Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Baotian

Aloittaja Kappas Vaan, 01.05.07 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

pitbull

Sitä samaa Erikille :)
Itse käytin juuri 1000 km huollossa.  ;D Ja ajokelejä riittää vielä pitkäksi aikaa täällä pohjoisessakin.  :)

Kenzy

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 04.09.08 - klo:11:05
Tuota bendixi ongelmaa voisi joku tutkailla siten, että ottaisi Kiinalaisen Bendixin mukaan ja lälhtisi käymään skootteriosakaupoissa katsomassa onko tuo yhteensopiva ns. Eurooppalaisen osan kanssa.

Ei tuossa omalla kohdalla ainakaan ollut mitään kiinalaisuudesta niinkään johtuvaa ongelmaa, ainoastaan yleinen asennuksen huolimattomuus, eli rasvat on mitä on, jos on. :) Nyt rasvattunahan tuo täräyttää laakista tulille sen kummemmin luistelematta..
Baotian BT49QT-12 vm. '07

ernski

Lainaus käyttäjältä: Kenzy - 08.09.08 - klo:10:51
Lainaus käyttäjältä: Samppa - 04.09.08 - klo:11:05
Tuota bendixi ongelmaa voisi joku tutkailla siten, että ottaisi Kiinalaisen Bendixin mukaan ja lälhtisi käymään skootteriosakaupoissa katsomassa onko tuo yhteensopiva ns. Eurooppalaisen osan kanssa.

Ei tuossa omalla kohdalla ainakaan ollut mitään kiinalaisuudesta niinkään johtuvaa ongelmaa, ainoastaan yleinen asennuksen huolimattomuus, eli rasvat on mitä on, jos on. :) Nyt rasvattunahan tuo täräyttää laakista tulille sen kummemmin luistelematta..

mä ku voitelin bendixin ni löi vielä pahemmi tyhjää  >:(

Kenzy

Kannattaa katsoa, että esim. se bendixin päässä oleva seger-rengas menee kunnollla sinne bendixin jousen pidätinholkin sisään, eikä jää kantamaan holkin päähän. Tuo seger on n. 1.5mm paksu, ja jos se jää kantamaan, saattaa juuri tuota tyhjänlyöntiä esiintyä, kun ei hammastus kohtaa kunnolla. Hammastuksen paksuus ei kuitenkaan starttikehässä ole kun jotakin 3mm luokkaa, joten tuosta 50% pois aiheuttanee ongelmia..
Baotian BT49QT-12 vm. '07

jalat

Mikä on seger rengas? Googlekaan ei kertonut pikaisesti? Edes kuvahaulla.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Juhiz-_

#260
Mulla olis omassa baotianissa pikku ongelma.. :|
Ei kulje eikä kiihdy mihkään ja jokaisesta mahdollisesta paikasta ettiny kurit mutta ainoa mitä olen löytänyt on ilmanputsarissa,
Sähkönenkin rajotin katkastu. Että tiätääkö kukaan mistä niitä kureja löytäis, alkaa meinaan toivo loppua ton osalta.
Ei käynnisty kunnolla( Kipinää antaa) lupailee vaa mutta pyörii tyhjää kokoajan,
Mikä kannatin käy kun aattelin ostaa Crossi tangon, mistä voi ostaa /tilata

Kilometrejä on noin 10tuhatta km en varmaksi voi sanoa koska mittarin vaijeri on vähänväliä rikki
Suutin on 100

Uutta osaa on suunnitteilla:
http://www.mc-scatter.com/catalog/product_info.php?products_id=23046
http://www.mc-scatter.com/catalog/product_info.php?cPath=23_50_813_1352&products_id=15951
http://www.scooter-attack.com/index2.php?lang=e
Minkä kokonen kaasari pitäs ostaa noitten kans?

Taikka sitten: http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=72571


Ja niin malli oli Baotian BT49QT-12 -07
Baotian BT49QT-12

Pommi

Oon kuullu semmosta juttua, että toi 90cc setti ei ainakaan menisi fudeen heittämällä kiinni, siinä oli joku juttu, en muista mikä, mutta saa kuulemma alkaa modailemaan aika rankastikin, jos sen haluaa saada kiinni  ??? En sitten tiedä.. Kyllä sillä 80cc:kin saa sitä vääntöä ja vauhtia ihan riittävästi. Toi Technigasin ''tehoputki'' tuskin auttaa tässä nelitahtisessa mopossa paljon mitään, ulkonäköähän se kyllä tuo, mutta ei nelari mopoon putkella vielä mitään ihmeitä tehdä suorituskyvyn suhteen. Sama noiden multi- ja virivarien kanssa, ne kestää ehkä kovassa vauhdissa paremmin ja saattavat jonkun puolisekuntia kiihtyvyyttä parantaa, mutta ei omasta mielestä ainakaan ole 70e väärti.. Sitäpaitsi ton Baotianin Malossin Multivari -sarjan taitaa muistaakseni saada Mopo-Sportista halvemmalla kuin scatterilta.

