Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

xx851z

Lainaus käyttäjältä: Meisselix - 07.06.16 - klo:11:10
Scooters To Go Michiganissa tarjoaa hyviä ja käytännössä koeteltuja paketteja. Heitä ei kiinnosta alkaa kuulemma säätämään huonolaatuisten osien hyvitysten/palautusten kanssa, on parempaakin tekemistä :)


Ai, saako kinkkeihin tosiaan Wisecon, Mahlen ja Kolbenschmidhin  mäntiä/pyttyjä  :) :) :)
Keep the shiny side up and the rubber side down!

-Zone-


Meisselix

#2042
Sitä pitää varmaan kysyä heiltä itse..  :) Ainahan myyjä kehuu omiaan. Ottavat ainoastaan kuulemma toimittajilta joihin luottavat ja antavat kuukauden takuun (ei km rajoitusta) jotain reunaehtoja muitakin. Tiedä sitten mikä on todellinen laatu. Tuskin narakun ja ncy:n veroista. Todellinen laatu on täysin läpinäkyvä prosessi jossa voidaan tarkastella kaikkea aina raaka-aineista, valmistusprosesseista ja tekniikoista aina lopulliseen testaukseen ja mittaustuloksiin asti. Veikkaan että tuolla kosketuskulmalla olisi pyttysarjan hinta 500-600 euroa ja ostajat vähissä gy6 tuotteille.
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

kani

Voihan sitä laatua ylläpitää tarkastamalla osat ennen kun myy ne asiakkaalle. Lopuista rekkulaa toimittajalle ja laatukontrollia jatkossakin. Mikä tietysti näkyy korkeampina hintoina. Ja myös tilaamalla laadukkaammilta toimittajilta tavaraa, kiinassakin on jos jonkinlaista pajaa ja laatua saatavilla. Ja esimerkiksi Symin osat tuntuu olevan jotenkin esikontrolloidumpia ja vähän paremmista materiaaleista, paksummat piuhat ym..

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: kani - 07.06.16 - klo:12:27
Voihan sitä laatua ylläpitää tarkastamalla osat ennen kun myy ne asiakkaalle.
Tuossa vaan on se huono puoli, että jos 1000 kpl tilatusta erästä löytyy 3 myyjän kriteerit täyttävää.. ;)

Meisselix

Keskustellessani eri myyjien kanssa Ebayssa tämä erottui edukseen. Kiinassa vastaukset luokkaa yes, no, ympäripyöreää kommenttia tai ei mitään. Scooters To Go vastasi joka kysymykseen perusteellisesti, henkilökohtaisesti ja laajasti asiaa lähestyen. Vastauksista välttyi asiaan omistautuminen.
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

jwalk

#2046
Kasasin "ylijäämäosista" koneen ja löin kiinni. Koeteltu stroukkikampura ja 90cc+ isovenakansi tietenkin portattuna.
Kyl tuo stroukki vaan potkii, saa ruttuja mukavasti. Normi perävälitys, niin helposti saa soraa siirtymään :)
Tuskin kauan kestää, kun ajettua osaa, mut lyön taas sitten kiinni tuon miedomman ja kestävyyttä silmällä pitäen kasatun.

E: Nii, mainitaan vielä, ettei menny ensin ihan nappiin. Ei tahtonut kulkea mihinkään. Aikaa meni pähkäillessä, ennenku syy löyty.
Paskonut vauhtipyärän kiila.
Kiristettäessä oli sitten pyörähtänyt sen verta, että sytkäennakko nollan paikkeilla, kuin myös tietenkin nokan ajoitus ketuillaan.
Tuli sitten turattua valmiiksi huonot jengatkin kampparin päästä  :(
Vauhtipyörä kuumaksi ja junttaus akselille. Lukitukseksi parit täpit Kempillä... 8)
Tota konetta ei sit enää rempata.

pera8x

osien laatuun vaikuttaa oleellisesti myös materiaalit. valualumiini on kinukeissa kohtalaisen haurasta, kun se on muutenkin jo enemmän haurasta, kun ei valettu alumiini. myöskin sylinterin putken materiaali voi olla mitä sattuu. no, sen verran noista nyt näkee silmällä, että jotain valurautaa se on, mutta että mitä, niin sitä ei tiedä ilman jotain tarkempia tutkimuksia. hyvinhän nuo on toimineet, jos ei poraa liian ohkoseksi sylinteriputkea. jossain sylintereissä tuli vastaan raja siinä, kun poraus alkoi olemaan sitä kokoluokkaa, että sylinteriputken paksuus jäi pariin milliin, tai alle. halkesi siitä putken alapäästä, mikä ei ole enää alumiinivalun tukemana.

