Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

Solifersfr

voiko johtuu siitäki et jos en laittanu toista tiivistettä tai laittanu kovin kireelle niit muttereita siin nokkan pidikkees vai mikä onkaan ne 4 mutteria?

JaakkoFagerlund

No jos sylinterin pinnoja ei ole vedetty riittävään momenttiin, niin vuotaahan se aika todennäköisesti. Lisäksi jos on vanha tiiviste (ts. avattu), niin sekin voi jo vuotaa.
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

Solifersfr

haittaako muuten jos on männänrenkaat väärin päi? ku rengas jos oli m ni oli ylhääl ja t siin keskel ni onks tol mitää välii?

RV

#228
Villi veikkaus et T=(Top)ylimmäiseksi M=(Middle)keskelle.

On sillä väliä

Walle

#229
Vois ne olla oikeinpäin  :D. No enemmän haittaa jos käännät ne vaikka 500km ajon jälkeen. Nelitahtisen männän ottaminen pois pytystä aiheuttaa ohivuotoja kun ei niitä renkaita saa takaisin samaan paikkaan. Ohivuodot kylla pehmentää rengasta ja alkaa pitämään siitä kohdasta. Siitä voimasta millä renkaat puristuu sylinteriä vasten voi päätellä kannattaako laittaa takaisin. Nykyautoissa ei renkaat koskaan ole juurikaan kuluneet uraansa eikä muutenkaan, niissä ei vaan ole jousivoimaa. Pussille kulunut sylinteri kun aiheuttaa melkein jokapuolelle ohivuotoa. Lopputulos on lähes pelkällä kaasunpaineella tiivistyvä rengas.
Jokainen avaus vähentää sitä jousivoimaa sylinteriin. Toi ylin rengas on ainakin omassa kromattu että eipä kulumalla asetu reikäänsä. Muuten noi vaikuttaa siltä että ei niin väliä mitenpäin kunhan on oikeassa urassa.

Joo tarkemmin luettuna renkaat oli kai väärissä urissa!! Haitanneeko sekään?? Kai toi kromirengas kuuluu ylimmäksi noin yleensä. Perusta uusi männänrengasuskovaisten lahko jonka mielesta kromi kuuluu keskelle ;D.

Solifersfr

Mistä muka vois johtuu ettei oo täysii puristuksia?? Oon kaikki avannu ja kattonu ja kaiken pitäs olla ok. Seos on kans ok.

Coastside

Jos renkaassa ei ole merkkiä niin se on joko suorakaide tai oletetaan tietävän että kartiomallisen (alempi) särmä tulee alaspäin jotta se kaapii liiat öljyt alas.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Solifersfr

Katoin tos aamul renkaat ni toises oli m ja toises m2 ni se m on ylhääl ja m2 keskel mut en huomannu niis kyl mitää eroo ku vertailin

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Walle - 11.09.10 - klo:00:31
..Lopputulos on lähes pelkällä kaasunpaineella tiivistyvä rengas..
Puristusrenkaan säteisvoimalla ei ole juurikaan väliä. Hiukan auttaa käynnistyksessä, mutta palopaine se moottorissa on, joka renkaan sylinteriin tiivistää. Öljyrenkaat tosin poikkeaa tuosta pääsäännöstä enemmän.
Drag miehet kehitti palopainekanavat mäntiin joskus 70 luvulla estämään renkaan lepatusta, mutta auttaa se tiivistämään renkaan sylinteriin paremmin vaikka moottorin kierrosluku ei niin suuri olisikaan, että renkaat toimisivat jo lepatuksen rajamailla. Hommaa ollaan kokeiltu 2T moottoreissakin ja varsin hyvin tuntuu toimivan niissäkin. http://img195.imageshack.us/img195/7602/image1itx.jpg

Solifersfr

ei prkl vaihoin vakiosylinterin ja ei toimi kunnol silkää vaik kaasaris 79 suutin neula keskel... TÄä on iha paska koko vehje ku enne meni 70 km/h 50cc pytyl ja nyt ei mee mitää ku jotai 50km/h

Testierkki

Eikös toi 50km/h ole riittävän hyvä, mopo skootteri kun saa kulkea 45km/h

Coastside

#236
Jotain on asennettu väärin. Imukaulan bakeliitti menee väärinpäin, tiiviste irroten ja ilmaputsari falskaa tai kaasuvaijeri ei ole tarpeeksi kireällä tms.

Ohjeeni yleensä koneremonttiin: Tehkää hyvin huolella varmistaen ja tarkistellen tuliko oikein, niin ei tule ylläreitä eikä epävarmuutta toiminnasta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

JaakkoFagerlund

Solifersfr: Olet koonnut tosiaan jotain väärin tai et ole uusinut tiivisteitä ja se siksi vuotaa. Muutenkaan sen mopon ei tarvitse kulkea 70 km/h, kun maksiminopeus mopolle on tuo mainittu 45 km/h.
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

VariJari

Milläs tätä isoa suutinta perustellaan,.. sama vakio 85-86 on toiminut itellä niin vakio 49cc koneessa kuin 72cc pytyllä + silotellulla kannella + viri nokalla. Lisää soppaa tulee siitä että kaasarin kautta virtaa enemmän ilmaa johon sekottuu oikeassa suhteessa bensaa... jos 85 suuttimesta joutuu pomppaamaan 95:een niin jotain kummaa on.. sanoisinko pielessä? Seos rikastuu jopa 25%,.. ei ihme että booaa. Harvemmin seos tarvitsee kummoistakaan rikastusta, ja kaasari kyllä virtaa 72cc ellei isommankin pytyn verran ellei ole ihan sikana viritetty. Sika virityksissä saattaa sitten se ilmavirta kaasarissa huonontua (laadullisesti..) joten joutuu kompensoimaan isommalla suuttimella mutta ei nyt näissä perusvireissä.
Harrastelussa: bt49qt-12

JaakkoFagerlund

VariJari, kyllä se suutinkoko on pakko kasvattaa, jos koneen ilmanottoa parantaa. Itsellä oli juurikin tuo muutos, kun nappasin ahdistuksen ilmanpuhdistimesta pois, piti kasvattaa 78 -> 95 suuttimen kokoa, jotta käy oikealla seoksella. Putosi kummasti kulutuskin samalla, kun kone saa soppaa kuten pitää :)
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä