Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

Coastside

Vakioputsarin resonansseja voi koettaa muuttaa sen uloimman putken pituutta säätämällä. 12 cm kotelon pinnasta on vakipytyllä hyvä ja isolla ilm. eri. Siitä voi kokeillen haarukoida millä toimii paremmin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Se sisäpuoleltaankin poimutettu imuputki sitä ahistusta tekee enemmän kuin se vahtokuminpala mitä myös suodattimeksi kutsutaan.
Toisaalta saisi olla pikku nyppylöitä tai jotain karheutta tyyliin golf-pallo, varsinkin imukaulassa.
Pitää vaan varoa ettei alipaineet ihan kaikki katoa tai lakkaa bensa virtaamasta automaattihanasta kunnolla..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

RV

#287
Näin kesän kunniaks piti keksiä tuolle koneelle jotain uutta piristystä, siinä olis taas projektia hetkeks että tuosta saa mieleisen  ;)

ihmehiippari

Mankifoorumilla joku sovitteli GY6 koneen pyttyä ja neliventtiilikantta mankin lohkoon. Ei siinä mitään, mutta huomasin että keinuissa on ruuvilla välyksen säätö kuin kaksventtilimallissa. Minkä laitteen kansi se on? Kuva keinuista

purgiaali

skootterimopojen neliventtiileissä on ollut muistaaksen myös rullaseuraimet toisin kuin tuossa kuvassa

RV

Tuo mun kansi on Solifer 50R:stä peräisin ja rullakeinuilla varustettuna, tulossa nyt 90cc pyttyyn kiinni, täytyy vaan vaihtaa kuulalaakerit
noiden vakio rullien tilalle, 3000 ajettu ja imun puolella rullassa kympin välys

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04


-Zone-

#293
Tässä juuri katselen 90cc sarjojen hintoja. Kuinkahan paljon tehoeroa tolla on 90cc sarjaan (isovenakannella).

Coastside

#294
Oiskohan tuossa pitempi isku? Ratkaiseva pointti. Jos siinä on 50 mm mäntä ja tehty pitempi iskuinen kampura? Täällähän jutskattiin että sinne mahtuu pitempi. Mistä pakoputki?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

#295
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 19.06.11 - klo:21:24
Oiskohan tuossa pitempi isku? Ratkaiseva pointti.
Niin, mutta meinasinkin, että onko suhteessa järkevämpää maksaa silti 90cc sarjasta. Jos tehoero on muutaman hevosvoiman luokkaa on vähän vaikea perustella tuota 125cc koneen hintaa vaikka siinä saakin sen muun koneen tavallaan kuin kaupan päälle.

Oma pointti siis onkin siinä jos ei sitä tarvitse (osta muutama lisähevosvoima ja maksa koko koneesta). Toinen kysymys on sitten rakenne. Entä jos siihen tarvitsee jotain uusia. Käykö 50cc koneen osat ja jos ei niin mistä saa, jne..

RV

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 19.06.11 - klo:21:24
Oiskohan tuossa pitempi isku? Ratkaiseva pointti. Jos siinä on 50 mm mäntä ja tehty pitempi iskuinen kampura? Täällähän jutskattiin että sinne mahtuu pitempi. Mistä pakoputki?

Mietin kans et jos tuo on tehty 52,4mm männällä joka on 125cc:n vakio mäntä ja myös 90cc pytyn mäntä ja laitettu 125cc:n kampura jossa on erona ainoastaan isku ja kiilan ura (eri kohdassa varrattuna vakioon)

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: RV - 19.06.11 - klo:21:39
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 19.06.11 - klo:21:24
Oiskohan tuossa pitempi isku? Ratkaiseva pointti. Jos siinä on 50 mm mäntä ja tehty pitempi iskuinen kampura? Täällähän jutskattiin että sinne mahtuu pitempi. Mistä pakoputki?

Mietin kans et jos tuo on tehty 52,4mm männällä joka on 125cc:n vakio mäntä ja myös 90cc pytyn mäntä ja laitettu 125cc:n kampura jossa on erona ainoastaan isku ja kiilan ura (eri kohdassa varrattuna vakioon)
Mietin tuossa, että muistatko, kuinka paljon eroa oli 50cc ja 125cc iskun pituudessa?
Sylinteriä nostamalla saisi kompensoitua pidemmän iskun eli ei ongelma strokingissa, eikä kiilaurakaan ole ongelma jos vain osaa modata pick up coilin eri paikkaan. Mietin jakoketjua. Mahtaako 50cc ketju enää riittää, jos 125cc kampuralla tekisi koneen.

RV

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 19.06.11 - klo:21:47
Mietin tuossa, että muistatko, kuinka paljon eroa oli 50cc ja 125cc iskun pituudessa?
Sylinteriä nostamalla saisi kompensoitua pidemmän iskun eli ei ongelma strokingissa, eikä kiilaurakaan ole ongelma jos vain osaa modata pick up coilin eri paikkaan. Mietin jakoketjua. Mahtaako 50cc ketju enää riittää, jos 125cc kampuralla tekisi koneen.

125cc isku on 57,8 ja 50cc 41,5

Solifer 50R:n ketju vois mennä, kun 4venttiili kannessa on pidempi ketju koska nokka on ylempänä jotta on saatu tulpalle lisää tilaa.

Pienenä vinkkinä että tuohon vakio koneeseen mahtuu 20mm pitempi-iskuinen kampura  ;)

-Zone-

#299
Hmm.. 8,15mm tavisi korotusta. Pari milliä saisi varmaankin rutistettua vielä männän päältä ilman puhkeamisvaaraa, joten 6mm tuntuman pitäisi siis sylinteriä nostaa. Ei kuulosta mahdottomalta, jos 4-venasen ketju kerran pitempi on. 2-venasen ketju kun ei ole sekään ihan tiukka. Pitääpä laittaa harkintaan.