Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

-Zone-

Tuohon puristussuhdeasiaan, olettekos kokeillut pistää 72cc monkey-type koneen mäntää?
https://youtu.be/76U1o7OvNrE

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 10.06.16 - klo:15:58
Lainaus käyttäjältä: kani - 10.06.16 - klo:15:45
Mitenkäs pattipää-männät isovena-kannen kanssa?

;-) Minnekäs sitte palotila sijoitetaan ;-)
Tulpanreikään ?

jk. ei toimi työkalurivi eikä esim hymiöt tällä alkeellisella edgellä, pahoittelen.

Kiinanpoikain raivaussahassa on muuten juurikin noin, että palotila on siellä tulpan reiässä, tai no, hervoton kuoppa tulpan kohdalla, toki se on 2 tahtinen, ettei venojen kanssakkaan ongelmaa, mutta on se aika näköinen kumminkin, kun piskuinen kolo "kannen" keskellä ja tulppa siellä kolon pohjalla (tai laella jos katsoo pytty oikeinpäin), pytty ja kansihan on yhtä metallia noissa.


openflow

EI ole monkeyn mäntää tullut kokeiltua, mutta puristusten lisäyksessä tulee helposti eteen sytytyksen säätö. ~1 mm kannesta pois ja 72cc:llä(kovera mäntä) puristukset on 11 hujakoilla riippuen tiivisteiden paksuuksista.

Itse en viitsi puristussuhteen kanssa hirveästi kikkailla, ellei ole ohjelmoitavaa sytytystä.

-Zone-

#2073
Lainaus käyttäjältä: openflow - 11.06.16 - klo:00:59
ellei ole ohjelmoitavaa sytytystä.
Tzekkiläisen ignitech -boksi. Voin suositella. Mulla oli yksi käytettynä ostettu boksi siinä Yammun RD:ssä mutta se boksi lähti maailmalle kun niin kovasti siitä haluttiin maksaa. Enemmän jopa mitä maksaa ihan uusi. Hiton helppo muutes ohjelmoida siihen käyrät. Mielessä on ollut monesti tilata moinen uusi, mut sille rahalle tuntuu aina olevan oikeaakin käyttöä. Toistaseks olenkin kinkissä pelannu pelkän BA.n avulla vaikka sillä tietty muuttuu aina koko sytytyskäyrä samalla. Kawan KX 60 moottorista muistaakseni tuo nykyinen liipaisukäämi. Pieni kuin mikä.

Siihen sai pultinreijät sen verran ovaaliks, että Ba:n säätö onnistui nippa-nappa muistaakseni jossain 3-11 asteen haarukassa. En ole vähään aikaan taas pelleillyt noiden ruttujen kanssa. 82cc satsi mulla taisi viimeks pyöriä 4 asteen base advancella. Ruttuja en tarkkaan muista. Alle 12:1 se kumminkin jäi kun gasona paloi E95. Nyt on vielä 50cc kiinni kun en ole jaksanut ruuvata uutta 82cc settiä kiinni. Putkikin on isovenakanteen vielä kesken.. Saamaton kun oon :D
**
Mut siis lähinnä tota monkey-mäntää tarjosinkin 72cc + isovenakomboon kun tuolla sakki pohti sen satsin ruttuja. Mulla on ollu isovenainen vain 82cc kanssa. .. Tai noh, oli se yks lyhyt hetki kun 82cc poiki männän ja pistin pakon sanelemana 50cc päälle isovenasen.. :D Mihinkään se ei kiihtynyt, kulki melko hyvin JOS sai vauhtiin ;)

-Zone-

#2074
Ilmanputsarin resonaattoritestejä on tullut jatkettua.

Uhrasin yhden putsarikopistani testeihin. Näyttäisi menevän tuon nyt kiinniolevan 50cc pytyn kanssa niin, että putsarin ulkopuolisen putken jatkaminen heikentää täytöstä ja sisäpuolisen jatkaminen parantaa. Tiettyyn pisteeseen saakka. Kuvista pidempi meni taas huonompaan suuntaan. Tein tarkotuksella tollasen, että putkilon sisä- ja ulkopuolen suhdetta voi muuttaa vetämällä putkiloa enemmän putsarista ulos niin voi kokeilla 82cc ja isovenaisenkin kanssa mikä toimii parhaiten. Mulla on muutama eripituinen putkilo mopon penkin alla mukana ja putkilon vaihto onnistuu putsaria tai sen kantta irrottamatta niin testailu on nopeampaa. Imuäänet on tuolla halkaisijalla hivenen turhan voimakkaat, mutta jos selkeesti täytöstä saa parannettua sen kestää kyllä.

