Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

speedfight 3 prikanpoiston jälkeen huiput silloin tällöin 25kmh!

Aloittaja masiina, 25.04.18 - klo:20:47

« edellinen - seuraava »

A_sentaja

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Eki

#76
Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 22.07.22 - klo:16:55
Mikäs putki tässä nyt olikaan...🤔
Leovince tt homemade, elikä tähän sopiva ehdottomasti. Tässä on nyt paremminkin kyse oikeista liukupaloista, elikä että ne istuvat lovissaan juuri siten ettei ne jää rullakupin suojalevyn ulkopuolelle ja että ne liukuvat vaivatta rullakupin ohjaimissa. Toki näitä liukupaloja voi yrittää fixailla, mutta olen juuri tilaamassa useita liukupaloja tuohon, kun vesivaseliinillä voitelee liukupalojen ohjaimet, mopo toimii todella hyvin, mutta toiminta hiipuu kun ne vaseliinit kuluvat pois. Nyt on kyse vain oikeankokoisista liukupaloista, mistään muusta ei pitäisi olla enää kiinni toiminta?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Tyypillinen kuvajainen tehoputkista


Tosin yksi kuva voi valehdella enempi kuin tuhat sanaa
mutta se voi olla myös totta.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

#78
Tuota tilannetta vois kokeeksi koettaa korjata
esimerkiksi supistamalla vaimentimelta lähtevää putkea
kumiletkun pätkällä ja sitä kuristamalla, esim n.2mm
tosin se on sitten poissa, huipputehoista.
Putkien valmistajat suosittaa tuohon min 17,5 kaasutinta.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 22.07.22 - klo:22:42
Tyypillinen kuvajainen tehoputkista


Tosin yksi kuva voi valehdella enempi kuin tuhat sanaa
mutta se voi olla myös totta.
No tuota käyrää näistä olen etsinyt että näkisin putken tehottoman kohdan, itsellä se on aikalailla tasan 6000rms, mutta se ylittyy helposti mikäli variaattori toimii moitteetta. Tehot alkaa n 7000rms kohdilta ja itsellä tehopiikki on lienee n8000-9000 kierrosten tienoilla. Mitään kumiletkuja en itse väsäile, vaan yritän saada optimi liukupaloilla homman haltuun, tai katselen sitten jotain technicas silent pro putkea tilalle, mutta kun ei niitten tehokäyristä juuri kuvaa löydy?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

#80
Siis tuoko oli uutta tuo tehonotko? Pahin -6 heppaa ja ihmetellään miksei kulje. Jokainen oppii tuntemaan sen perstuntumalta.

Syy miksei tehoputkia ole perusmopoisssa on se että ajo niillä liikenteessä on helvetin perseestä. Moottoripyörillä se on vienyt henkiä. Siskoni ajoi keulan mutkalle kaiteeseen kun kawa kiekaisi yllärit. Vain nenään tuli naarmuja. ::)
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 23.07.22 - klo:07:44
Siis tuoko oli uutta tuo tehonotko? Pahin -6 heppaa ja ihmetellään miksei kulje. Jokainen oppii tuntemaan sen perstuntumalta.

Syy miksei tehoputkia ole perusmopoisssa on se että ajo niillä liikenteessä on helvetin perseestä.

Totta, ja eihän me vanhemmat herrasmiehet semmosta vinkunaa siedetä  ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 23.07.22 - klo:08:28
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 23.07.22 - klo:07:44
Siis tuoko oli uutta tuo tehonotko? Pahin -6 heppaa ja ihmetellään miksei kulje. Jokainen oppii tuntemaan sen perstuntumalta.

Syy miksei tehoputkia ole perusmopoisssa on se että ajo niillä liikenteessä on helvetin perseestä.
Totta, ja eihän me vanhemmat herrasmiehet semmosta vinkunaa siedetä  ;D
Eki on aika vanha myös ja sen kun vinguttaa. Minä tykkään sähköstä jolla kuuluu vain tuulen kohina. Massilla saa tempovan kovaa sähkökyytiä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Sun täytyy Coastside hankkia siihen sähkövatkaimeen
harrikan "soittoäänet"  ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Niin kuin italialainen kuuro mummo oli saanut formulan äänet ja hämmästynyt miten huomiota herättävä oli ollut. ;D
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

#85
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 23.07.22 - klo:08:40
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 23.07.22 - klo:08:28
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 23.07.22 - klo:07:44
Siis tuoko oli uutta tuo tehonotko? Pahin -6 heppaa ja ihmetellään miksei kulje. Jokainen oppii tuntemaan sen perstuntumalta.

Syy miksei tehoputkia ole perusmopoisssa on se että ajo niillä liikenteessä on helvetin perseestä.
Totta, ja eihän me vanhemmat herrasmiehet semmosta vinkunaa siedetä  ;D
Eki on aika vanha myös ja sen kun vinguttaa. Minä tykkään sähköstä jolla kuuluu vain tuulen kohina. Massilla saa tempovan kovaa sähkökyytiä.
En siedä itsekään kovaäänistä ajopeliä, vaikka on tuo tehari, ovat äänet ihmeen maltilliset. Tuo "tehoton notko" ylittyy helposti jos kaikki variaattorissa toimii saumattomasti yhteen, mikäli rullakuppi ei siirry jouheasti holkin ympärillä tulee heti ongelmia teharin kera ainakin, mutta olen sen satakertaa pähkäillyt, että mikä tässä mättää, kokeillut eripainoisia rullia, sopivia liukupaloja (niitten pitää mennä rullakupin pohjalevyn syvennyksiin hyvin paikoilleen), niissä pitää olla urat sopivankokoiset, että liikkuvat mahdollisimman pienellä kitkalla. Minulla toimii aivan uskomattoman upeasti, kun olen voidellut pelkät liukupalojen ohjaimet, nyt sitten fixasin liukupalat juuri sopivaksi sen osan kanssa mihin ne tulee ja kokeilin käsissäni koska kitka on olematon, kun holkilla nostaa sitä kyseistä osaa rullakupissa.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Mul on 1999 mallises roxis "kaasuttimen kiihdytyspumppu"
vasemman puoleises kahvas ryyppyvipu.
Sen käyttäminen joskus auttaa.

Autos kaasuttajan "ryyppyvipu" on anoppi hantin penkillä  ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)


konenikkari

#88
Nuo tulokset on aikaansaatu piaggion moottorilla
joka löytyy mm typhoonista ja zipistä,
joissa on dellorto 17,5 kaasutin.
Ja ymmärrettävistä syistä pakoputken valmistaja
ei mielellään korosta vääntökäyrän kuoppia.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

#89
Jostain syystä yazunin putkeen tuota kuoppaa ei ole ainakaan piirretty.
Juuri tuota yazunin putkea ei ole myynnissä sf3:n
sen korvaa Yasuni R tehopakoputki
https://www.tekant.fi/fi/tuote/21334610
tiedä sitten onko ominaisuuksiltaan sama.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)