Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

jwalk

Lainaus käyttäjältä: yamaha - 03.04.16 - klo:01:03
En kehdannut tilata pelkkää tiiviste sarjaa,joten laiton kyytipojaksi tuon 72cc  :D kun ei ole hinnalla pilattu.lyödään se paikoilleen kun saapuu paketti postiin :) toimi muuten kivasti se hylsy ja teippi systeemi venttiilien jousien irroittamiseen kanavia hieman tasoittelin,en juurikaan suurentanut,ei varmaan tuo huimia muutoksia.imukurkun pakeliitti tiivisteen reikä ei ollut keskellä joten avarsin hieman nyt on imuaukon reijän kanssa linjassa.
Pyttysarjaanhan kuului vissii tiivisteetkin mukaan? Mut kyl niitä hyvä on olla laatikossa. Noi pienet siloitelut ei ihmeitä tee, mutta ne on ilmaisia watteja. Tarpeeseen ne tulee joka ikinen näissä vehkeissä  ;)

joni_k

eroa paksulla ja ohuella kannentiivisteellä on kuin yöllä ja päivällä huh huh . itellä oli yks paksumpi kiinni kerran ku ei ollu ohuempaa ja iha paska. nokkaketjuki niin kireellä ettei ois kiristäjää tarvinnu.  ;D

yamaha

Juu tulee tiivisteet sarjan mukana,mut peltisen tiivisteen tarviin kun tuo paketin mukana tullut kannen tiiviste on liian paksu,jää jakoketju liian kireälle.

-Zone-

#1848
Joo, pikkuvenaisen kannen kanavia ei kannata suurentaakaan. Suurempi hyöty saadaan muotoilulla. Ton oman virtauspenkin kanssa touhutessa asian onkin hyvin huomannut. Tämä pätee siis nokan vakionostolla. Se virivaran virinokka on myös ihan ok. Eikä ole ihan hirveän hintava sekään. Jos (kun) lisäpotkua siihen 72cc pyttyyn myöhemmin kaipaat, sitäkin kannattaa harkita. Vakiokaasari riittää itseasiassa yllättävän pitkälle, sitä ei ole mitään pakkotarvetta heti alkaa vaihtamaan suurempaan, mutta jotkin putsarikotelot hengittää suht surkeasti läpi.

72cc pytyt tarvii yleensä siinä 90-95 välille sijoittuvaa pääsuutinta. Jos vaatii selkeästi pienemmän, se kielii huonosta putsarista joka ei virtaa kunnolla. Vapaavirtaussuodattimilla siitä toki pääsee, mutta imuäänet muodostuu aika järkyttäviksi. Vakiota putsarinkoteloa muokkaamalla virtauskykyä saa parannettua, mutta imuäänien kurissapito on vaikeaa silläkin.

Jos kannessa on pakokanavassa se sac (joissakin yhteyksissä merkitty sas) kanava, niin se kannattaa poistaa toiminnasta. Se sotkee pakovirtauksia. Mitään hirmu hyötyä sen poistolla ei kyllä käytännössä saa, mutta eipä virimoottori tarvitse niitä pieniäkään pakovirtauksen sotkijoita. Virtauspenkissä huomaa, että siitä on haittaa. Valmiista virikansistahan se kanava yleensä puuttuukin. Sen saa poistettua toiminnasta esim. tekemällä vaikkapa 1mm pelistä peitelevyn tuohon kannen liitokseen väliin. Peitelevyn keskireikä luonnollisesti jätetään tekemättä. Pelkät pultinreiät vaan. Jos rapsii ne muutkin putket ja letkut siitä, niin voi tehdä pelkän peitelevyn esim 6mm lattaraudasta.

EGR:n poistamisesta ei ole hirveästi hyötyä. Siis se putken ulkopuolinen osuus. EGR:n liitosputki putkessa sitä vastoin on huono virtauksille sillä se on ulottunut melko syvälle pakoputkeen jokaisessa mistä sen olen sen poistanut. Pikkuvirityksillä (kuten 72cc) se ei haittaa, mutta sitä ei kannata jättää jos alkaa enemmän virittää. Tuosta voit ladata tuon mun pakoputkijuttuni, josta löytyy kuvia. - http://www.mediafire.com/download/gcd61nizqx716n6/Kirurgiaa+Baotianin+pakoputkelle.pdf

yamaha

Juu tuo reikä löytyy,putkihan siitä lähtee alipaine systeemiin ja siitä ilman putsariin.ei taida tuoda hirveesti muutoksia,kantiikohan sitä poistaa?

