Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

-Zone-

Kiinalainen osaa myös englantia.. Melkein; Bensahanassa luki FULE

ultravga81

Mä kans luin tota nokka-akselin paketin tekstiä ja vaikka mielestäni osaan englantia, niin silti en oikein saa selvää mitä siinä halutaan sanoa..tuntuu että Google translatorilla ne kääntää noita eri kielille.

pera8x

Lainaus käyttäjältä: ultravga81 - 05.11.15 - klo:10:51
Mä kans luin tota nokka-akselin paketin tekstiä ja vaikka mielestäni osaan englantia, niin silti en oikein saa selvää mitä siinä halutaan sanoa..tuntuu että Google translatorilla ne kääntää noita eri kielille.

kai ne vaan googlella kääntää, tai sitten kattoo mitä muilla valmistajilla lukee virinokissa ja oman mielensä mukaan sekottelee noita sanoa. sitten lopulta siinä kiinalaisessa nokka-akselin paketissa voi lukea vaikka, super, hyper, power, hi torque, hi performance, camshaft. itte ne ei ymmärrä noista hölkäsen pöläystä. on vaan hienoa, kun saa kaikki mahdolliset tuuninki sanat siihen paketin kylkeen. ;D

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: pera8x - 05.11.15 - klo:11:06
kai ne vaan googlella kääntää, tai sitten kattoo mitä muilla valmistajilla lukee virinokissa ja oman mielensä mukaan sekottelee noita sanoa. sitten lopulta siinä kiinalaisessa nokka-akselin paketissa voi lukea vaikka, super, hyper, power, hi torque, hi performance, camshaft. itte ne ei ymmärrä noista hölkäsen pöläystä. on vaan hienoa, kun saa kaikki mahdolliset tuuninki sanat siihen paketin kylkeen. ;D

Kaiken tuon päälle sieltä paketista voi paljastua ihan mitä tahansa, A9 nokkiakin on monenlaisia, se Kiinalainen toleranssi, joten onko sillä loppujen lopuksi mitään merkitystä mitä siinä paketissa lukee? :D


ultravga81

#1534
"Camshaft adopt alloy to be cold to defy casting iron material mainly, cam its outline surface cold to defy layer deebly 1.5-5mm, the hardness is HRC50-60 degree, high freguency or freguency of hitting fire to dealt with:The bearing adopts the grade of group P5 C3, the engine is for special-purpose"

Kun kääntää Google translatella takaisin Suomeksi:

" Nokka hyväksyä metalliseos olevan kylmä uhmata valu rauta materiaali lähinnä , nokka sen ääriviivat pinta kylmä uhmata kerros deebly 1.5-5mm ,kovuus on HRC50-60 aste , korkea freguency tai freguency osua palo käsiteltävä :laakeri hyväksyy luokan ryhmä P5 C3 ,moottori on erikoiskäyttöön tarkoitetut "

Ai niin. "We pay our heart on every working procedure, and give our best service on every CAR" :D

Tämäkin nokka on ensin ollut jonkun toisen merkkinen ja siihen on vanhan leiman päälle lyöty toisen firman nimi ja toinen A9-merkintä. Ihan laadukkaalta silti vaikuttaa, ei laakerit rahise tai muuta. Nokka-Lotto vetämään, herra siunaa, mitä sieltä tulee?

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: ultravga81 - 05.11.15 - klo:11:43
"Camshaft adopt alloy to be cold to defy casting iron material mainly, cam its outline surface cold to defy layer deebly 1.5-5mm, the hardness is HRC50-60 degree, high freguency or freguency of hitting fire to dealt with:The bearing adopts the grade of group P5 C3, the engine is for special-purpose"

Kun kääntää Google translatella takaisin Suomeksi:

" Nokka hyväksyä metalliseos olevan kylmä uhmata valu rauta materiaali lähinnä , nokka sen ääriviivat pinta kylmä uhmata kerros deebly 1.5-5mm ,kovuus on HRC50-60 aste , korkea freguency tai freguency osua palo käsiteltävä :laakeri hyväksyy luokan ryhmä P5 C3 ,moottori on erikoiskäyttöön tarkoitetut "

Ai niin. "We pay our heart on every working procedure, and give our best service on every CAR" :D

Tämäkin nokka on ensin ollut jonkun toisen merkkinen ja siihen on vanhan leiman päälle lyöty toisen firman nimi ja toinen A9-merkintä. Ihan laadukkaalta silti vaikuttaa, ei laakerit rahise tai muuta. Nokka-Lotto vetämään, herra siunaa, mitä sieltä tulee?

Tuostahan voidaan tulkata, että nokka on karkaistu 1.5-5mm syvyyteen pinnasta kovuuteen HRC50-60, ihan muikeat toleranssit osan koko huomioiden.

Nokan leimauksesta voitaisiin päätellä vaikkapa, että siitä on yritetty tehdä A9 nokka, mutta mennyt hylkyyn firman A tuotannosta, firma B on ostanut sekundaerän firmalta A ja lyönyt omat leimat, jonka jälkeen myynyt firman B priimana eteenpäin, näppärä tapa tehdä voittoa?

No jälleen, totuus voi olla aivan mitä tahansa, mutta hauskahan noita on arvuutella :D

Mitä olen netistä tutkinut tuota nokka-akselien valikoimaa ja speksejä, niin kyllä se on ihan oikeasti tuollaista lottoa, Naraku maksaa paljon, mutta siinä ilmeisesti on laatikossa juurikin sitä mitä sanotaan, mutta näiden harakirien osalta voi tilanne olla aivan mitä tahansa.

