Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

Daywalker-75

Lainaus käyttäjältä: Daywalker-75 - 23.08.11 - klo:00:31
en jaksa kirjoittaa/lainata aikaisempia juttuja uuden sylinterin (72cc) ostossa, tässä on nyt tapahtunut kaikenlaista...
.....

Eli, uusi virijavara sylinteri laitettu mottiin kiinni ja ei mene mihinkään. Siis kulkee, mutta huonosti. Booaa " keskikaasussa". Kaasarissa on kokeiltu 90 ja 92 suuttimet.
Lähes kaikki mahdollinen tsekattu ja enää kaksi mahdollista/potentiaalista vikapaikkaa jäljellä..

Kun edellinen pytty leipoi kiinni, vaihdoin koko motin ja siinä on jotain sähköhäikkää(ainoa moottorin mukana tullut sähköön liittyvä on magneetto kilkkeineen).
- Tuntuu varsin epätodennäiseltä

....

Tilanne on se, että se "T" viivan kohta ja ne rattaassa olevat reiät ovat juuri niin kuin ohjeissa ja kaikissa oppaissa neuvotaan. Kuitenkin se yläkuolonkohta tuntuun käsipelillä olevan lähempänä sitä toista "F" merkin viivaa. Ei millään mene jakeluun, että voisi olla ohjeiden vastaisesti.


Tässä on jo kahlattu suht syvissä vesissä, joten toivon että joku edes kommentoisi jotain....

Eeppiset piirteet saaneeseen tarinaan saattaa olla löytynyt ratkaisu...

Yläkuolonkohta oli se "T"-kohta ja kokeiltu on pykälä molempiin suuntiin. Ei vaikutusta.
Uusi varinhihna (hiukan pidempi) vaihdettu. Ei vaikutusta.
Kaasuttimesta tsekattu roskat ja muut mahdolliset viat. Ei vaikutusta.

Enää oli siis yksi vaihtoehto. Vaihtaa magneeton sisuskalut.
Pieni ajatus oli kuitenkin ennen tuon operaation aloittamista. entäs jos kokeilen sitä alkuperäistä 85 suutinta?
Tsadam!
Booaus loppui siihen paikkaan. Tosin hiukan on nyt säädöt hukassa, mutta silti...

Siis jumankauta. Olen tosissaan ollut lähes hermoromahduksen partaalla, kun KAIKKI mahdolliset viat on etsitty.
Toivon totisesti, että tuo oli nyt se ratkaisu tähän mysteeriin ja pääsisin vielä nauttimaan loppukesästä..
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

tommi

Et ole maininnut vielä mitään ilmanputsarista, onko alkuperäinen?

-Zone-

Hitusen kuulostaa että ilmansaantivaikeuksia on koneella jos vakiosuuttimella toimii 72cc kanssa parhaiten. Tietty ainakin nää alipainekaasarithan nyt on... Puolivalmisteita.

Daywalker-75

Lainaus käyttäjältä: tommi - 24.08.11 - klo:16:58
Et ole maininnut vielä mitään ilmanputsarista, onko alkuperäinen?

Joo, ilmaputsari on alkuperäinen ja muutenkin nyt kaikki on niin, että vain tuo pytty on se 72cc.

Alla on kyllä 5,1 rullat. Eipä tuo mihinkään hyökkäillyt testatessa ja tuntui menevän kuin vakipytylläkin meni, mutta nyt olen tuohonkin tyytyväinen. Laittelen lisää dataa, kun lähen kaupunkiin kruisailemaan, mutta tähän väliin otan kyllä edelleen vastaan tietoa, miten tuo saadaan kiihtymään kivemmin...

Hiukan kuitenkin olen kateellinen naapurille, jolla on 72cc pytty 2-t mopossa ja tuntuu lähtevän ihan mukavasti...

Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

tommi

Sieltä ilmanputsarin ilmanottoaukosta pitää ottaa se tötsä pois päästä jos meinaat käyttää isompaa suutinta kuin 85. Siis se missä on 4 reikää. Se lähtee ihan vaan vetämällä pois.

Timo

No nyt tuli uusi kansi ja kaupanpäällisiksi nokkapenkki :)

Puristuspaine mittariinkin kaveri teki pään joka sopii kanteen.Paineet lämpimällä koneella,72+vakiokansi joka vähän ilmeisesti vuotaa;tulos karvanverran alle 7bar.

VariJari

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 24.08.11 - klo:17:09
Hitusen kuulostaa että ilmansaantivaikeuksia on koneella jos vakiosuuttimella toimii 72cc kanssa parhaiten. Tietty ainakin nää alipainekaasarithan nyt on... Puolivalmisteita.

