Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

so


Partanen

Lainaus käyttäjältä: so - 01.08.07 - klo:23:58
Taitaa noissa olla aika paljon samaa näköä:

Baotian: http://www.wihonen.fi/catalog/product_info.php?cPath=47&products_id=411&osCsid=0ca0dead6f0430df21abbabbe3cebb05

Solifer: http://www.solifer.net/?toiminto=classic

Lisää samaa mopoa "Fude":
http://www.myllymaki.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=81200V

Ja sitten ihan vaan oikealla merkillä Baotian BT49QT-7:
http://www.jm-racing.fi/baotian.php

Noista voisi ainakin kuvitella, että Soliferin takuu toimii parhaiten, sillä siinä on eniten myyjän katetta. Jos 2 vuoden takuusta ei niin välitä, niin ei kannatta maksaa ylimääräistä Solifer-tarroista.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Samppa

#2
Lainaus käyttäjältä: E Partanen - 02.08.07 - klo:10:04
Noista voisi ainakin kuvitella, että Soliferin takuu toimii parhaiten, sillä siinä on eniten myyjän katetta.

Voi jäädä usein valitettavasti kuvittelemisasteelle. Esimerkiksi yhdessä ns. kalliissa premium automerkissä sai näiden asioiden kanssa säätää aivan liikaa (vaikka takuuvika oli ilmeinen ja myyjä tämän heti myönsi). Tottakai takuut voivat toimia myös ongelmitta.  ::)

Tätä takuuaihetta voisi jatkaa täällä:

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=189.0
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

solifer export

#3
Auttakaa miestä ???   pakkasen purema teki temput kaasuvaijeri jäätyi tai jotain kummaa tapahtui? apuaaa... Solifer siis kyseessä. Mitä tälläiseen neuvoksi?
Ei enää kehien ruuhkaa vaikka sormet jäässä ja silmät kosteina!!!

Baotian

Auttaisikohan mitään kaasuvaijerin voitelu ? Sulla on muuten sama skootteri kuin mullakin , mutta vaan eri tarroilla. ;D

solifer export

Ahaa.. Jotain voitelua pistin mut ei auta... piha kongressi tuumaili ettei auta kuin koko vaijerin vaihto?  ::)
Ei enää kehien ruuhkaa vaikka sormet jäässä ja silmät kosteina!!!

Samppa

Lainaus käyttäjältä: solifer export - 05.11.07 - klo:07:41
Ahaa.. Jotain voitelua pistin mut ei auta... piha kongressi tuumaili ettei auta kuin koko vaijerin vaihto?  ::)
Ensin skootteri lämpimään, sen verran että vaijeri sulaa. Sitten aseöljyä niin maani pirusti joko vaijerirasvaimella, tai itsetehdyllä "pussivaluttimella" siten, että vaijerista irroitetaan yläpää. Tuttu vika itsellänikin vuosien ajalta ja merkistä riippumatta. Kannattaa myös katsoa, että vaijerinsuojus, eli kuori on kokomatkalta ehjä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

solifer export

Jeps tuota koitellaan.. tosin täällä nyt taas leudot ilmat mitä nyt vähän tuulee mutta taas toimii..kiitoksia neuvoista :D
Ei enää kehien ruuhkaa vaikka sormet jäässä ja silmät kosteina!!!

xtr50

#8
Minkälaesia kokemuksia teeltä löötyy kyseisestä skootterista, moni haukkuu sitä ja moni taas kehuu sitä. Itselläni on vastaava laite ja minun mielipide on tässä:

Hyvä puolet:                                    Huonot puolet:

*Kestävä 4-tahti moottori                *Ylikuristettu(tekee siitä laiskan)
*hinta/laatusuhde kohallaan           *3,5 litran tankki
*isokokoinen penkki
*huolto pelaa(mulla ainakin)
*2006 ostetuin skootteri Suomessa

mun tietääkseen tähän soliferiin tehhään Suomessa jotain uuvstuksia: kaasari, sylinteri, pakoputki,kateet korvataan laadukkaammalla tavaralla ja sähkö menee kokonaan uusiks :-\ siitä johtuu hintaero fudeihin
hullulla on halvat huvit!

Partanen

Höpö höpö. Samaa tavaraa se on kuin muutkin kiinalaiset. Noilla mainitsemillasi uudistuksilla mopon hinta olisi aivan muilla lukemilla. Mistä muuten esim. sylinteri tulisi, jos ei kiinasta? Jokainen saa tietysti uskoa mitä tahtoo, ja hyvähän se on, jos on tyytyväinen kulkineeseensa, mutta ei tuommoisissa muutoksissa suomalaisen työn hinnoilla olisi mitään järkeä.

Onko tuo tankin koko ilmoitettu teknisissä tiedoissa, vai onko se litramäärä, joka mahtuu tankkiin siinä vaiheessa, kun mittari on punaisella. Baotianin mittari on siten säädetty, että menee punaiselle, vaikka tankissa on vielä reilusti polttoainetta. Matkaa voi huoletta jatkaa niin pitkään, kunnes viisari on aivan alatapissaan, eikä edes enää heilu. Silloin sinne mahtuu n. 5 litraa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

xtr50

#10
onhan se meekäläeselle ihan sama onko se suomalainen vae kiinalainen,vaekka se ois suomalainen niin nykypäevänä mikkään laete ee oo 100% tehty suomalaisista osista(vaekka ne saatetaan koota Suomessa), kiinasta tulee varmana osia melekeempä joka vehkeeseen nykypäevänä ja minulle on pääasia että kestää ;D. Myyjä sano että että tankkiin mahtuu 3,5 litraa bensaa kun ostin tämän kesällä ;) kuluttaa kuulema 2,7l/100km bensatankinmittari on tässä valehtelija, suottaa näättee mittari että tankki on tyhjä vaekka siellä on puoltankkia vielä jälellä ::) ja vielä kysyisin kuristuksista, että onko kellään kokemusta kurittomasta solikasta? Itelläni on huoltomiesten mukaan kaasarissa,  pakoputkessa kuristimet ja suutin on kuulema olematon tässä skodussa  :-\
hullulla on halvat huvit!

Baotian

Ei ainakaan Savon murretta.  ;D

Baotianissa on vain yksi kuristus, elektroninen , yksi piuha. Soliferissa on sitten ilmeisesti mekaaninen , katsopa sen perusteella tietoja foorumin muista ketjuista.

xtr50

#12
mä laitoin ommaan soliferin kaasariin öljyä niin ee oo jähminy sen jälkeen kaasari ;)
hullulla on halvat huvit!

A_sentaja

Ja erämiehet käyttää aseöljyä myös menopelinsä voiteluun, ja hyvin toimii... ;D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Baotian

Lainaus käyttäjältä: xtr50 - 06.01.08 - klo:10:55
mä laitoin ommaan soliferin kaasariin öljyä niin ee oo jähminy sen jälkeen kaasari ;)

Kaasari yleensä toimii bensalla, mutta mikäpäs siinä jos toimii. Voitele myös se kaasarin vaijeri  kun ehdit... ;D