Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Miksi GTS Vespaan JASO MA öljyä? (Ja muutakin juttua öljyistä)

Aloittaja Partanen, 27.03.11 - klo:14:03

« edellinen - seuraava »

Sepi6

Yleisesti voisin noista moottoriöljyistä sanoa mielipiteeni, viskositeetti 10W-40 koneisiin joissa on liukulaakerointi esim nokka-akselissa, 20W-50 kuula/rullalaakeri koneisiin. Kytkinlisä-aineistettu vain jos moottoriöljyssä uiskentelee kytkin jossa on massapinnat, ei se mitään kyllä haittaakkaan. Nuo 0W ja  5W öljy jos meinaa pakkasella ajella. Sitten tuo hintakysymys, jos ajokauden öljyissä säästää esim 5 euroa laittamalla sopimattomat öljyt kannattaako se pitemmän päälle? Vespassa moottoriöljy voitelee vain moottoria, omaan 50cc 4T moottoriin olen laittanut Teboil 4T SuperBike Oil 15W-50, on myös JASO MA luokitus. Miksi tuota, samaa laitan myös Derbin ja Suzukin moottoriin.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

MORPA

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 09.04.19 - klo:22:22
Ei voi kuin ihmetellä tarkoitusperiä, jos pitää tulla Hondalla keulimaan vespaketjuun. Mitään järkevää sanottavaa ei ole, mutta jotain pitää lätistä kuitenkin.

Pakko tarttua kun täkyn oikein nakkasit, muuten olisin jättänyt teidät vespoinenne ja öljyinenne ihan rauhaan. Mä puhuin Hondan valmistamasta sarvitraktorista, puutarhajyrsimestä tai mikä lie oikea nimitys tuolle koneella jonka moottori on luokkaa ruohonleikkuri.

Mikäs se ton sun esittämän nollaviestin sanoma olikaan, ehkä yhtä tärkeä kun mun kommenttini Hondalla keulimisesta. Sarvitraktori ei yksiakselisena kyllä keuli, ei millään.
Liikennesika.

oskuk

Lainaus käyttäjältä: Sepi6 - 16.05.19 - klo:09:54
Nuo 0W ja  5W öljy jos meinaa pakkasella ajella.

Vespaan on tuo sama 5w Italiassakin, ja Intiassa ;-)

Partanen

Piaggio ja Castrol näköjään tehneet yhteistyösopimuksen. Ja punaista näkyy olevan öljy uuden Gts:n koneessa. Suositus edelleen ohjekirjan mukaan 5w-40, niiden Jaso-luokituksien kera. Tosin maahantuojan mukaan 10w-40, mutta sille suositukselle en ole kuullut mitään järkeviä perusteita. Castroliltahan löytyy 5w-40 prätkäöljy, ja olen sitä Suomen kaupoissakin nähnyt.

https://www.piaggiogroup.com/en/archive/press/piaggio-group-and-castrol-reach-global-agreement-supply-lubricants
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003