Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

Kymco

Moikka!

Mites on, onko kukaan tasapainoittanut konetta isomman pytyn asennuksen yhteydessä?
Meinaan vaan, kun mäntä on painavampi vakioon verrattuna ja täristää enempi!
Vai oletteko männästä ottanut tavaraa pois kevennykseksi??
Kymco Visa R50
Yamaha Majesty 400

RV

#136
Lainaus käyttäjältä: Kymco - 09.05.10 - klo:19:50
Moikka!

Mites on, onko kukaan tasapainoittanut konetta isomman pytyn asennuksen yhteydessä?
Meinaan vaan, kun mäntä on painavampi vakioon verrattuna ja täristää enempi!
Vai oletteko männästä ottanut tavaraa pois kevennykseksi??

Mitä mäntää olet ajatellu käyttää, oma Narakun mäntä oli ainakin vakiota kevyempi.


Ostakaa multa valmis isotekniikka scootteri niin ei tarvi tapella, ilmo löytyy myynti palstalta, hinnastakin voidaan keskustella jos ei miellytä ;)

Kymco

Mulla taas Narakun (47mm) on selvästi vakiota painavampi :o
Kymco Visa R50
Yamaha Majesty 400

openflow

Nää kiinanihmeet on itse asiassa suunniteltu 72cc:lle. 50cc versio kulkee koodilla 139QMB (39mm mäntä). Aasiassa myydän myös 147QMD( 47 mm mäntä), joka on sama kun 139QMB sylinteriä lukuunottamatta.  63cc versio joita vahingossa tuli Suomeenkin kulkee koodilla 144QMC ( 44 mm mäntä ).

Muutoin identtisiä ainoastaan sylinterin koko vaihtelee. 72cc on siis vielä vakiokokoa.

Isoimmilla pytyillä >72cc kannatanee olla aika konservatiivinen puristussuhteen kanssa ja pitäytyä jokseenkin vakio(50cc) lukemissa. Tommilla kone ilmeisesti oli aika lähellä nakutusrajaa(monta tiivistettä päällekkäin) ja silti piti ajaa 98:lla?

Eihän sillä sylinterin/männän tuhoutumisella ole välttämättä mitään tekemistä puristusten kanssa, mutta kun kerran hajosi niin ensi kerralla kannattanee laskea puristuksia vieläkin enemmän.

RV

#139
Lainaus käyttäjältä: Kymco - 09.05.10 - klo:22:14
Mulla taas Narakun (47mm) on selvästi vakiota painavampi :o

Oliko sulla kupumäntä vai tuollainen kuin mulla

http://s215.photobucket.com/albums/cc121/RamBam78/Baotian/Big%20Bore/?action=view&current=DSCN2484.jpg

En nyt lukemia muista, mut oli punnituksessa vakiota kevyempi.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: openflow - 09.05.10 - klo:22:47
...ensi kerralla kannattanee laskea puristuksia vieläkin enemmän.
Eikä kannata unohtaa sytytysennakonkaan vaikutusta. = Mitä korkeampi puristussuhde, sitä vähemmän ennakkoa voi olla. Itsellä tahtoo olla ennakkoa vaan vieläkin hieman liikaa tolla 72cc:lla. Ei oikeastaan muuten enää ilmene, kuin joskus konetta käynnistäessä. Joskus sytyttää käyntiin polkaistessa selvästi vastaan ja kiksi potkii takaisin. Vieläpä aika kipeestikin se muutes ampuu jalkapohjaan.

karkulainen

Minulla 63cc:n kanssa potkaisee satunnaisesti takaisin, voisi kokeilla tekeekö se tuota vakio CDI:llä (nyt on kiinni se sytytyskarttaa muuttava CDI).
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

RV

Mulla ei potki takas, vaikka puristuksia on enemmän kuin laki sallii. Startatessa ei saa antaa kaasua yhtään tai ei startti jaksa pyörittää,  Bensana 98+teollisuustolua 30% seoksella, ei nakuta  ;D

tommi

#143
Mullakin oli julmetut puristukset 82cc pytyssä eikä kärsinyt antaa kaasua lainkaan startatessa mutta kun laittoi pari varinkopan tiivistettä päällekäin niin jaksoi pyörittää täyskaasullakin, oletko tsekannut tämän? Jospa sullakin se bendixin runko hankaa koppaa vastaan. Tiiviste kun painuu kasaan niin saattaa tehdä tämän.

Joo, mulla oli tosiaan kolme kannentiivistettä päällekäin ja ajelin 98 bensalla niin siitä huolimatta kone tuppasi nakuttamaan. Siihenhän se sitten hajosikin. Olisi hajonnut jo paljon aiemmin mutta kun on ollut niin pirun kylmää että kesti jopa 650km. Viime kesän helteillä en päässyt kuin 150km. Tuosta nakutuksesta kun pääsisi eroon niin saattaisi se 82cc pyttykin kestää. Kylmänä ei nakuta yhtään mutta kun ainakin tämä oma moponi käy niin perhanan kuumana että se alkaa sen myötä myös nakuttamaan. Jos saisi koneen käymään vähän viileämpänä niin sekin auttaisi asiaa.

