Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Baotian

Aloittaja Kappas Vaan, 01.05.07 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: Walle - 27.04.09 - klo:11:55Varmaan jatkat tutkimuksia vaikka ei sillä mitään merkitystä ole.
Kyllä. ;D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

tohveli

#346
voi fude mitä meinaat tehä >:(.

kylmän yön jälkeen kone hörähtää käyntiin kolmella polkasulla, mutta annas kun kone on lämmin tai muuten vaan sää suosii auringon paistetta niin jo saa polkea kuin tulpatonta vehjettä, vähä lupailee kun pumppaa kaasua koneeseen.
Kävin hakemassa pitsaa niin ei meinannu startata ollenkaan 10 km ajon jälkeen. Hyvin kone käy kun käyntiin lähtee mutta ei tässä kehtaa enää kauppaan skodella pöräyttää jos pois lähtiessä joutuu 5minuuttia polkemaan ja lepytellä itsepäistä fudea että pääsiis kotio.


edit.
Tuolla muissa triideissä arvuuteltiin että vika olis ryypyn toimimattomuutta.
Siis kone tarvis ryyppyä vielä lämpimänäkin mutta ryyppy on pois päältä koska kone/ilma on lämmin?

Ja nyt kun tarkemmin muistelen niin ihan kuin olsiin viime syksynä nostannu neulaa just tän käynnistymisen takia, vaan ajossa sitte huomaa että saa liikaa löpöä. tai sitte vaan muuten hourailen.

Mutta on tuo kummaa jos kuumaa konetta ei saa käyntiin.  ???

Midland

Sama mysteeri tais tulla mullekkin-olisko se vika että rikastin on päällä aina. Yritin haulla pistää, mut nyt on jo nii kauhee määrä viestiketjuja, et ei vaan jaksa. Siis Baotian/Fude, onko se rikastin siis täysin päällä ilman virtaa=kone seisonut 10min. Sit se on kuitenkin sillai et vetää ja kulkee hienosti. Tyhjäkäynti vaan ihan yhtäkkiä hävis..

Samppa

Ainakin Dellortossa rikastin reagoi myös pelkkään ilmanlämpötilaan jonkun verran, vaikka itse ryypyn sähköjohto ei olisi kiinni. Mittailin jokin aika sitten ryyppyä ja kun mokkulan pistää pakastimeen toviksi, oli neula/luistihässäkkä noin 1,6cm pituinen. Kun mokkulan ottaa huoneen lämpöön ja mittaa parin tunnin päästä on pituus kasvanut noin 1,85 - 1,9cm. Tämä siis täysin ilman sähköjen kytkemistä. Sähköillä pituus kasvaa entisestää (eli tukkii paremmin kanavaa -> ryyppy pois kokonaan).

Käytännössä. Rikastin on päällä ilman virtaa, mutta ei välttämättä täysin (ainakaan Dellortossa ja tässä Baotianin ryypyssäkin on ilmeisesti sama periaate). Sitä en ole mitannut, paljonko tuo neulan liike vaihtelee näillä kevätkeleillä kun lämpötilaheitot ovat melko pieniä, siinä tapauksessa, että ryypyn sähköjohtoa ei ole kytketty. Yleensä täysin häviävää tyhjäkäyntiä voi selittää myös kaasarin tulviminen (neulaventtiili / alipainehana, tai väärä bensapinnan korkeus).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Midland

Joo, bensa haisee melkein aina mutta ei se mitään lammikoita allensa tee. Kulutus on kohdallaan. Eli rikastimen tarkistusta ja sen kohokammion bensapinnan tasoa ihmettelemään. Kaippa tuo paikallinen huolto-joka on Peugeot ja Solifer merkkihuolto-tolle kans jotain osaa, sama laitehan tuo on.. Kiitos nopeasta vastauksesta!

