Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

tmifude

RV, sorvaa mulle kampiakseli pikkurahasta ? :) ku en sitä tohdi teettää koululla, siitä tulis täälä todellinen tehosekoitin :D ja sehän tapahtuu se iskunpidennys niin että kiertokangen kiinnityskohtaa kampiakselissa nostetaan ylemmäs ?

Walle

Ite hitsaisin sen reijän umpeen ja tekisin uuden holen. Toi muutos vaatis lisäpainoa vastakkaiselle puolelle. Kiertokankikin on liian lyhyt jos moottoria ei alkujaan ole tehty isommalle iskulle.
Kaikenkaikkiaan jos ei vietä päiviänsä koneistamossa ei kannata.

-Zone-

#212
Hommaa sopiva epäkeskeinen tappi kampuraan (Stroker pin). Löytyykin nykyään aika monilla mitoilla. Helpoin tapa "stroukata" mopoja. http://img443.imageshack.us/img443/583/r150009.jpg

Edit: Ja ennen kuin kukaan kerkiää ihmettelemään, että miten se kootaan, niin tappi kiinni toiseen limppuun ja sitten kietari paikalleen. Sitten tapin mukana tulleen 2-osaisen neulalaakerin puoliskot pujotetaan paikalleen = http://i188.photobucket.com/albums/z48/kazkazzerro/10232009109.jpg ja lopuksi toinen limppu kiinni. Avot.. Iskua on tullut lisää.

tmifude

kerroppa  miten paljon tällä strouker pinnillä isku pitenis ?

-Zone-

#214
Lainaus käyttäjältä: tmifude - 06.09.10 - klo:12:04
kerroppa  miten paljon tällä strouker pinnillä isku pitenis ?
Riippuu, paljonko sivusiirtoa on tehty. Se minkä verran se voi maksimissaan olla, riippuu tapin halkaisijasta ja kiertokangen alalenkin (tarkemmin neulalaakerin) halkaisijasta, jotta kampiakseli on vielä mahdollista koota. Jossain muistelisin nähneeni 5mm sivusiirrolla, eli 10mm pidempää iskua se meinaisi siis moottorissa. Sarjassa oli pidempi kiertokanki mukana. Useimmat noista taitaa olla 3-4mm sivusiirrolla, eli iskunpituutta tulee tuplaten sivusiirron verran. Jos taas löydän sen sivun jossa oli mittoineen noita sarjoja, niin linkitän tänne.

Edit: Monkeyn sarjasta löyty yksi kuva, mutta sitä sivua en vielä löytänyt, josta aiemmin niitä mittoja tutkin. Monkeyn sarjassa tulee kietari, tappi, laakeri ja sylinterin korotuspala. http://asianconceptthai.makewebez.com/content/image/-20071228-1442530.jpg Kuvan perusteella tuskin 2mm enempää tuossa on sivusiirtoa. Jossain oli kyllä aina tonne 5mm sivusiirtoon saakka tappeja.

Edit2: tästä 5mm sivusiirrosta todisteena yksi pieni kuva http://p1.bikepics.com/pics/2008%5C06%5C09%5Cbikepics-1315271-200.jpg (5mm Näkyy tuolla vasemmalla). Hitto kun ei meinaan se mitta-sivu taas löytyä millään.. Sivuhistoriastakin on mokoma jo häipynyt. Aikaa on jo sen verran.. Etsintä jatkuu..

Solifersfr

Ostin 72cc pytyn ja isomman kannen ja nyt se ei jaksa kulkea yli 50km/h. Kiihtyy alusta hyvin mutta sitten se ei vaan jaksa mennä yli 50km/h. Rullat on 5,5 grammaset ja venasäädöt pitäs olla kohillaan. Myöskin nokka ja magneeton ajotukset pitäs olla kohilla eli t siihe ulokkeesee ja iso rengas nokasta ylös.

JaakkoFagerlund

Solifersfr, ruokaa se kone kaipaa.
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

Solifersfr

no 94 suuttimella vaa booas ja nyt on 88 suutin ja vakioputsari ni toimii hyvi

JaakkoFagerlund

Niin, se kone kaipaa muutakin kuin bensaa lisää. Itsellä on ihan 49 cc pytty kiinni ja se käy oikein iloisesti 95 suuttimella ja nostetulla neulalla, kun ilmanottoa hieman paranteli myös.

Oletko mitannut tuosta pytystä puristukset?
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

Solifersfr

en oo kokeillu. Pyörittelin magneetosta ni tuntu et ois puristuksii mut kuullosti et joku ois sihissy siel.

RV

Jaakon kanssa samaa mieltä, lisää soppaa koneelle niin alkaa toimimaan.
Tee pieni testi et laitat 95 suuttimen kiinni ja otat kaasarista putsarin letkun irti kokonaan, jos toimii, niin ilman saantia täytyy parantaa.

Solifersfr

#221
94 suutin ei toiminu vaik oli putsari pois tai kiinni ja oli neula missä tahansa röpötti vaa ku vääns kaasuu

JaakkoFagerlund

Lainaus käyttäjältä: Solifersfr - 09.09.10 - klo:15:55
94 suutin ei toiminu vaik oli putsari pois tai kiinni ja oli neula missä tahansa röpötti vaa ku vääns kaasuu
Voi olla ongelma siinäkin, että kaasari ei anna lävitseen tarpeeksi ilmaa koneelle.

Se sihahdus minkä kuulet pyöritellessä (oletan siis 4-tahti konetta) on asiaan kuuluva kerran kahdessa kierroksessa. Puristuksista ei kerro mitään pelkkä pyörittely, se pitää mitata, koska moottori voi toimia vaikka puristuksesta puuttuisikin muutama bari.
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

Solifersfr

miten mittaan puristukset?? Ja olen kokeillut vakiokantta ja isompikanavaista kantta ni molemmilla toimii suht samanlaisesti

RV