Jotain lisäainetta bensaan olen itsekin ajatellut, mitäs toi teollisuustolu on ja mistä sitä saa?

huoltomies

Lainaus käyttäjältä: tommi - 10.05.10 - klo:07:03
Mullakin oli julmetut puristukset 82cc pytyssä eikä kärsinyt antaa kaasua lainkaan startatessa mutta kun laittoi pari varinkopan tiivistettä päällekäin niin jaksoi pyörittää täyskaasullakin, oletko tsekannut tämän? Jospa sullakin se bendixin runko hankaa koppaa vastaan. Tiiviste kun painuu kasaan niin saattaa tehdä tämän.

Joo, mulla oli tosiaan kolme kannentiivistettä päällekäin ja ajelin 98 bensalla niin siitä huolimatta kone tuppasi nakuttamaan. Siihenhän se sitten hajosikin. Olisi hajonnut jo paljon aiemmin mutta kun on ollut niin pirun kylmää että kesti jopa 650km. Viime kesän helteillä en päässyt kuin 150km. Tuosta nakutuksesta kun pääsisi eroon niin saattaisi se 82cc pyttykin kestää. Kylmänä ei nakuta yhtään mutta kun ainakin tämä oma moponi käy niin perhanan kuumana että se alkaa sen myötä myös nakuttamaan. Jos saisi koneen käymään vähän viileämpänä niin sekin auttaisi asiaa.

Jotain lisäainetta bensaan olen itsekin ajatellut, mitäs toi teollisuustolu on ja mistä sitä saa?

Itselläni naputti kanssa alkuun,ajelin sen 82cc:n sisään rauhallisesti noin 1000km. Uusi koe tuon jälkeen ja johan loppu naputus.

tommi

#145
Kyllä minäkin koitin ajella ihan nätisti sisään mutta kun ei päässyt edes ylämäkiä ylös kun kone alkoi nakuttamaan. Tossa niitä mäntiä mitä olen kokeillut, 72, 79 ja 82 kuutioiset. Painoa 72cc ja 79cc sama, 59 grammaa kun tuo 82cc painaa 76 grammaa. 79cc paloi reikä keskelle mäntää, noin sentin pituinen repeämä. On käynyt todella kuumana.

http://i43.tinypic.com/99f7ug.jpg

http://i39.tinypic.com/2yy9ym8.jpg

Muistaakseni jollain foorumilaisella paloi täsmälleen samanlainen reikä 82cc mäntään viime kesänä, olikohan nimimerkki "skodesti" tai jotain sinne päin.

P.S Muistaako kukaan paljonko se vakio 49cc mäntä painaa? Noi mun ilmoittamat painot on ilman männäntappia.

huoltomies

Lainaus käyttäjältä: tommi - 10.05.10 - klo:07:46
Kyllä minäkin koitin ajella ihan nätisti sisään mutta kun ei päässyt edes ylämäkiä ylös kun kone alkoi nakuttamaan. Tossa niitä mäntiä mitä olen kokeillut, 72, 79 ja 82 kuutioiset. Painoa 72cc ja 79cc sama, 59 grammaa kun tuo 82cc painaa 76 grammaa. 79cc paloi reikä keskelle mäntää, noin sentin pituinen repeämä. On käynyt todella kuumana.

http://i43.tinypic.com/99f7ug.jpg

http://i39.tinypic.com/2yy9ym8.jpg

Muistaakseni jollain foorumilaisella paloi täsmälleen samanlainen reikä 82cc mäntään viime kesänä, olikohan nimimerkki "skodesti" tai jotain sinne päin.

P.S Muistaako kukaan paljonko se vakio 49cc mäntä painaa? Noi mun ilmoittamat painot on ilman männäntappia.

Sama juttu ylämäet oli hankalia jos joutu vedättään,ajelin sitä 45-50 ja jos ylämäessä vauhti hyyty annoin hyytyä,jos pikkusenkin lisäs kaasua se alko naputtaan. Nyt sylinterillä ja pytyllä ajettu joku reilu 2000km.

tommi

#147
Mulla oli aika huvittava tapaus kun piti tehdä 10km ylimääräinen lenkki että pääsi kotiin. Ei jaksanut vetää mäkeä ylös kun tuntui että pytty räjähtää joten piti kääntyä takaisin ja kiertää metsätien kautta. Reilun 10km lisälenkin joutui tekemään mutta pääsi tasaisella ajamaan perille saakka.

Nooh, en jaksa enää tapella vaan laitan 72cc pytyn, sillä olen parhaimmillaan ajanut 150km yhteen menoon, kesähelteellä, koko ajan täysillä, ylämäet kaikki eikä pytty edes kuumunut kunnolla. Tuossa edellä linkittämäni 72cc mäntä on juuri se millä on ajettu yli 10 000km. On edelleen hyvässä kunnossa.

Coastside

Tenttu nostaa puristuskestävyyttä ja jäähdyttää konetta. 10 % on sopiva määrä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

#149
Tuon kun olisi hoksannut aiemmin niin olisi voinut kokeillakin. Laittakaa ihmeessä sitä tenttua tankkiin te ketkä kokeilette 82cc pyttyä, saattaa säästyä monelta murheelta.