Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

ihmehiippari

Saa dellotron kiinni, itsellänikin on 20mm PHGB AS paikoillaan flexifuel soliferissa.

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=2745.0

JakeS

Lainaus käyttäjältä: ihmehiippari - 09.09.11 - klo:18:23
Saa dellotron kiinni, itsellänikin on 20mm PHGB AS paikoillaan flexifuel soliferissa.

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=2745.0

Kiitokset. Täytyy aloittaa kaasarin metsästäminen. Jos saisi tuon laitteen toimimaankin vielä.
Sitten kun keväällä aikaa enemmän niin tästä http://www.mbe-motorsports.com/catalog/product_info.php/cPath/21/products_id/189
pohjaksi ja siihen lisäksi vielä tämä http://www.mbe-motorsports.com/catalog/product_info.php/cPath/21/products_id/265  ;D
Tuossa muuten neliventtiilikansi http://www.mbe-motorsports.com/catalog/product_info.php/cPath/21/products_id/280 venttiilit 21/23 mm. Mielenkiintoinen putiikki  ::)
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

Peros

menee vähä offtopiciksi mutta huomasin tänään että myyvät melko monessa firmassa narakun touring nokka-akselia naraku sport nimisenä. nehän ovat kaksi aivan erilaista nokkaa. kannattaa vähän katsoa kun tilaa tuota nokkaa että tulee oikea. kuulemma narakun maahantuoja on lähettänyt noita tilaajilleen sport merkkisenä vaikka ovat touringeja.

Coastside

Narakun saitilta sitten hakemaan mallistoa. Minä ostin virinokan enkä ole muulla mallinumerolla nähnyt myytävän kuin mitä siinä laatikossa lukee.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Narakun nokat kannattaa unohtaa ja ostaa NCY virinokka. On paljon tehokkaampi.

http://www.scooterworks.com/NCY-Camshaft-50mm-for-80cc--GY6-50-P6684C714.aspx

Tarkoitettu nimenomaan isoille pytyille.

Peros

#515
narakun sivuilla ei ole kuin yksi malli moposkoottereihin mutta niitä nimenomaan monessakin ulkomaisessa myydään touring ja racing nokkia erikseen. ovat aivan eri näköisiäkin. toisessa on pieniä ympyrän muotoisia reikiä ja toisessa pitkiä ööö onkohan pitkulaisia oikea sana. meinaatko et oikeasti kannattaisi ottaa tuo ncy nokka? onko se oikeasti parempi?

http://en.scooter-attack.com/index2.php?lang=e Sivulla on varoituksetta musiikkia (kuulokkeet päässä oleville)

tuolta näette niiden eron jos jaksatte hakea. tuolla lukee myös et touring tarkoitettu 50-85cc ja racing 85-92cc.

Peros

#516
eikös tohon ncyn nokkaan tule vielä tullitkin päälle? 54dollaria nokka+35dollaria postitus ja siihen vielä tullit?

VariJari

Lainaus käyttäjältä: tommi - 12.09.11 - klo:18:24
Narakun nokat kannattaa unohtaa ja ostaa NCY virinokka. On paljon tehokkaampi.

http://www.scooterworks.com/NCY-Camshaft-50mm-for-80cc--GY6-50-P6684C714.aspx

Tarkoitettu nimenomaan isoille pytyille.

Hiukka speksejä pitäs saada ? :) Mulla on narakun nokka ja sitten joku kiina "viri" nokka... kevyellä tutkimisella niissäkin oli eroa.. ja minusta naraku oli nostoltaan ja kestoltaan suurempi.. sen tarkemmin en mittaillut. (toki kiina nokkia on useita erilaisia..)
Harrastelussa: bt49qt-12

tommi

Ei ole mitään tarkempia speksejä antaa mutta jostain ulkomaalaiselta foorumilta luin että joku olisi kokeillut sekä Narakun että NCY:n nokkia ja oli havaitsevinaan NCY:n tehokkaammaksi. Tiedä sitten. Ainakin allaolevassa linkissäkin todetaan että Narakun nokkaa ei voi verratakaan NCY:n vastaavaan.

http://www.scootparts.nl/Camshaft-NCY-Sport-Kymco-China-4-stroke-Blokdelen-NCY003/en/product/56348/?AspxAutoDetectCookieSupport=1

Mulla itselläni on juurikin toi linkin nokka. Ainakin vakionokkaan ero on huomattava. Narakun nokista ei kokemuksia.

VariJari

Vaikee noista on selkoa saada kun ilmoitukset on mitä on, narakun nokalla (niitäkin 2 hieman erilaista) oli saatu iso ero vakioon tehoissa http://www.centralscooters.co.uk/images/diagramm_camshaft_rex_450_oem_vs_naraku.jpg

125-150cc gy6 koneille on taas laaja skaala nokkia tarjolla "a8-a15" joihin löytyy harrastajien toimesta melko tarkat speksit. Ja tuntuu että niille luvataan enää noin 10% luokkaa (vain!) , 1hp tehonlisäyksiä vakioon verrattuna, (lähde gy6-motor.de) joten kovin isoja eroja ei saa vaikka vaihtaisi eri viri nokkaan.

En epäile etteikö toimisi NCY nokka hyvin, vaan onko se sen kummempi lopulta kuin mikään muukaan :) Narakun nokassa näytti nousu olevan nopeampi kuin vakiossa, näytti jopa "laihemmalta" nokka muodon osalta mutta jos nyt oikein muistan niin asteet oli esim. 1mm kohdalta suuremmat kuin "paksummalta" näyttävän nokan. Omassa mittauksessa on toki se puute että mitattu suoraan nokalta pistemäisesti eikä keinuvivun "laahurin" kautta venttiililtä.

(jenkkiauto harrastus puolella nokkien vertailu oli helpompaa kun ulkomaiset lehdet järjesti paljon dynotestejä monien eri nokkien kanssa.. + nokkaprofiilit löyty virtuaalidynoihin..)
Harrastelussa: bt49qt-12

tommi

Juupajuu, ei auta kuin kokeilla itse kun mitään virallisia vertailuja ei ole olemassa. Tuskin noilla mitään dramaattisia eroja kuitenkaan on. Mainospuheet kun on aina mainospuheita.

Omaan NCY nokkaani olen kyllä tyytyväinen, ei vie kuin 2L sataselle isovenakannen kanssa ja kulkee ihan riittävästi..

Peros

VariJari: kumpi tuntuisi paremmalta niistä narakun nokista?

-Zone-

#522
Nokkien paremmuusopassa on muistettava vielä sekin, mitä ominaisuutta moottorilta hakee. Maksiminopeutta haluttaessa tarvitaan erilainen nokka, kuin mahdollisimman suurta ala- ja keskialueen vääntöä haettaessa. Loppuyhteenvetona kaikille sarkasmista kiinnostuneille, se kannattaa opetella siten että sarkasmin kohde ei sitä heti ymmärrä.

pettynyt

Mitähän luulet että tuossa sun nokan ajoituksessa oikeasti tapahtuu! :o

-Zone-

Mitenkä niin?
Ajoituksia en tullut mitanneeksi astelevyllä ja heittokellolla, mutta hitusen ajoitus muuttuu. Eli kun T merkissä ajoitat Nokan niin että isoreikä on alas ja kierrät kampiakselia että nokan reikä on ylhäällä ei T merkki ole ihan kohdilla.