2 72cc konetta on tullut nikkaroitua, eroja vain variaattori ja virinokan valmistaja... molemmat toimi parhaiten vakiolla 85 suuttimella, vakioputsaria riisuttu ja nikkaroitu molemmista, ei ahistanut :) Prosessissa kokeiltu vakio ja 19mm kaasareita, sama juttu kaikissa, 85 rulez :) 90 suutin 19mm kaasariin oli varsin kehno.. 
(vastuunvapauslauseke: tämä juttu ei ole kiveen kirjoitettu)

Harrastelussa: bt49qt-12

Daywalker-75

Lainaus käyttäjältä: VariJAri - 24.08.11 - klo:21:21
Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 24.08.11 - klo:17:09
Hitusen kuulostaa että ilmansaantivaikeuksia on koneella jos vakiosuuttimella toimii 72cc kanssa parhaiten. Tietty ainakin nää alipainekaasarithan nyt on... Puolivalmisteita.

2 72cc konetta on tullut nikkaroitua, eroja vain variaattori ja virinokan valmistaja... molemmat toimi parhaiten vakiolla 85 suuttimella, vakioputsaria riisuttu ja nikkaroitu molemmista, ei ahistanut :) Prosessissa kokeiltu vakio ja 19mm kaasareita, sama juttu kaikissa, 85 rulez :) 90 suutin 19mm kaasariin oli varsin kehno.. 
(vastuunvapauslauseke: tämä juttu ei ole kiveen kirjoitettu)

Millasen patentin teit tuohon putsariin? Oli kyllä aika likaisen näköinen se vaahtomuovihässäkkä siellä sisällä.
Kyllä aika moista imuääntä pitää kun vääntää hanaa, eli kyllä se näyttäisi enemmän ilmaa tarvitsevan. Oiskohan ettei saa tarpeeksi ja ahistaa menoa siksi?

Putsarissa en missään kohdassa nähnyt mitään tötsää neljällä reiällä. Ainoa oli vielä se tulopuolen jatkopätkä siellä sisällä. Kantsisko heittää se mäkeen myös?
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

VariJari

#473
Lainaus käyttäjältä: Daywalker-75 - 24.08.11 - klo:21:33

Millasen patentin teit tuohon putsariin? Oli kyllä aika likaisen näköinen se vaahtomuovihässäkkä siellä sisällä.
Kyllä aika moista imuääntä pitää kun vääntää hanaa, eli kyllä se näyttäisi enemmän ilmaa tarvitsevan. Oiskohan ettei saa tarpeeksi ja ahistaa menoa siksi?

Putsarissa en missään kohdassa nähnyt mitään tötsää neljällä reiällä. Ainoa oli vielä se tulopuolen jatkopätkä siellä sisällä. Kantsisko heittää se mäkeen myös?

Joissain malleissa on kai siellä ilmanoton letkun päässä joku nelireikä ahistin?

Joo, nuo omat patentit oli hyvin maltillisia, sisä ja ulkoletkun otin pois, saatoin avartaa jotain reikää, ja pakon sanelema juttu oli että tein koko pätkän kaasarista ilmanputsariin  paksusta haitarimuoviletkusta... mutta ei sillä sinänsä ollut vaikutusta kulkuun käsittääkseni. Äänet pysyi maltillisena. 
Vaahtomuovihässäkkä toki kannattaa puhdistaa tai uusia ja öljytä.
Harrastelussa: bt49qt-12

tommi

Lainaus käyttäjältä: Daywalker-75 - 24.08.11 - klo:21:33

Putsarissa en missään kohdassa nähnyt mitään tötsää neljällä reiällä. Ainoa oli vielä se tulopuolen jatkopätkä siellä sisällä. Kantsisko heittää se mäkeen myös?

Joo, mutta silloin pitää panna se 90 suutin takaisin, muuten kone saa liikaa ilmaa. Kait sulla on se ~10cm pitkä haitariputki siinä ilmanputsarin päässä? Siis ulkopuolella. Ilman sitä on aika hankala löytää oikeita säätöjä ja imuäänetkin on aika kumeat. Sen haitarin päässä on ainakin mulla ollut kummassakin mopossa joku kuristin, nelireikäinen tulppa tai sellainen metalliverkko. Ja sen takana vielä vaahtomuovinen suodatin. Ne rajoittaa ilmanottoa tosi tehokkaasti, ne kantsii ottaa pois. Ilmeisesti sulla ei sitten ole siellä haitariputken päässä mitään? Jos ylipäätään on koko putkea  :-\

Daywalker-75

Lainaus käyttäjältä: tommi - 25.08.11 - klo:17:11
Lainaus käyttäjältä: Daywalker-75 - 24.08.11 - klo:21:33

Putsarissa en missään kohdassa nähnyt mitään tötsää neljällä reiällä. Ainoa oli vielä se tulopuolen jatkopätkä siellä sisällä. Kantsisko heittää se mäkeen myös?