Hinnasta sen voi jotenkin päätellä, kunnollinen maksaa, Kiinalainenkin, 30 harakiriosasta jos maksaa niin jotain 80-90 maksaa laadukas samanlainen, ehkä jotain tuollaista luokkaa se laadun hinta?

Laadukas pyttysarja kannella ei lähde satkulla, 200-300 saa pulittaa, harakiri kyllä lähtee satkulla.

Triplaten kun pistää halvan osan hinnan niin, ehkä siinä menee se raja että saa jo laadukasta ja tietää mitä saa?

joni_k

täytyis tietää joku valmistaja tai myyntipaikka missä oikeesti rahalle saa myös sen vastineen, eikä samaa harakiriä eri paketissa ja tuplahinnalla.

jwalk

Naraku, NCY, Hoca..Noista löytynee jonkinlaista laatua. Hintalaput sen mukaiset.

pera8x

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 05.11.15 - klo:13:03
täytyis tietää joku valmistaja tai myyntipaikka missä oikeesti rahalle saa myös sen vastineen, eikä samaa harakiriä eri paketissa ja tuplahinnalla.

jos ihan oikeasti haluaa laatua, niin sitten tarttee vaihtaa merkkiä. ei kiinasta saa sitä oikeata laatua varmaan mistään. pitää vaihtaa japskiin, niin saa sitä laatua.

ultravga81

#1539
Jeps. Ei oikein raski kyllä 200 euron skootteriin ostella mitään kolmensadan euron pyttysarjoja, 150 euron nokkia yms. Parisen sataa toki mennyt tuossa erilaisiin osiin (kaasari, 72cc sylkkäsarja, virivari, nokka-akseli, erikokoisia suuttimia, jarruvalokatkaisimia, benletkua ja hana, polttimoita, rullia ja kytkinjousia), mutta sitten saa ns. viritysosien ostelu hetkeksi riittää, kun noita nyt saa kiinni. Tai ainkin koitan hillitä itseni.

Jos rakentaisi jotain custom-skodea tyyliin Jore1961 kun teki, niin sitten voisi alkaa ostelemaan jo sellaista vähän kalliimpaakin osaa.

Lainaus käyttäjältä: Nuukailija - 05.11.15 - klo:11:54




Nokan leimauksesta voitaisiin päätellä vaikkapa, että siitä on yritetty tehdä A9 nokka, mutta mennyt hylkyyn firman A tuotannosta, firma B on ostanut sekundaerän firmalta A ja lyönyt omat leimat, jonka jälkeen myynyt firman B priimana eteenpäin, näppärä tapa tehdä voittoa?



Nyt kun oikein suurennuslasilla katsoin, niin molemmat leimat onkin saman firman eli Growsunin leimoja. Hämäs kun ne oli osittain päällekkäin ja toinen oli tehty eri fontilla. Mä jo aattelin että yks paska kiinalaispulju on tehnyt halvan nokan ja sekin on mennyt ihan vituiksi ja sitten toinen vielä paskempi kiinalaishikipaja on ostanut epäonnistuneet kappaleet ja laittaneet muka priimana eteenpäin :D

pera8x

jos ihan vaan varaosia tarttee, eikä niinkään viriosai, niin suosittelen hankkimaan varaosa raatoja, jos vaan on joku paikka, missä niitä säilöä. niistä saa monasti jotain tarpeellista. yhden varaosamopon sisuksista löytyi 72cc pyttysetti.

ei niillä pisnestä oikein voi tehdä, kun ei osat uutenakaan maksa juuri mitään, mutta noin niinku omiin tarpeisiin ihan oiva konsti. haittapuolena pihat täynnä moponraatoja.

ultravga81

Kerrostalo-osakkeessa kun majaansa pitää, niin vähän on tila kortilla. Kellariin kyllä sais pari kolme mopoa mahtuun, kun hyllynraadot purkais pois. Pitää tsiikailla jos keväällä sattuis toista mopoa vielä hankkimaan, nettimotoista saa viallisia aika halvalla. Se olis aina hyvä olla toinen moottorikin valmiina jos jotain rikkoontuu, senkun ruuvais paikalleen, niin vois ajella ja korjailla sitten viallista kun kerkeää :)

Omakotitalo ja autotalli kun olisi, siellä sitä voisi rakennella vaikka mitä. Ovet vaan lukkoon ja musiikki soimaan, niin ei pääsis lapsetkaan häiritsemään :) Nyt on aika turha koittaa jotain moottoriakaan kotiin tuomaan, noi pennut olis heti ronkkimassa jokaisen prikan hukkaan ja tunkemassa lelujaan koneen sisään.

-Zone-

Hmm.. Mun mielestäni noin ei kyllä saa paineistettua linjaa öljynjäähdyttimelle.. Vai olenko väärässä? https://youtu.be/aj3UHRjQa08


tapiovuorent

"Ultralle". Lapset on niin vähän aikaa lapsia , että anna niille aikaasi nyt. He ovat nyt sinulla parhaassa iässä , eikö. Sitten kun jäät eläkkeelle  ,on aikaa räplätä koneita , kun se suvunjatkamistouhukin jää varmaan vähemmälle :tarpeettomana.