Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

joni_k

en omista hoonauslaitteita eikä lähimailla ole koneistamoa. näillä bensan hinnoilla 23€ pytystä tulee hyvinkin kallis vaikka sais koneistuksen ilmaseksi.. ;D mut joo toivossa hyvä elää että saisin tälle viikolla pannun käteen ja kovaa asennusta. huomenna vois olla aikaa räjäyttää taas yläkerta auki. viimenen vaihto meni jo pariin tuntiin. suurin homma noissa katteissa yms lisäakun irrotusta jne.

Coastside

#1756
Mittojen tarkistukseen tehtaalla tms on yksinkertaiset mallit joihin osan on sovittava juuri sopivalla tiukkuusella. Tarkistus vie pari sekunttia. Tavan keksi asetehtailija tuottaa tiukin toleranssein vaihtokelpoisia osia.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

#1757
Joo siis näinhän se varmaan pitäisi olla, mutta kerran näissä kinkeissä tulee sen verran usein vastaan mittavirheitä ja keskenään epäsopivia osia, että taitaa liukuhihnojen varrella (johon myös pakkaamo viimeisenä lenkkinä kuuluu) paljolti sakki työskennellä periaatteella, että "mä oon vaan töissä täällä". Jostain se laaduntarkkailun lähes täydellinen puuttuminenhan kertoo kerran epäsopivaa päätyy markkinoille niinkin paljon. Kiire voi olla yksi syy. Tuohon jos vielä yhdistetään työnjohto jota ei juurikaan jaksa kiinnostaa muu kuin määrällisiin tuotantolinjojen tavoitteisiin pääseminen, on soppa valmis. Alkuperäinen ohjeistus ja markkinoinnissakin esille tuotuna voi ollakin laadun varmistaminen, mutta toteutuuko se käytännössä,.. ei siltä vaikuta.

Nuukailija

Eiköhän se valmistaja ole Kiinassakin jotain laaduntarkkailua harjoittanut, sitten ne jotka menivät hylkyyn on joku ostanut halvalla "romumetallina" ja myynyt taas eteenpäin, jolloin joku ihastuu kuinka sai osan halvalla :D

Hinta on kääntäeisessä suhteessa kelvottomien kappaleiden määrään, noin keskimäärin.

Tosi halvallakin voi osua, lotossakin voi päävoitto napsahtaa ja tätikin olisi setä, mutku.

Tietty sitten on näitä muka laadukkaita, kovasti tuotteistettuja, joissa hintaa on tosi paljon suhteessa siihen mitä saa, ei niissä ehkä täysin susia ole, mutta ei nyt mitään niin ihmeellistä että hintaa voisi perustella.

Nykyajan kaupassa ei haittaa vaikka tulee kuraa niskaan, aina niitä uusia Jonneja löytyy jotka iloisesti maksaa kaikesta kurasta, joskus kauppiaan piti vähän miettiä mitä ottaa myyntiin.

jwalk

Niin, onhan noita kalliimpiakin palikoita ja hinta/laatusuhde vaikea määritellä. Enenemässä määrin on mulla alkanut tulemaan Taiwanilaisia osia manner-kiinan sekaan.
Narakua eniten, koska saatavuus parhainta. Näyttäis olevan niissä jonkinlaista laadun tapaistakin. Tympii jotenkin, kun sokkona tilaillu halpisroinaa ja se tosiaan voi olla mitä tahansa. "Merkkiosien" kohdalla tietää aika hyvin, että saa mitä tilaa.
Onko ne hintansa väärttejä? No, mun mielestä on alkanu siltä tuntumaan. Saatte olla vapaasti eri mieltä  8)

joni_k

niin mistä sitä tietää paljonko virivaran pytty setin oikea hinta on? veikkaan ettei se sitä kahtakymppiä taida olla..  ;D hitsi en muista sitä paikkaa enää mistä ne palikkansa tilaa..jossainhan iha ite otin asian puheeksi.

jwalk

Growsun motor on aika usein virivaran paketeissa lukenut,, Esim. Alibabasta noita löytyy melkosen halvalla. Vähimmäistilausmäärät aika suuria

xx851z

Lainaus käyttäjältä: Nuukailija - 23.02.16 - klo:19:00

Tietty sitten on näitä muka laadukkaita, kovasti tuotteistettuja, joissa hintaa on tosi paljon suhteessa siihen mitä saa, ei niissä ehkä täysin susia ole, mutta ei nyt mitään niin ihmeellistä että hintaa voisi perustella.

Nykyajan kaupassa ei haittaa vaikka tulee kuraa niskaan, aina niitä uusia Jonneja löytyy jotka iloisesti maksaa kaikesta kurasta, joskus kauppiaan piti vähän miettiä mitä ottaa myyntiin.