Coastside

Tänään minulle tuputtautui uusi Baotian koeajeluun parkkiksella. Moottorin käytös verraten hieman kulmikkaaksi viriteltyyn zoneriin oli selvä, mutta sen pehmeys ja parempi alavääntö teki vaikutuksen sekin. Tuli hieman pimumainen olo.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: purgiaali - 26.04.09 - klo:11:27
kokeile avata vaihteiston öljyntäyttöruuvi ja puhaltaa letkuun
Jep, kokeilin ja ilmahan se siellä liikkui, eli on jonkinmoinen huohotusjärjestelmä. ;D Mitä kaikkea tuosta voidaan päätellä.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Midland

#352
Nonni, kaasutin on tossa pöydällä ja toinen kiihdytyspumpun pohjaruuvi puuttuu kokonaan. Ihmekös tuo, että bensa haisi-sitä voi painaa kiinnipäin ihan käsivoimin sellasen 0,5mm. Mut voiskohan tuo nyt kuitenkaan selittää sitä tyhjäkäynnin katoamista. CVK kaasari näemmä-ekaa kerta nyt irti. Oliskohan se siinä takaa katsottuna vasemmalla seosruuvi, siinä on pari sinistä pistettä ja se on puolitoista kierrosta auki. Aika erinäköinen, kuin mitä maahantuojan sivulta löysin. Naapuri mainitsi bensan hajusta jo talvella..  :-\

E: Valvoja Coastside (ylläpito ei pidä saman vastaajan perättäisistä)

Niin-no tottakai selittää, jos se valuttaa kohokammion tyhjäksi, se kiidytyspumpun pohjalevy on ihan alimmaisena kaasarissa. Yhtään enempää en vielä uskalla ihmetellä-kalvo oli ehjä, mutta vaikea saada paikoilleen. Pursuili reunojen yli. Vähän samaa pelkään kohokammion tiivisteestä. Nyt sitten rupes sataan-ei pääse kasaamaan, äh! 

VariJari

(Baotian) Jostain luin että sytytyksen anturia voisi säätää kun sytkä ennakko ei varmaan optimaalisella tasolla ole,.. onko joku tehnyt moista operaatiota? missä moinen anturi sijaitsee (oletan että magneton lähellä..)
Harrastelussa: bt49qt-12

karkulainen

Ei vielä ole tullut juttua vastaan säädettävästä sytytyksestä kiinalaisessa.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

ilborg

Siihen säätämiseen on ohje kymcon korjausmanuaalissa. Sytytyksen säätämiseen joutu purkamaan tuon tuulettimen esille. Siellä oli sitten joku F-merkki, joka kertoo sen ajoituksen. Kymco agility service manual (google)auttaa tarkemmin, kun taitaapi olla sama kone kyseessä.

VariJari

Jeps, näyttäs että anturin kiinnitysreikiä pitäs leventää pikkasen että sais liikuteltua ees taas tuota anturia.. kassotaan nyt sitten joskus tuotakin.. jossain foorumilla ovat pari astetta laittaneet ennakkoa lisää. Tietty järki homma olis laittaa säädettävä CDI yksikkö.
Harrastelussa: bt49qt-12


ilborg

Muistahan sitten, että kun säädetään ennakkoa lisää, niin nakutuksen vaara lisääntyy. Taitaa kyllä mopoissa kuulla ihan selvästi korvalla, jos alkaa sitä tekemään(?). Eikös tuohon palamisnopeuteen vaikuta myös aika moni säätö, joten periaatteessa jo niitäkin säätämällä voidaan saada tuo sytytys kohdilleen. Mitenkäs tuo 98-bensa, eli hidastikos se tuota palamista(vai onko se pelkästään puristuksiin vaikuttava?) ts. olisiko sillä laadulla optimaalisempi tuo aikaisempi ajoitus?

Toki mopoissa vähän kaikki on säädetty tehtaalla "vähän sinne päin", kun nuo ei saa kulkea liian kovaa:)

openflow

Sytyksen perusenakkoa pystyy muuttamaan siirtämällä anturin paikkaa. Strobo on tässä käytännöllinen kapistus. Kuinka paljon käytännön hyötyä ihmeen sytkää säätämällä voi saada on askaruttanut myös itseä. En ole saanut(vielä) niin paljon aikaiseksi että olisin päässyt kokeilemaan. Suunnitelmia toki on ;D

Tiedä sitten voiko narakun laatikolla säätä  pelkästään perusenakkoa vai onko siinä esi ohjelmoituna erilaisia käyriä mistä valita...