Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aprilia SR 50R Factory

Aloittaja Pösse, 27.04.07 - klo:23:03

« edellinen - seuraava »

Palosella

Pakoputki irti ja ne kolme kuusiokoloa vanteen keskeltä irti niin rengas on kädessäsi. Sillä keskimutterilla saa sen navan ja jarrulevyn irti siitä

Peetu

siis siltä pakoputken puolelta? onko siel jotkut suoja jutut millä ne saa pois?

Palosella

Mistäs muualtakaan?



Noitten pulttien päällä on sellanen pyöreä muovilätkä, joka lähtee käsin tai ruuvarilla kampeamalla pois.

Peetu

#153
Ei ole pultteja koloissa? Vm2010

elteppo

Onko tuosa ny liianvähän paineta kompurasa? tyhjäkäynnillä 4,5bar vähälisäs kaasua nousi viiteen baariin. vuotoja ei löytyny letkuista.

Coastside

#155
Siinä on  suuremmat puristuspaineet joten pieneltä tuntuu.
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?237649-Sr-50-Ditech-correct-fuel-and-air-pressures

Tuolla juttelua kompressorista kuudella barilla toiminut hyvin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

elteppo

Kompuran vaihtoon sitte. Varmaan se tuosta johtuu et sammuu jos kaasupohjassa ajaa ja löysää paineputoaa liikaa ja laite sammuu. En päässy ajamaan että ois nähäny mihin paine nousee kovemmilla kierrokssilla ja keski jalustaa ei oo ni paikallaankaan ei pysty oikeen koittaan. 

konenikkari

Mulla jäi pois hakuohjeesta alaviivat,siis:
Aprilia_Ditech_Updating       ni löytyy oikea sivu.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

elteppo

Päivitystä tilanteeseen. Otin kompuran irti mäntä näytti olevan ihan hyvän näkönen männänrengas ehyt eikä takaisku vuotanu. Kaipa se vaan on niin harva ettei jaksa nostaa painetta, startilla pyöritin enkä saanu painetta nousemaan yli 4bar. Juutuubisa näytti joku saavan pelkällä starttaamisella yli 8bar. Koitin sit kompuralla suoraan painetta letkuun ja mopo alko josaki 7bar kohilla käymään oikeen tyhjäkäyntiä ja otti nätisti kierroksia. Sitte kysymys passaako tohon -05 malliin -08 kompura eikös näisä kuitenki oo sama "pinokkion" moottori ?

konenikkari

#159
Saitko aukeamaan tuon lähettämäni linkin.
Juutuupin yli 8bar oli varmaankin pumppu+kompura yhteispaine.
Kun purit kompressorin, kokositko sen runsaan öljyn kera.
Eheänkin kompressorin paine saattaa tilapäisesti pienentyä purkamisen yhteydessä.
Varmista ettei mopoosi ole asennettu tarvikemäntää, tarkistamatta männän korkeutta,
sylinterin yläpäähän nähden.
Kyseessä on puuklyyvarin moottori sama kompura käy mutta ei taida tällä kertaa olla ongelman ratkaisu.
Suutinyksikön paineensäätöventtiili saattaa suuttua ulkoisen paineilmaverkoston paineista.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Se että häiriö koskee vain tyhjäkäyntiä viittaa siihen että kaikki muut syöttöjärjestelmässä olevat toiminnot ovat arvoissaan. Kompressorin uusinta kertoo ainakin sen osuuden. Ei kait läppä mene liian kiinni?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

elteppo

Juu tyhjäkäyntiä sillon kun ajaa kaasupohjassa ja löysää kaasun sammuu, mutta kun starttaa kone käy kyllä tyhjäkäyntiä 2000 kierrosta vähä heikosti ja ottaa nihkeesti kierroksia kun lähtee ajaan toimii normaalisti . prox merkkinen mäntä muistaakseni oli kuitissa. Joo kasasin kompuran öljyn kans eikä aluksi antanu painetta ollenkaan.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 03.05.16 - klo:13:12
Se että häiriö koskee vain tyhjäkäyntiä viittaa siihen että kaikki muut syöttöjärjestelmässä olevat toiminnot ovat arvoissaan. Kompressorin uusinta kertoo ainakin sen osuuden. Ei kait läppä mene liian kiinni?

Juups, läppäysikön asennon pitää alkuperäisasetuksissaan.
Oletko suorittanut ns. läppäjumpan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

elteppo

Läppä jumppaa tehty monestikki. Säädöistä en tiiä minä en ainakaan oo koskenu siihe ruuviin, varmaan hankala mennä säätään jos sitä on joku väännelly.

konenikkari

#164
Lainaus käyttäjältä: elteppo - 03.05.16 - klo:13:21
Juu tyhjäkäyntiä sillon kun ajaa kaasupohjassa ja löysää kaasun sammuu, mutta kun starttaa kone käy kyllä tyhjäkäyntiä 2000 kierrosta vähä heikosti ja ottaa nihkeesti kierroksia kun lähtee ajaan toimii normaalisti . prox merkkinen mäntä muistaakseni oli kuitissa. Joo kasasin kompuran öljyn kans eikä aluksi antanu painetta ollenkaan.

Ja oleellisen tärkeä on havaintoni, sujuvasti myyvät, asiaa tuntemattomalle,
diteckiin tavallisen kaasarimallisen männän, itse kipua tuntematta  :D
Proxinkin männällä, joka on hyvälaatuinen, pitäisi kootessa varmistaa ettei mäntä,
sylinteriin asennettuna ulkoreunoistaankaan ylety sylinterin yläpinnan yli.
Mieluusti vähän n. 0,1--0,3 mm alle.
Jotta saa luotettavan mitan, pitäisi sylinteri kiristää, tilapäisesti,ilman kantta, sopivalla määrällä sylinterin alatiivisteitä.
Joita asianmukaisessa ylätiivistesarjassa on useita.
Tästä aiheesta löytyy kyllä ohjeita, kunhan jaksaa kaivella vanhoja kirjoituksia.
Onnea kaiveluun, ja älä luovuta, se toimii kyllä, kunhan kaik on kohillaan ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)