Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

latromster

Tiivistesilikonilla saa vähän paksuutta pois mutta puristukset nousee ym. ongelmaa voi tulla.

Juissi

#781
Jos puristukset nousee liiaksi, voit ottaa vaikka dremelillä pois palotilan reunoilta tavaraa. (Kannesta tietysti).
Puristuspainemittari olis hyvä apu tässä.
Ota vähän kerrallaan, ruuvaa kansi paikalleen ja tarkista puristuspaine.

Itse muotoilin lasketusta kannesta palotilaa vähän ja samalla laski paineetkin järkevälle tasolle.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Fresh

Joo meni se ketju siihen sittenkin. Mutta, skootteri ei lähde käyntiin.  :-\ Ajoitukset laitettu prikulleen kohdilleen, venttiilit säädetty ja kipinää tulee, mutta pyörittää vain eikä käynnisty. Mistähän kannattaisi lähteä kattelemaan?

Juissi

Tuntuuko puristuksia, jos poljet jalalla tai kädellä jalkastarttia?
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Fresh

#784
Puristuksia tuntuu kyllä löytyvän. Kyllä siitä jotain vastusta tulee polkiessa.

EDIT:Tässä videossa näkyy hyvin mitä tapahtuu käynnistäessä. Eli ei mitään. Tosin tuossa juurikin nuo puristukset ovat kadonneet.  :o Mistä se puristusten katoaminen voisi sitten tässä tapauksessa johtua?

EDITTIÄ2:Huomenna ainakin varmaan tarkistan että saako se bensaa.

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: Fresh - 28.12.12 - klo:19:02
Puristuksia tuntuu kyllä löytyvän. Kyllä siitä jotain vastusta tulee polkiessa.

Tosin tuossa juurikin nuo puristukset ovat kadonneet.  :o Mistä se puristusten katoaminen voisi sitten tässä tapauksessa johtua?

EDITTIÄ2:Huomenna ainakin varmaan tarkistan että saako se bensaa.
Tarkista kuitenkin nokkapukki ja keinuvivut. Kaveri kasasi yhtä Agilityn konetta ja ihmetteli kun puristukset katosivat ensimmäisen starttauksen jälkeen ja syyn moiseen löysin melkein heti. Pakovenan keinuvipu oli luiskahtanut konetta kasatessa venttiilistä ohi ja oli painanut pelkästään venttiilinjousta. Kone kun hörähti, niin keinuvipu oli mennyt paikoilleen ja pakovena oli ja pysyi koko ajan auki. :o

Fresh

Vaihdoin tulpan ja lähti käyntiin.  :-[ Aikas noloa.  ;D Olin kyllä kokeillut tuolla tulpalla jo aiemmin, mutta hajonneella cdi-boksilla. Enkä sitten heti tajunnut kokeilla toimivalla cdi:llä.  ::)
Ei vaan tahdo pysyä käynnissä vähän enemmän kaasua antaessa = liian pieni suutin?

Juissi

Kokeile ihan ensin vaan nostaa neulaa pykälä tai kaksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Fresh

No vaihdoin sitten sen 90 suuttimen vakio 85 tilalle ja nyt pelittää eikä sammuile!  ;D Sulais nyt nää lumet niin pääsis vähän kokeilemaan.  :-\

Fresh

Näyttäis olevan nyt tullu toi 82cc sarja myyntiin Virijavaraan.  :P Hintakaan ei paha verrattuna 72cc.

-Zone-

Hieno juttu, että myös 82cc mäntäsarja oli noin edullinen ja hyvä ettei se ole se pattipää-versio.. Tilaukseen lähti hetki sitten. Mun 82cc sarja oli tuplasti hintavampi, mutta sen mukana tuli kansi. Pikkuvenainen tosin sekin. Ne venat ja kanavat on sillä ja vakio viiskymppisen kannella vähän pienet tolle 82cc pytylle. Tuosta saa aikalailla potentiaalia vielä ulos jos investoi samalla isovenakanteen.

Fresh

#791
Mites toi 82cc sitten toimii vakio kannella- ja ventiileillä? Että onko iso ero 72cc sarjaan?
Ja miten se ylipäätänsä kestää?

-Zone-

Vähän huono olen sanomaan tuohon, kun mulla muuttui samalla aika monikin asia pytyn kanssa. Kansi eri jossa eritavoin työstetyt kanavat kuin 72cc:lla, eri nokka, puristussuhde eri, sytytyksen perusennakko eri (johtuen puristuksistakin), putki eri ja myös ilmanputsari eri. Mutta kylläpä sitten lopputuloksellakin eroa oli. Itseasiassa yllättävänkin paljon enemmän voimaa tuossa 82cc:ssa. Sen verran paljon että kun mäntäsarja näkyi tulleen viri ja varaan, niin en miettinyt ostoa hetkeäkään. Kesäksi pitää taas 82cc saada kiinni. Jospa nyt malttaisi olla ahnehtimatta puristusten kanssa niin jos kestäisi paremmin mäntäkin ;) http://s1103.beta.photobucket.com/user/Napanuora/media/Image1.jpg.html?sort=3&o=14

tommi

#793
Lainaus käyttäjältä: Fresh - 16.01.13 - klo:08:36
Mites toi 82cc sitten toimii vakio kannella- ja ventiileillä?

Ei toimi alkuunkaan. Pari pyttyä/mäntää sain minäkin hajalle tuolla kokoonpanolla. Eka mäntä paloi jo 150km jälkeen. Kannattaa suosiolla ostaa isovenakansi. Ei mitään ongelmia sen jälkeen. Siis pytyn suhteen, pari kampuraa vain mennyt sen jälkeen..

-Zone-

#794
Milläs puristussuhteilla tommilla oli kokoonpano pikkuvenakannella?
Itsellä mäntä meni juurikin kun kokeilin toista kantta ja yritin saada sen 12:1 puristuksilla pelaan. Noh, ahneellahan on kakkanen loppu.. Yhdellätoista toimi vielä ihan ongelmitta kun tiputti perusennakkoa. Mullahan oli siis se pattipäinen mäntä jolla tehtaan jäljillä mukana tulleella kannella olisi puristukset olleet yli 16:1. Seitenkakkonen meni detoomatta 9,5:1 vakioennakolla 95:llä ja 10,5:1 se sieti ongelmitta ainakin 98:lla. 82cc:ssa piti 11:1 puristuksilla ennakkoakin pudottaa jo. En muista tarkkaan, mitä siellä nyt ennakot on. Jotain 4 asteen hujakoilla kuitenkin, eli varsin pienillä mennään. Se on siis 11:1 puristeisen pikkuvenaisen ennakot. Tietty asioihin vaikuttaa käytetyt nokat, palotilan muotoilut yms, joten ei sinänsä ihan vertailukelpoisia tai mitään "noudata näitä ohjeita", mutta kyllä 82cc saa pikkuvenaisella toimiin. Se ei vain ole ihan yhtä yksioikoinen juttu kuin 72cc:lla liki ruuvaa kiinni pytty ja isompi pääsuutin.

E: Niin ja tulpana käytän C8HSA