Coastside

#2075
 Minulla on tehtaan alkuperäinen jossa on se sisäputki ja ulompi yltää katteessa olevaan aukkoon. Sillä potkii parhaiten, kokeilin muun pituisia. Siihen myydyllä putkella hävisi puolet tehoista. Kurakautena putken on yllettävä pois kuräryöpyistä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pera8x

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 11.06.16 - klo:19:38
Minulla on tehtaan alkuperäinen jossa on se sisäputki ja ulompi yltää katteessa olevaan aukkoon. Sillä potkii parhaiten, kokeilin muun pituisia. Siihen myydyllä putkella hävisi puolet tehoista. Kurakautena putken on yllettävä pois kuräryöpyistä.

toi on kurakauden huomiointi ilmanputsarissa on ihan varteenotattava seikka. mulla oli yksi putsarinkoppa kyllä jo halkikin, mutta se ilmanotto oli sillain, että kaikki kurapaska pääsi putsariin ja vähän halkeemasta ohittekkin. kone alkoi tuntua heikkotehoiselta, niin purin sen. oli hiekkakurapaskaa virrannut sen verran lahjakkaasti sylinteriin, että oli kulunut ihan väljäksi joka paikka. pytyn seinämät oli, kun peiliin olisi katsonut. mäntä oli naarmunen kauttaaltaan.

-Zone-

Jos mä pistän sen putsarilta katteeseen johtavan letkun tuohon niin ei vedä nykynokalla mihinkään. Putsarin sisällä täytyy olla tuon verran putkea mitä kuvassa. Ulkoputki voi olla lyhyempi mutta ei tuota pidempi. Näkee nyt mihin suuntaan tuo taas kääntyy kun saan 82cc kiinni. Tuo penteleen tuuli vois jo hellittää.

kani



Meisselix

** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

kani

Etsiskelin putkia tallilta mitä löytyi ja sovittelin niitä. Kun tuokin tuli vastaan niin olihan siitä pakko ainakin hieno super intake kuva ottaa :D. Joku 30 senttinen paksu puutarhaletkun pätkä toimi parhaiten kun leikkelin  niitä kokeeksi eri mittaisia :)

Skodesetä

Laittaisin edelleen 72cc + vakiokansi setin. Vakiokantta kannattaa hieman palotilan ja virtaavuuden puolesta pyöristellä (kevyesti). Testata venttiilien ja männän etäisyys. Kaikkein järkevin sijoitus näihin heikkoihin nelitahtisiin rahallisesti. Jos kampi polkee takas lujasti, hio palotilaa.
Isovenakansi toimii 52mm pattimännällä, mutta ei toimi hyvin koveramännällä. Vakiokaasutin toimii parhaiten 50-90cc systeemiin asti kaikilla kokoonpanoilla.
Ajattelin, ettei tarvii käydä koko ketjua läpi ja lukea Japaniaa.
Vauvanaskelin on päästy liikkeelle.

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: Skodesetä - 15.06.16 - klo:19:45
Laittaisin edelleen 72cc + vakiokansi setin. Vakiokantta kannattaa hieman palotilan ja virtaavuuden puolesta pyöristellä (kevyesti). Testata venttiilien ja männän etäisyys. Kaikkein järkevin sijoitus näihin heikkoihin nelitahtisiin rahallisesti. Jos kampi polkee takas lujasti, hio palotilaa.
Isovenakansi toimii 52mm pattimännällä, mutta ei toimi hyvin koveramännällä. Vakiokaasutin toimii parhaiten 50-90cc systeemiin asti kaikilla kokoonpanoilla.
Ajattelin, ettei tarvii käydä koko ketjua läpi ja lukea Japaniaa.

Aika hurja ero omassa vakiokaasarin ja 125cc:n kaasarin välillä isovenakannella ja 90cc pytyllä varustetussa koneessa, ei ainakaan mun skodessa vakiona ollut kaasari toiminut oikein mitenkään tuon setin kanssa, vaikka vakion kanssa se pelasi kohtuullisesti. Lähinnä voimaa ei juurikaan enemmän kuin 50cc ja lämpeni tyhjäkäynnilläkin turkaisen kuumaksi, vaikka tuplan mukaan kävi rikkaalla.

Se kiva tuossa 125cc:n kaasarissa, että paljon paremmin toimii osakaasulla ajaessa, sellaista liki kävelyvauhtia voi ajella eikä temppuile, vastaa myös kaasuun nöyrästi.

Sillä vakiokaasarilla vaikka vakiopytynkin kera meno oli kyllä aika paljon holtittomampaa eikä sitä saanut oikein mitenkään pitämään seoksia järkevissä rajoissa osakaasulla ja täydellä kaasulla, se oli joko tai.

Toki noita vakiokaasareitakin on monenlaisia, mulla oli kovera muovinen luisti, jonka kokoista ei oikein mistään löytynyt. CVK muttei ihan samanlainen kuin mitä CVK kaasareita olen nähnyt muita, eli ei kaiketi kiinalaisissa kannata yleistää liikoja, näitä on niin montaa yksilöä.


jwalk

Komppaan Nuukista, 24mm kaasarin saa toimimaan erinomaisesti, ainakin 90cc+ isovena combolla. Eikä hörpi sen enempää.