Joo, mutta silloin pitää panna se 90 suutin takaisin, muuten kone saa liikaa ilmaa. Kait sulla on se ~10cm pitkä haitariputki siinä ilmanputsarin päässä? Siis ulkopuolella. Ilman sitä on aika hankala löytää oikeita säätöjä ja imuäänetkin on aika kumeat. Sen haitarin päässä on ainakin mulla ollut kummassakin mopossa joku kuristin, nelireikäinen tulppa tai sellainen metalliverkko. Ja sen takana vielä vaahtomuovinen suodatin. Ne rajoittaa ilmanottoa tosi tehokkaasti, ne kantsii ottaa pois. Ilmeisesti sulla ei sitten ole siellä haitariputken päässä mitään? Jos ylipäätään on koko putkea  :-\
Minun ilmanputsari kokonaisuudessaan.
Mopon rungosta tulee haitariputki ilmanputsarille, jonka puoleenväliin tulee se pakoilman kierrätys sydeemi. Kandeeko sille tehdä mitään?
Sitten ilmaputsari, josta otin sisältä pois sen pienen noin 10 senttisen muovipätkän. Itse suodatin on sitten ja sen takanta lähtee se muutaman mutkan tekevä putki kaasarille. Tässä putkessa ei myöskään ole mitään esteitä. On aika kovaa muovia tuo jo minulla ja aina kun otan kaasarin pois niin joutuu takas laittaessaan herättelemään kuumailmapuhaltimella. Joku taisi aiemmin sanoa, ettei noitten powerfilsujen kanssa kannata käydä kikkailemaan. Meneekö silloin kikkailuksi ja onko imuäänet ihan tajuttomat?

Kyllähän tuo kulki ihan normaalisti tuolla liikenteessä, mutta edelleenkin toivoisi sitä tehoa lisää
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

VariJari

Lainaus käyttäjältä: Daywalker-75 - 26.08.11 - klo:08:34
Joku taisi aiemmin sanoa, ettei noitten powerfilsujen kanssa kannata käydä kikkailemaan. Meneekö silloin kikkailuksi ja onko imuäänet ihan tajuttomat?

Kyllähän tuo kulki ihan normaalisti tuolla liikenteessä, mutta edelleenkin toivoisi sitä tehoa lisää

Kokeilin piloillani kilometrin lenkin jollain naurettavalla powerfilsulla.. ei, ei , ei,... suodatuskyky ja äänet kaameat. Vakioputsarin saa IMO tarpeeksi virtaavaksi ihan pienellä silmäilyllä, ja siihen ei kyllä mielestäni jää sitten enää juurikaan tehoja otettavaksi. Jos haluaa nikkkaroida niin etsii ison jonkun 125cc gy6 kiinaskode koneen putsarin ja värkkää sen kiinni, on hiljainen, suodattaa hyvin eikä ahista.
Harrastelussa: bt49qt-12

tommi

Tähän väliin voisi todeta senkin että vakioputsarin kautta virtaa kyllä ilmaa erittäin hyvin mutta vakiokansi ei kykene hyödyntämään sitä virtausta surkeiden kanaviensa johdosta. Tämän huomaa ihan käytännössä kun vaihtaa tilalle isovenakannen, toimii loistavasti vakioputsarin kanssa.

Eipä se 72cc pytty mikään raketti ole, jos olet muuten tyytyväinen niin kannattaa jättää ehkäpä säätelyt sikseen. Joko olet mittaillut kulutusta? Sekin kertoo aika paljon onko säädöt edes lähellä ihanteellista.


Daywalker-75

Lainaus käyttäjältä: tommi - 26.08.11 - klo:10:08
Tähän väliin voisi todeta senkin että vakioputsarin kautta virtaa kyllä ilmaa erittäin hyvin mutta vakiokansi ei kykene hyödyntämään sitä virtausta surkeiden kanaviensa johdosta. Tämän huomaa ihan käytännössä kun vaihtaa tilalle isovenakannen, toimii loistavasti vakioputsarin kanssa.

Eipä se 72cc pytty mikään raketti ole, jos olet muuten tyytyväinen niin kannattaa jättää ehkäpä säätelyt sikseen. Joko olet mittaillut kulutusta? Sekin kertoo aika paljon onko säädöt edes lähellä ihanteellista.
Jos tämä kommentti on minulle niin olen kyllä suht tyytyväinen. Hiukan saisi olla vääntö yläkierroksilla enemmän, mutta kyllähän tämäkin piisaa. Vaikka sylinteri nyt onkin isompi niin kyllä tuo on suht vakion tuntuinen ajettaessa, mutta lähtee hiukan pirteämmin, eikä hyydy ihan totaalisesti ylämäkeen...

Ajelin tuossa jonkun 20 km ja ei mitään ongelmia. Vielä kun saisi tuon venttiilien nakutuksen häviämään niin olisin 99% tyytyväinen...

Rupean seuraamaan tuota bensan kulutusta ja voin informoida siitä. Yritän tulevaisuudessa siirtää näitä juttuja oikeisiin ketjuihin, jotten sotke tätä ketjua turhuuksilla...
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

laamanni

Eli mitä hyötyä saadaan isommalla sylinterillä. Vakioon  sylinteriin nähden.  ilman minkäänlaisia muita. nippeli nappeli  virityksiä. kuinka paljon vaikuttaa  lopulliseen vauhtiin ja vääntöön.   jos joku on kokeilut niin auttais tossa valinnan vaikeudessa. kun  itsellä harkinnassa pytyn vaihto ja nyt  harkitsen vakio sylinterin  ja 63cc . hyödyt ja miinukset.  kun hinnassa ei eroa ole. Alla  zoner v1 sreet