männissäkin on varmasti jotain laatuvaihtelua ja nimenomaan materiaaleissa. oikeasti hyvä mäntä, siis sellanen, mikä maksaa satasia, eikä jotain kympin, tai kaksi, niin on tehty alusta loppuun kunnolla ja kaikki on mietitty, suunniteltu ja testattu myöskin kunnolla. ne kestää ja toimii niinkun pitääkin. niillä on myös maine ja hinta sen mukainen. mahlea yms.. mutta kiinalainen mäntä voi olla mitä tahansa materiaalia, missä on vaan suurin osa alumiinia. lämpölääjenemiset ja muut systeemit jää vaan arvailujen varaan ja toimii jotenkin, tai välttävästi, tai hyvin, tai sitten ei vaan toimi kun hetken.

mää oon itte "parannellut" noita kiinanskoottereiden sylintereitä. eli siis lähinnä putkitellut vaan ylikokoon, kun vakiossa ei riitä porausvara. ne on kaikki toimineet ihan kiitettävästi. yhteen tein ihan mustasta raudastakin sylinteriputken, eikä siinä ollut mitään ongelmia minkään suhteen ainakaan lyhyellä aikavälillä. se oli vielä kakstahtinenkin. periaate tasollahan sillä ei ole juuri väliä mitä ainetta se sylinteri ja mäntä on, kunhan kestää lämpötilat. öljykalvo pitää pinnat erossa toisistaan. mutta käytännössä se voitelu ei aina ole ihan niin optimaalinen. muistan jostain joskus lukeneeni, kun joku jätkä putkitti harrikan sylinterit väärällä valuraudalla ja sylinterin kului väljäksi alle 10 000 kilsan. kiinan skoottereissa voi hyvin olla jotain samansuuntaista noissa pytyissä. ei niiden tartte kestää samalla tavalla, kun auton moottorin, että puolen miljoonan jälkeen vaihdetaan kansipahvi ja taas ajetaan puolimiljoonaa.

Coastside

Minun kokemukseni mukaan 15k ajetun sylkän kunto on vain kiillottunut. Mäntä voi olla jo entinen riippuen sisäänajotavasta. Yhden kynnykselle kuluneen olen nähnyt mutta ajomäärästä ei ole tietoa. Hyvä keino selvittää sylkän kunto on putsata se reunakarstasta ja koettaa sormella onko kynnystä. On jopa neuvottu viistämään renkaan reuna tuon kynnyksen vuoksi jos uusii männän.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Meisselix

Jos tuleva pyttyni porsii nopsaan niin täytyy ottaa pera8x:ään yhteyttä ja neuvotella diili "ökyputkituksesta" :)
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

Kinkster

Meneekö isovenakanteen ihan normi pukki ja keinuvivut jos vaan pulttireikien mitat täsmää?

Venojen mitat moisessa kannessa on:
Intake: 23x62x5mm
Exhaust: 20x61x5mm

Onko nuo järkevältä kuullostavat (tai siis näyttävät) mitat?

jwalk

Lainaus käyttäjältä: Kinkster - 09.06.16 - klo:15:21
Meneekö isovenakanteen ihan normi pukki ja keinuvivut jos vaan pulttireikien mitat täsmää?

Venojen mitat moisessa kannessa on:
Intake: 23x62x5mm
Exhaust: 20x61x5mm

Onko nuo järkevältä kuullostavat (tai siis näyttävät) mitat?
Menee.
Järkevältä? Nojuu, ihan yleiseltä vaikuttais.

Kinkster

Tuo riittää mulle :)
Aliexpressistä 100cc eli 50mm (eli siis oikeasti 82cc):lle tehty kansi tulemaan isoilla venoilla. Katotaan toivottavasti jo 1kk päästä mitä sieltä tulee. Vajaa 30€ vain hintaa. Luultavasti on rahan väärti eli kankkulan kaivoon menee kuitenkin :)

jwalk

Lainaus käyttäjältä: Kinkster - 09.06.16 - klo:17:00
Tuo riittää mulle :)
Aliexpressistä 100cc eli 50mm (eli siis oikeasti 82cc):lle tehty kansi tulemaan isoilla venoilla. Katotaan toivottavasti jo 1kk päästä mitä sieltä tulee. Vajaa 30€ vain hintaa. Luultavasti on rahan väärti eli kankkulan kaivoon menee kuitenkin :)
Viittikkö linkin laittaa?