Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

Timo

Hyviä uutisia Virijavarasta.

Heiltä löytyy isovenakansia 72-90 kuutioisille.

Viestissä luki että imu 23mm ja pako 20mm (oiskohan 90kuutioiselle)
82cc kannelle 21mm ja 18mm.
Eikös vakiot olleet 18 imu ja 15 pako?

Hinta; 59,90e
Ei olisi muuten tullut kysytyksi,mutta tilasin pari imukaulaa ja bakeliittia,posti kun toi yhdet molempia.

tommi

Pahus sentään, olisi pitänyt jaksaa odotaa vähän pitempään niin olisi saanut halvemmalla. Maksoin itse 99e juurikin tosta 82cc kannesta.. Onko noi kaikki kannet samanhintaisia, 59,90?

Vakiokannessa taitaa olla imuvena 18,5mm ja pakovena kait 16mm?

Coastside

Toivottavasti päivittävät sivustonsa koska siellä ei niistä mainintaa ole.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Timo

monia osia tosiaan löytyy kunhan @ kysyy.Kaikki pitäisi olla tuon 59,90e.

tommi

VirijaVaran pojat taitaa tilata kaikki osat juurikin GY6-Motorilta joten aika yllättävää että myyvät noin halvalla. Voisi melkein tilata jemmaan ton 90cc kannen ennekuin pääsevät loppumaan..

kani

On kyllä hyvä palvelu virijavarassa ja saa neuvot melkeinpä pyytämättäkin. Virkistävää kun joku yritys paneutuu asiaan mitä tekee.

tommi

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 19.06.11 - klo:20:45
http://www.wandamotor.fi/product_info.php?products_id=3854

125 cc heittämällä  10" mopoon?

Nyt on kaikessa hiljaisuudessa poistettu ne "125" kuutioiset koneet myynnistä. Ei ole ilmeisesti koskaan ollut olemassakaan.

http://www.wandamotor.fi/product_info.php?manufacturers_id=&products_id=3259
http://www.wandamotor.fi/product_info.php?manufacturers_id=&products_id=3260

Kysyin asiaa s-postilla jo reilu kk sitten eikä mitään vastausta koskaan tullut.

Espi

Lainaus käyttäjältä: openflow - 04.07.11 - klo:01:49
52.4 mm pytty, vakio venat + vakio nokka.
rpm     Kw      Nm      bmep    bsfc    täytös%
3000.0 2.34 7.44 10.48 254.93 86.0
4000.0 3.08 7.35 10.34 263.50 87.8
5000.0 3.51 6.70 9.43 279.60 84.9
6000.0 3.55 5.66 7.96 306.29 78.5
7000.0 3.28 4.47 6.30 349.11 70.8
8000.0 2.60 3.10 4.37 433.50 61.0
9000.0 1.94 2.06 2.90 583.29 54.4

52.4 mm pytty,  isovenat + vakio nokka.
rpm     Kw      Nm      bmep    bsfc    täytös%
3000.0 2.33 7.41 10.42 253.32 85.0
4000.0 3.16 7.55 10.63 258.76 88.6
5000.0 3.69 7.04 9.91 271.01 86.4
6000.0 4.06 6.46 9.10 288.24 84.4
7000.0 4.24 5.79 8.15 311.79 81.8
8000.0 3.84 4.58 6.45 356.95 74.1
9000.0 3.11 3.30 4.65 438.04 65.6

Eipä vakio nokka kovinkaan juhlallisesti näytä pelavaan 52.4 mm pytyllä. 82cc:llä tarvitaan kannen lisäksi myös uusi nokka. Lukemat arvottu lotuksella.
Olisiko iso homma koittaa lotuksella vastaavat arvot normaali sylinterillä?
Kiinnostaisi tietää miten korkeilla kier
roksilla maksimiteho teoriassa tulee.
Kyllä taksi porsaan kotiin ajaa. (Vanha Maskulainen sanaparsi)

Kymco Super 8 50 4-tahti

Daywalker-75

#398
Tuli nyt hankittua tuo 72cc sylinteri ja pari asiaa jäi mietityttämään. Eli virijavara lähetti täydellisen satsin, johon kuului tuo hiukan paksumpi kannentiiviste. Ei tuo minusta näytä kovinkaan paljon paksummalta kuin se alkuperäinen. Mites sitten nuo männänrenkaat... Laitetaan siis 1/3 toisiinsa nähden, tällä selvä?

