Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Super8 2-t vakioputken parantaminen

Aloittaja mopotinx3, 08.08.21 - klo:08:22

« edellinen - seuraava »

mopotinx3

Edellinen omistajan oli ajanut talviajoa, jolloin pakoputki on pahasti ruostunut.  Ei nyt reikää, mutta käyrässä on pientä ruostekuoppaa.  Ajattelin hioa ruosteet pois ja samalla lisätä tehoa.  Tehoputki ei tule kysymykseen kovan äänen takia.
Olisko hukkaputken tukkimisesta hyötyä tai jos suurentaisi ulostuloputkea hieman?  Jos siellä vaimentimen sisällä on pahasti kuristuksia eli liian pienet reiät, tuskin kannattaa sitä ulostuloputkeakaan rikkoa. 
Arvokkain tieto olisi sisuksien laatu, jos joku olisi rälläköinyt superin vaimentimen osiksi ja osaisi sanoa, mitä sieltä löytyy.
Lämpökilven kanssa on myös ongelmia, reiät ovat väljistyneet liian suuriksi. Laitoin uudet kumipuslat niihin, mutta ne paloivat heti pois.  Alkuperäiset on ilmeisesti jotain erikoista palonkestävää kumia.  Fiksaushdotuksia?  Hitsaamalla reät oikean kokoiseksi, maalit menee pilalle.
Aprilia Sportcity One 50 4t

A_sentaja

Tehoputkia saa myös todella hiljaisilla äänillä, minulla oli aikanaan leo vincen putki aeroxissa ja se oli käyntiääniltään vakiota hiljaisempi.
Putkea valitessa tärkeää on, ettei ota sitä kireintä racing versiota, vaan touring tai sport. Niissä äänitasot ovat todella maltillisia nykypäivänä.
E hyväksytyissä on luonnollisesti holkki alkukäyrässä nopeutta rajoittamassa, sen poistamalla vauhti nousee, äänet ei niinkään.

Kymcon vakioputkea en ole avannut, mutta esim aeroxin vakioputken sisällä on haittalevyjä sen verran, että nakertajalla sai rouhia pitkään ja hartaasti.
Toisekseen niiden poisto lisäsi ääniä ja koneen luonnetta niin paljon, että säätöjen kanssa sai tehdä töitä.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...