noissa avaimissa joitain sirua joka täytyy vielä kopioida?


Coastside

The Reddish-Brown KEY is the master programming key. In the Vespa world, this key is commonly referred to as the BROWN KEY or MASTER KEY. The Brown key burns a code into the ECU on fuel-injected models and into the CDI of carburated models.

https://youtu.be/O1X14L9IReE

Master key lukkoon ja kopioutuva perään kun se on työstetty samaksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Palosella

Tuossa master-keyllä ohjelmoitaessa on vielä sellanen juttu, että liitettävän avaimen pitää olla Piaggion orkkis. Muut ei käsittääkseni sovellu tuohon hommaan.

Aika usein vaan se ruskea master-key on hukassa. Niinkun minunkin Vespassa on. Avainsuutarit, joilla on ajonestosirun kopiointiin vehkeet, pystyy tekemään vara-avaimia noihin. Niissä avaimissa on siis siru sisällä.

Kuikka

Joo näinhän se toimikin. Parilla ekalla yrittämällä ei onnistunut, mut kolmannella sit avain saatiin toimimaan. Kätevä systeemi. Kiitos vastauksista.

oskuk

Kas! Ihan uutta tietoa minulle. Olen luullut että se ruskea on vain vara-avain...

viisnelonen

Ainakin Piaggio X9 own. manuaalissa tuo master key asia oli esitetty erikseen ja korostetusti.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250