Sitten kysymys, joka kuuluisi toiseen osastoon, mutta kysyn nyt tähän samaan syssyyn. Purkamassani alkuperäisessä sylinterissä oli männässä imupuolella jo selviä kulumajälkiä ja haluaisin estää sen tapahtumisen uudelle sylinterille. Eli yksi osa on sitä, että ajan nätisti ja rajoitusten mukaan, kuten siis pitääkin ja toiseksi laitan koneeseen täyssynteettistä öljyä?

EDIT: Ai niin, Virijavaran asennusohjeissa käskettiin laittamaan siihen pytyn kyljessä olevaan reikään ruuvi, mutta tarkemmin katsottuna ei siinä reiässä ole "läpireikää", eikä edes kierteitä... Onko tuo sylinterin valmistus muuttunut??
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Daywalker-75 - 10.08.11 - klo:07:40
..Mites sitten nuo männänrenkaat... Laitetaan siis 1/3 toisiinsa nähden, tällä selvä?
..oli männässä imupuolella jo selviä kulumajälkiä ja haluaisin estää sen tapahtumisen uudelle sylinterille.
..käskettiin laittamaan siihen pytyn kyljessä olevaan reikään ruuvi, mutta tarkemmin katsottuna ei siinä reiässä ole "läpireikää", eikä edes kierteitä..
http://youtu.be/bsWdRymPCuA
Ne männän helmaan tulevat jäljet tulee oikeastaan kaikille. Ainakin jokaisessa 50cc männässä on mitä olen nähnyt, mutta sylinterit yleensä kuin uusia.
Siitä pytyn reiästä, että mulla on 72cc ja 82cc sylinterit eikä kummassakaan ole sitä reikää porattu auki. Toisilla se on ollut.

Timo


tommi

#401
Nyt on tullut isovenakansi VirijaVaran sivuille. Voi käyttää jopa 63cc pytyn kanssa kunhan laskee vain kantta.

http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=271

Tekis mieli tilata kun mulla on vain 21mm imuvena ja 18mm pakovena. Toisaalta mopo pelaa kuin unelma eikä syö kuin 2L sataselle. Tolla kannella saattais kulutus lisääntyä. Tai sitten jopa pudota..  :-\

Puristussuhde tolla ainakin huonontuisi kun palotila on selvästi isompi kuin tässä mun 82cc kannessa -->

http://kuvaton.com/k/YI6k.jpg

Coastside

#402
Jos pienentää palotilaa laskemalla kantta on tarkistettava onko venttiilien avautumiseen tilaa. Siihen  vaha käy hyvin mutta männän päälle reilu kerros jotta näkee venan jäljestä montako millia jää varaa laskea. Niin iso työstö onnistuu vain jyrsimellä ja maksaa ehkä saman kuin kansi.

Palotilan tilavuus taas selviää tukkimallla tulpan reikä ja eristämällä kelmulla, täyttämällä se steariinilla ja vuollen tasaan. Sen voi sitten leikata kahtia ja verrata valoksia keskenään. Poikkileikkauksen pinta-alojen suhde on myös tilavuuden suhde.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Mun mielestä toi on kyllä liian suuri vielä 72cc pytyllekin. Sen minkä voittaa virtauksissa häviää puristuksissa. Tulos saattaa olla 50-50  ::)

Kokeilkaa joku jolla on 72cc motti.

Timo

Tilattu on,katotaan miten pelaa 72cc kanssa.

Taitaa ihanteellinen olla tuo 82cckansi tämän 72cc kanssa.
Tai sitten vaan työstää vähän vakiokannen kanavia.