Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinanskootterin valojen teho, säätö ja ongelmat

Aloittaja Baotian, 08.08.07 - klo:01:20

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Eki - 18.10.24 - klo:13:48
Lainaus käyttäjältä: Kenzy - 08.08.07 - klo:06:56Nyrkkisääntö laillisesta valosäädöstä on semmonen, että mittaat polttimon keskiöstä maahan mitan, sovitaan, että se on nyt vaikka 100cm. Sitten ajat skootterisi suoran seinän eteen, mittaat skootterin etäisyyden seinään siten, että valosta seinään on metri. Sitten merkkaat seinään kohdan, joka on 10% alempana, kuin mittaamasi valon korkeus, eli tässä tapauksessa 10cm alemmaksi, 90cm kohdalle. Sitten, kun valokuvio metrin etäisyydellä osuu tuohon seinässä olevaan merkkiin, on lähivalot säädetty "laillisesti", eikä häikäise muita.
Kannattaa huomioida myös se että säädettäessä on itse istumassa mopon päällä, oma painohan vaikuttaa myös valosäätöihin.

Melko lyhyt tulee tuolla ohjeella lyhyestä valosta  :)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Eki

Jos tarkkoja ollaan, niin kyllähän se moponpäällä istuminen vaikuttaa jotain valojen säätöön tuolla menetelmällä varsinkin ja yleensä.
Vuodesta 1997 alkaen 28:s scootteri.

konenikkari

En maininnut mitään mopon päällä istumisesta
totesin vain että tuolla ohjeella lähivalo laskee 10cm metrillä,
eli se näyttää kymmenen metrin päähän, ei tuo ohje ihan nyt oikein ole,
lähivalokuvion pitäisi laskea 1- 1,2 %
tuolla ohjeella se laskee 10%.
Eli pitäisi olla: viidellä metrillä  n. 5cm ja kymmenellä metrillä n.10 cm.
Että semmosta tällä kertaa.
Ja herneitä taitaa olla keitollinen jonkun toisen nenässä.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Coastside

Oli pätkä uutta mustaa märkää asfalttia. Se oli hyvävaloiselle mopollekkin kouluesimerkki mustasta aukosta. Ne saisi pinnoittaa sitä vaikka maalipisaroilla, jotta erottuu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04