Joo, onhan se niinkin, että yhtä asiakasta voi kusettaa vain kerran ja joka päivä syntyy uusia kusetettavia. Nuo nykyjonnejen ikäluokat alkaa olla vain niin pieniä, että ennemmin tai myöhemmin jää luu käteen kun aikansa huijaa. Sosiaalisessa mediassa negatiivinen julkisuus leviää nopeasti.
Keep the shiny side up and the rubber side down!

Nuukailija

Olikos se Polinin vai minkä pyttysetti lähes 300 euroa? Sitä mietin, että välttämättä sillä ei enää kova hinta ja rahoille vastine kohtaa, hyvähän se varmasti on, voi olla kulkuakin enemmän kuin näillä perinteisillä, mutta jotenkin vaan vaikea olisi itselleni perustella tuollaisen summan pulittaminen.

Narakun viritelmä taisi olla sekin lähes 200, se jossa kansi, muki, mäntä ja oliko nokkakin?

Aito nikasil pinnoitettu, niin siitä kai voi maksaa enemmän, mutta Narakussa taisi olla ihan vain maalia, sen verran olen kuullut noista 'pinnoituksien' kadonneen.

Tammerdieselissäköhän ne pinnoittaa noita pyttyjä sekä mäntiä kotimaassa? Olisiko edukas pytty + mäntä + pinnoitus sitten kuitenkin se kustannustehokkain vähän parempi vaihtoehto?

xx851z

#1764
Lainaus käyttäjältä: Nuukailija - 23.02.16 - klo:23:18
Olikos se Polinin vai minkä pyttysetti lähes 300 euroa? Sitä mietin, että välttämättä sillä ei enää kova hinta ja rahoille vastine kohtaa, hyvähän se varmasti on, voi olla kulkuakin enemmän kuin näillä perinteisillä, mutta jotenkin vaan vaikea olisi itselleni perustella tuollaisen summan pulittaminen.

Narakun viritelmä taisi olla sekin lähes 200, se jossa kansi, muki, mäntä ja oliko nokkakin?

Aito nikasil pinnoitettu, niin siitä kai voi maksaa enemmän, mutta Narakussa taisi olla ihan vain maalia, sen verran olen kuullut noista 'pinnoituksien' kadonneen.

Tammerdieselissäköhän ne pinnoittaa noita pyttyjä sekä mäntiä kotimaassa? Olisiko edukas pytty + mäntä + pinnoitus sitten kuitenkin se kustannustehokkain vähän parempi vaihtoehto?

Niin, kolmensadan setti sadanviidenkympin skootteriin ei kuullosta kovin rationaaliselta.
Jotenkin olen käsittänyt, että nicasil on kakstahtien juttu ja siellä hyvinkin tarpeen ja perusteltu. Mielestäni nelari ei kuluta sylinteriä samaan tahtiin jos välykset, jäähdytys ja voitelu ovat kunnossa. Syynä ainakin pienemmät kierrosluvut ja parempi voitelu
Keep the shiny side up and the rubber side down!

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: xx851z - 24.02.16 - klo:06:10
Niin, kolmensadan setti sadanviidenkympin skootteriin ei kuullosta kovin rationaaliselta.
Joskus silloin kauan sitten mulla oli yks kaveri pete. Sillä oli 300mk:n datsun cherry ja siinä 15 000mk:n poppivehkeet.. Ei sitäkään oikein kukaan (muu kuin pete itse) ymmärtäny ;)

joni_k

en tiedä mut toi yks narakun mäntä mitä mulla on niin epäilen vahavasti että pinnoite on vaan jotain maalia.

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: xx851z - 24.02.16 - klo:06:10
Niin, kolmensadan setti sadanviidenkympin skootteriin ei kuullosta kovin rationaaliselta.
Jotenkin olen käsittänyt, että nicasil on kakstahtien juttu ja siellä hyvinkin tarpeen ja perusteltu. Mielestäni nelari ei kuluta sylinteriä samaan tahtiin jos välykset, jäähdytys ja voitelu ovat kunnossa. Syynä ainakin pienemmät kierrosluvut ja parempi voitelu

Noita kinkin mäntiä kun hämmästelee, niin jäähdytys, voitelu tai välykset voi olla ongelmana, mutta kovin pian ne hankaa naarmuja, mikä sitten onkaan syynä.

Eihän se toimintaa tietty estä, mutta ainahan se vähäinenkin naarmutus vuotaa paineita pois.

2t vehkeissähän männänrenkaat tahtoo vähän niihin aukkoihin pyrkiä ja siitä kai tulee sitä kulumista, kinkin nelarissa ei taida voitelu olla mitenkään maailman parhaimmasta päästä kumminkaan?


joni_k

en tiedä voiko mitenkään verrata mutta esim honda monkeysta oon mäntää vaihdellu ainakin 7 kertaa elämäni aikana ja koskaan ei männän kyljissä  tollasia jurmuja oo ollu mitä näissä kinukeissa on ns normaalina kulumana.

Coastside

Kinukin mäntää kannattaa hioa alas siitä mistä ne hankaavat, tuskin siitä haittaa on.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04