Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

jwalk

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 22.02.16 - klo:21:48
lähti virivaran tilaus. katsotaan miten äijän käy taas.. ;D siis oikeesti jos jotain tein väärin ton viimesen pytyn kohdalla niin en osaa kyl skoottereilla ajaa yhtään metriäkään niin outo tapaus oli kyllä. siis uskaltaako noissa alussa painaa kaasua sitten ollenkaan kun 15min tyhjäkäynnin jälkeen lopputuloksena kiinni leipominen?
Kyllä uskaltaa, parempi melkein lähtä ajelemaan samantien. Ei ny heti tarvi tuppea nurin vääntää, ajelee sillee ku oisit varastanu mopon..You know;)

Coastside

Kannattaisi lämmittää moottori käyntilämpötilaan ennen käynnistystä, vaikka toholla. Sitten heti ajamaan reippaita vetoja jäähdyttäen välillä muutama minuutti. Parinkymmenen kilsan jälkeen vaihtaa öljyn ja ajelee normaalia ajoa. Siten saa hyvän pytyn ja männän.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

pistetään mieleen. meinaatko jäähdyttelyllä että tyhjäkäynnillä antaa olla aina hetken?

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 22.02.16 - klo:21:56
Kyllä uskaltaa, parempi melkein lähtä ajelemaan samantien. Ei ny heti tarvi tuppea nurin vääntää, ajelee sillee ku oisit varastanu mopon..You know;)

Tuohan se ohje tahtoo olla, niin ei ala syömään sitten öljyä, tuppi nurin ei tosiaan ainakaan kovin pitkästi ja vaihtelevaa kuormaa, kiihdytystä ja jarrutusta, muutaman kerran korttelin ympäri 3/4 kaasulla kiihdytyttäen vaikka noin esimerkiksi.

Tasakaasu ja tyhjäkäynti on pahemmasta kuin tuollainen sopiva kiihdyttely.

viisnelonen

Jotenkin musta tuntuu ettei +20 eurolla voi kunnollista pytty+mäntä paria saada. Onhan siinä vielä tappi ja renkaatkin.
Voin olla väärässäkin.. tai jos on hyvä tuuri niin ehkäsitten .. ;)
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

viisnelonen

Eiköhän siinä ollut vaan liian tiukka sovitus..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

joni_k

juu en tiedä..luulis että kerran kun osia tekevät tekisivät edes kunnollisia..  ;D

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 22.02.16 - klo:23:10
juu en tiedä..luulis että kerran kun osia tekevät tekisivät edes kunnollisia..  ;D
Kiina, kiina, kiina.. ;)

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 22.02.16 - klo:23:10
juu en tiedä..luulis että kerran kun osia tekevät tekisivät edes kunnollisia..  ;D

Ei riitä että osat on kunnollisia, ne tarttis myös olla yhteensopivia mikä kyllä tarttis vielä ennen asennusta tarkistaa mittaamalla.
Joo joo.. tiedän että harvalla on tarvittavat mittalaitteet/taidot käytettävissä. Mutta noin se kuuluis tehdä.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

joni_k

mä en vaan ymmärrä tätä mittaamis systeemiä mitä kokoajan mulle syötetään? siis ostan yhen 72 pytty setin,käyttäisin asennukseen kuluvan ajan mittailuihin  ja totean ei toimi? mitä kettua pistänkö mä sen pytyn sitten kirjahyllyyn koristeeksi ajoonhan mä sen ostin?  ;D mua ei mittailut hyödytä koska mulla ei taas ole sorvia tms jolla voisin asiaa parantaa. ulkopuolinen sorvari ottais sen verran että uuden pytyn tilaaminen tulee halvemmaksi. lisättäköön tarviin skootteria lähes joka päivä, eli seisokkipäiviä ei mielellään yhtäkään, paitsi vapaapäivät.

pera8x

kyllähän noi osat, siis pytty ja mäntä on sellaset, että kun ne pakettina myydään, niin kyllä niiden pitäisi ilman mitään mittailuitakin sopia toisiinsa. mutta, kun kiina.. mun laittamat pyttysetit on toimineet ihan hyvin ilman kiinnileipomisia ja sisäänajotkin on suoritettu mallia pikana. eli heti vaan täysiä.

eriasia on, jos ostetaan esim. pelkät männänrenkaat, tai mäntä eri paikasta, kun renkaat. ihan sama mihinkä laitteeseen, vaikka autoon, tai mopoon, niin sillon olisi hyvä tarkistaa niiden renkaiden katkoksen väli. eli renkaat pyttyyn ja mitata rakotulkilla se katkoksen väli. jostain varmaan löytyy siihenkin oikeat mitat. en tiedä mitä ne kuuluisi olla, mutta jotain varmaan luokkaa 0.2mm tms. mopedissa. ylemmässä renkaassa aina isompi väli, kun alemmassa.

Coastside

Perustarkistukseen ei tarvitse kuin öljyä ja renkaat irti kokeilun. Kuiva mäntä kuuluu valua kuivasta pytystä läpi muttei öljyttynä. Vanhalla toimineella setillä voi kokeilla miltä se kuuluisi tuntua.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 23.02.16 - klo:07:01
mä en vaan ymmärrä tätä mittaamis systeemiä mitä kokoajan mulle syötetään? siis ostan yhen 72 pytty setin,käyttäisin asennukseen kuluvan ajan mittailuihin  ja totean ei toimi? mitä kettua pistänkö mä sen pytyn sitten kirjahyllyyn koristeeksi ajoonhan mä sen ostin?  ;D mua ei mittailut hyödytä koska mulla ei taas ole sorvia tms jolla voisin asiaa parantaa. ulkopuolinen sorvari ottais sen verran että uuden pytyn tilaaminen tulee halvemmaksi. lisättäköön tarviin skootteria lähes joka päivä, eli seisokkipäiviä ei mielellään yhtäkään, paitsi vapaapäivät.
Jos se välys todetaan mittauksessa liian pieneksi niin siten on vaan hoonattava väljemmäksi. Joko itse tai kaverin tallissa tai vie pikku koneistamoon, niitä tosin alkaa olla harvassa. Liian väljä taas.. no tuskin kukaan semmoista haluaa asentaa
Itsellä ollut yksi fiatin kone joka jäi hiukan tiukaksi ja asia kyllä tiedostettiin asennusvaiheessa. 
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: pera8x - 23.02.16 - klo:07:59
kyllähän noi osat, siis pytty ja mäntä on sellaset, että kun ne pakettina myydään, niin kyllä niiden pitäisi ilman mitään mittailuitakin sopia toisiinsa. mutta, kun kiina..
Joo. Tuo viimeinen sana takaa sen, että on aivan sama tilaatko osat eri paikoista vai pakettina samasta. Mitat voivat olla aivan mitä tahansa. Kuka pyttysarjan tehtaalla pakettiin pistää, pistää hän mukaan sinne männän joka käteen ensimmäisenä osuu. En jaksa uskoa, että kukaan mittaisi sopivatko osat toisiinsa. .. Eikä taida kannattaakaan - on nimittäin kinkeillä toleranssit sen verran laajat, että jos mittailuun alettaisiin roskalaatikko pakkaajan vieressä täytyisi tyhjentää joka tunti.. ;)