-Zone-

Mä olen poistanut niitä sac ja egr järjestelmiä myös siksi että eteenkin sac-järjestelmissä vuodot on aiheuttaneet käyntiongelmia. Vuotava egr ei aiheuta käyntiongelmia, mutta se voi tehdä pakoäänet häiritsevän pöriseviksi. Kukin tekee kuten haluaa. Voit jättää ne paikalleen halutessasi. Minä rapsin ne helkuttiin kaikista skoottereistä mitä korjailen.

yamaha

Pakoputkessa ei ole mitään pelkkä putki vaan,oishan tietty ton poistaa jos ei ole hyötyäkään,eikös tuo pakokaasun takaisin kierrätys systeemi,likaa moottoriakin,tykkään et diesel autoissa AIHEUTTAA karstoitumista,ainakin imu puolelle?

jwalk

Lainaus käyttäjältä: yamaha - 03.04.16 - klo:11:06
Pakoputkessa ei ole mitään pelkkä putki vaan,oishan tietty ton poistaa jos ei ole hyötyäkään,eikös tuo pakokaasun takaisin kierrätys systeemi,likaa moottoriakin,tykkään et diesel autoissa AIHEUTTAA karstoitumista,ainakin imu puolelle?
Mun mielestä noiden kierrätyssysteemit on eräänlaista huijausta. Saattaapi näyttää mittarissa paremmalta, kun puhdasta ilmaa sotketaan pakokaasuihin.
Ympäristöä suojelet parhaiten, kun laitat seokset kohdilleen, niin palaa mahdollisiman puhtaasti

yamaha

Koitin haulla etsiä.kannen pulttien momentti arvo?laitatteko yleensä imu kurkun,kannen ym.momenttiin?

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: yamaha - 03.04.16 - klo:10:14
Juu tulee tiivisteet sarjan mukana,mut peltisen tiivisteen tarviin kun tuo paketin mukana tullut kannen tiiviste on liian paksu,jää jakoketju liian kireälle.

Kun kerran vetää kiinni ilman nokka-akselia ja sitten avaa ja asentaa nokan, niin ei ollut tuota liian pinkeällä ongelmaa.

Sitä en tiedä kuinka paljon tehoissa otan takkiin, mutta on tuota omiin tarpeisiin riittävästi.

Onhan sulla ne nokkaketjun ohjuritangot muovi ketjuun päin? Oli ketju aika sinkeällä kun metalli ketjuunpäin kasasin, kun niin se aiemminkin oli kasassa, no vähänhän tuli sitten remppaa hetken päästä, kaikki sisuskalut koneesta vaihtui uuteen :)


jwalk

Lainaus käyttäjältä: yamaha - 03.04.16 - klo:12:24
Koitin haulla etsiä.kannen pulttien momentti arvo?laitatteko yleensä imu kurkun,kannen ym.momenttiin?
Itse laitan ns. "rannemomentilla"

Coastside

Pinnapultit alkavat joustaa tietyllä momentilla eikä lisäkiristäminen onnistu. Kun eka alkaa kiertyä mukana, on aika lopettaa. Momenttiavain on tarpeeton.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

Rannemomentilla pultit kiinni vaan. Kohtuuden muistaa vaan ettei mene kierteet tai pinnapultti poikki.

Coastside

Noin pitkiä on vaikea katkaista koska ne alkaa toimia kiertojousen tavoin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

#1859
Lainaus käyttäjältä: yamaha - 03.04.16 - klo:12:24
Koitin haulla etsiä.kannen pulttien momentti arvo?laitatteko yleensä imu kurkun,kannen ym.momenttiin?
Tuolta http://www.jm-racing.fi/ lataat sivun alareunasta Huolto- ja korjausopas osat 1 ja 2. Sieltä löytyy kaikki momentit. Momenttiavaimella vetelen itse aina kannenpultit. Muut pultit vain toisinaan. Etuvariaattorin mutteria ei tarvitse kiristää mitenkään lujaakaan. Ei todellakaan tarvitse vetää lähellekään siihen, mitä se on tehtaan jäljiltä. Tuon verran ja tollasella menetelmällä avaan/kiristän https://youtu.be/YNMqEpWxDQ0 Hyvin on aina pysynyt.