Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

joni_k

Virivarasta sais kyllä helpoiten tilattua..pelottaa vaan jos alkaa kulkemaan liian lujaa ;D

latromster

72cc:n kanssa kannattaa pienentää hieman puristussuhdetta, niin kestää kauemmin.

joni_k

Täytynee pistää pytty tilaukseen. Arvon vielä kumman ostais.. ;D puristus suhteen pienentäminen ei oo tuttua juttua. eikai se pytyn vaihto rakettitiedettä ole.. :D

joni_k

pitkällisen pohdinnan jälkeen tilasin sitten 63cc tuolta virijavarasta. samalla otin toisen yläpäätiivistesarjan kun pakoputken tiivistettä ei ilmeisesti tule pytyn mukana..ei ainakaan kuvassa ollut. tänään lukenu tätä ketjua ja jotain hyödyllistäkin jääny takaraivoon..  :D mm. että saattaa pytyssä olla reikä joka pitää tukkia pultilla, eniten kyllä jäänyt mietityttämään onko tää virivaran satsi laadukas, siis näitä pyttysettejä myydään niin eri männillä jotka vaikuttaa tehoihin, on kuperaa, suoraa ja pattipäistä mäntää ja eri painolla yms..  :D siihen en kyllä vastausta oo löytäny miten ne männän renkaat asennetaan mäntään..ilmeisesti siinäkin joku järjestys. täytyy kysellä sit tarkemmin kun saa männän käteen, ennen kun renkaat on männässä en ala edes mopoa purkamaan. ikäviä muistoja kun uusi rengas menny poikki ja kone valmiiks levällään.

-Zone-

#1024
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 18.06.14 - klo:17:43
siihen en kyllä vastausta oo löytäny miten ne männän renkaat asennetaan mäntään
http://youtu.be/bsWdRymPCuA Itse en ole enää pitänyt niin tarkkana mihin asentoon renkaiden katkoskohta tulee. Aina kun olen pytyn pois purkanut, niin ne renkaat on urissaan pyörineet. Öljyrenkaan katkokset laitan 120asteen välein, sillä ne ei pyöri toisiinsa nähden mutta puristusrenkaat voi pistää hyvin vaikka 180 astetta toisiinsa nähden. Ei ne siinä asennossa silti enää ole sit kun koneen taas joskus purkaa.

Daywalker-75

Tuli tuon 82cc pytyn oston jälkeen hankittua tuo rajoitin (on/off-kytkimellä 16-asentoinen).
Onko kellään kokemusta, kun en missään asennossa tahdo saada sitä toimimaan järkevästi...

Kävin potikan kaikki kohdat läpi, mutta tuntui ettei missään ollut sopiva, vaan rupesi katkomaan liian aikaisin. En käynyt ajamassa, vaan jalan päällä yritin säätää. Ei varmasti kummoisesti olisi kulkenut...
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

-Zone-

Joskus vuosia takaperin motot.netin puolella vanhassa galleriassa oli avattuna ja sisällä oli 2 elkoa. Eli perinteinen konkkarajoitin ja säätövastus siis olisi ollut ilman sen kummempaa älyä. Voi olla että nyt kyseessä on eri rajoitin mutta tollasta konkkarajoitintakin siis ainakin joskus myytiin. Jos on sama rakenne niin kondensaattorin kapasitanssin muutoksella saisi muutettua sen rajoitusajankohtaa.

tommi

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 18.06.14 - klo:17:43
pitkällisen pohdinnan jälkeen tilasin sitten 63cc tuolta virijavarasta. samalla otin toisen yläpäätiivistesarjan kun pakoputken tiivistettä ei ilmeisesti tule pytyn mukana.

Kyllä tuli ainakin mulle. Ja tuli myös venttiilivarren stefat, vaikkei niitäkään näkynyt kuvassa. Itse olisin kyllä tilannut 72cc pytyn, kun se vääntää jo selvästi paremmin kuin vakiopytty. 63cc pytty ei juuri eroa vakiosta. Mutta enivei, pääasia että mopo tulee kuntoon, ja pääset ajelemaan.

joni_k

#1028
ajossa toi on kokoajan ja katkoksia ei saa tulla missään tapauksessa.. :D no jos toi edes vähän piristäs menoa, en vaadi paljoa enempää..  :D oon tohon nykyiseen kulkuun jo tyytyväinen mutta vastatuulessa ei jaksa mennä ja matkalla on yks mäki johon hyytyy ihan totaalisesti 25km/h lasissa kun ollaan huipulla.. :D tän hetken työmatka enkka 27min 25km. matkalla 6 risteystä johon joutuu hiljentämään. autolla jos ajaa ylinopeutta pääsee 20min saman matkan.

oisko muuten jollain heittää linkkiä venttiilijousi puristimeen joka olis yhteensopiva tähän kiinalaiseen? varuilta sellanen ois hyvä olla. ainut mitä oon löytäny on sellanen tanko ja kuppi..oisko sellasta jore tyylistä puristinta.

Coastside

Minulla oli tuon vakiopytyn kanssa tuntuma että se oli hidas. Kun tuuli ja satoi niin silloin se hitaalta vasta tuntuikin. Mittari oli rikki. Laskin keskinopeuden ja ei se hidas ollutkaan; nopein kone tähän mennessä. Korjasin mittarin. ::)
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

eilen sports trackerilla mittasin niin 25,1km, 28min ja keskinopeus 51km/h. huiput 63km/h ;D kotiinpäin. tiistaina mitataan sitten töihinpäin.

joni_k

alotin purkamisen tänään. varaslähtö olikin hyvä ratkaisu kun aika paljon purettavaa oli ennen ku pääsi käsiksi.toivottavasti vielä muistaa mihin kaikki sit tulee takas.. :D

yllätyksiä löytyi myös. voitelu pettäny yläpuolella taikka ajellu liian kovilla kierroksilla. pytyssä ei naarmuja.

l]

-Zone-

Aina näissä männissä jälkiä on kun purkaa. Pytyissä ei taas oikeastaan koskaan näy mitään.

joni_k

ok. toinen puoli männästä  on kuin uusi. tällä ajettu 1500km.

joni_k

ai jumakekka ai jumakekka olen sanaton.. ;D hitto unohtakaa kaikki rullien yms vaihdot tää 63cc antaa paljon enemmän. uskalla edes ajatella mitä 73cc antaa..  :D  4tuntia otti ensikertalaiselle pytty remppa. vaikein kohta oli männän laitto pyttyyn. sen verran oikaisin kun erehdyin laittaa putken kiinni ennen niitä tuuletuskoppia niin rälläkäl vetäsin siivun pois että sai sen alaosan paikoilleen.suosittelen!