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: Pommi - 14.09.08 - klo:20:08
Oon kuullu semmosta juttua, että toi 90cc setti ei ainakaan menisi fudeen heittämällä kiinni, siinä oli joku juttu, en muista mikä, mutta saa kuulemma alkaa modailemaan aika rankastikin, jos sen haluaa saada kiinni  ??? En sitten tiedä.. Kyllä sillä 80cc:kin saa sitä vääntöä ja vauhtia ihan riittävästi. Toi Technigasin ''tehoputki'' tuskin auttaa tässä nelitahtisessa mopossa paljon mitään, ulkonäköähän se kyllä tuo, mutta ei nelari mopoon putkella vielä mitään ihmeitä tehdä suorituskyvyn suhteen. Sama noiden multi- ja virivarien kanssa, ne kestää ehkä kovassa vauhdissa paremmin ja saattavat jonkun puolisekuntia kiihtyvyyttä parantaa, mutta ei omasta mielestä ainakaan ole 70e väärti.. Sitäpaitsi ton Baotianin Malossin Multivari -sarjan taitaa muistaakseni saada Mopo-Sportista halvemmalla kuin scatterilta.
muistaaseni lohkoja joutui muokkaamaan, jos haluaa 90cc osat kiinni.
"tehoputkella" jossain luvattiin 20km/h lisää vauhtia, vaikea uskoa.
kyllähän se multivari vähän auttaa, mutta ei skootterista tule ennätysten rikkojaa.
eikös 90cc:lle sovi vakioputkikin, jossain sanottiin että paremmin kuin tehoputki.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

Isojen muutosten alle kannattaa tehdä huolelliset mittaukset tasaisella ja mäessä ja sitten muutosten jälkeen samoissa paikoissa, jotta muutosten vaikutuksesta saataisiin yleispätevää tietoa. Voi odottaa tehojen tuplautuvan kun heittää kaikki herkut. Nostamatta melutasoa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kekra

Muistaakseni tuohon 90cc settiin joutuu laittamaan kaksi kannentiivistettä päällekäin ennenkuin se edes mahtuu toimimaan. Se taas rasittaa nokkaketjua liikaa. Kannatta unohtaa koko juttu.

openflow

Jos meinaa noita >80cc big bore kittejä laittaa ,niin kannattaa etukäteen selvittää onko valmiuksia niiden asennukseen ;ne ei välttämättä mene ihan heittämällä kiinni.

Hyvältä tehoputkelta(4t)  voi odottaa >2 km/t lisää vauhtia tai sinne päin. En tiedä saako näihin kaupasta sellaisia putkia mitä kannataisi ostaa muusta ,kun ulkonäöllisin syin --tuskinpa.

100-suutin taitaa olla liian iso 50cc pytylle.epäilen ,että sillä ei kulje/kiihdy mihinkään.

90cc nelarissa ,ei tuo samoja tehoja mitä vastaavan kokoiset 2t-pytyt. itse asiassa 90cc nelari pytyn tehot on likimain kuristamattoman 2t(50cc) skootterin tasoa. EI kannata odottaa liikoja.

-------
seger ~=lukkorengas

kaapsu

en tiiä onko ennen kysytty, mutta kysyn kumminkin että mikä vaivaa baotiania kun ei käynnisty ennen kuin kuin ottaa sytytystulpan pois ja lämpöpuhaltimella töhöttää kuumaa ilmaa viitisen minuuttia tulpan reiästä sisään :-\. sen jälkeen tyhjäkäynnistä ei tietoakaan ennen kuin lämpenee kunnolla. ja aut.ryyppy vaihdettu kuten myös tulppa ja tulpanhattu. ottakaa nyt jotaa tolkkua tosta ;D

Kenzy

Tarkistapa venttiilinvälykset, voipi olla, että venttiilit kantavat kylmänä ja lämmetessään välys kasvaa sen verran, että kone rupeaa käymään. Moottoriöljyt myöskin on hyvä vaihtaa, mikäli on kovinkin vanhat litkut koneessa, auttaa kummasti tuohon verkkaiseen kylmäkäynnistykseen. Noiden lisäksi, jos ei rupea toimimaan, kannattaa tarkistaa kaasuttimen ja moottorin välinen imukaula, saattaa olla hapero, sekä kaasuttimen päällä olevan pyöreän kannen alta löytyvä alipainekalvo, saattaa olla myöskin hapero. Noilla eväillä luulisi jo käynnistyvän.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

jalat

Tarkoittikos se venttiilien kantaminen sitä että se venttiilien välys on liian pieni?
Kannattaisiko se olla mielummin lähempänä 0.05mm vai reilusti 0.10mm?
Mietin vaan että vaikuttaisiko tuohon toisen oman skobon kylmäkäynnistykseen jos laittaisi reilusti 0.10mm.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Kenzy

Sitä juuri, eli välystä ei ole kantaessa käytännössä ollenkaan. Tiukka 0.10 menee riittävän lähelle 0.08:aa. http://www.skootterini.com/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=69&Itemid=71
Baotian BT49QT-12 vm. '07