Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

Nuukailija

#1410
Pallovenakansi, sillä ei tulisi ongelmia keinujen kanssa.

Ei tietty tuotakaan tee kovin moni vaikka vehkeet olisi.

Ruiskuun siirtyminen olisi ehkä sellainen ulottuvilla oleva asia, sopiva pumppu, suutin ja läppärunko jos vaan löytyisi kohtuulliseen hintaan, niin pakkohan se olisi aloittaa rakentelu.

Ei vaan ole oikein noita tarjolla, 2-t vehkeissä enemmänkin ruiskuja ollut.


edit: tuolla on pallovenakansia oikeisiin moottoreihin:
http://www.coatesengine.com/

-Zone-

#1411
Lainaus käyttäjältä: Nuukailija - 10.08.15 - klo:04:43
Ei vaan ole oikein noita tarjolla, 2-t vehkeissä enemmänkin ruiskuja ollut.
Siitä soveltamaan: http://www.chinese-parts-canada.com/turbocharger_fuel_injection.html

E: noista poikkeavista venttiiliratkaisuista kun tuli puhe, niin tässä olis tämmönen vanha juttu. Kyllä asioita on pohdittu ennenkin: http://www.mediafire.com/view/nyzymg3mj2z/Ei_mit%C3%A4%C3%A4n_uutta.pdf

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 10.08.15 - klo:04:48
Siitä soveltamaan: http://www.chinese-parts-canada.com/turbocharger_fuel_injection.html

Onhan 50cc ruiskukittiäkin olemassa, ei vaan oikein mieltä maksaa sitä hintaa mitä pyydetään muutaman kympin arvoisista osista, sähköaivolla kun en itse mitään tee, on jo olemassa ne hilppeet.

220cc/min@2.5bar suuttimiakin olisi, mutta ei niistä saa kunnon sumua niin pienillä paineilla, että mopokäytössä aukioloajat tulisi toimiviksi.

Mopoon pitäisi olla jotain 40-65cc/min suutin, vakiossa reilusti pienempi. Käytettyinä palikoiden pitäisi olla kymppien hintaluokassa, ei ne mitään platinaa ole :D

-Zone-

Kieltämättä sitä osataan rahastaa, mutta niin sitä osataan suomessakin..
http://i7.aijaa.com/b/00030/13929912.jpg

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 10.08.15 - klo:05:13
Kieltämättä sitä osataan rahastaa, mutta niin sitä osataan suomessakin..
http://i7.aijaa.com/b/00030/13929912.jpg

Ihan hyvät on hinnat, ei se ihme ole, että tuossa yksi sankari on saanut aikaan yli 300 000 velkaa ja alunperin velaton kotitila menossa alta, kun kuppi kiinnostanut elämää enemmän, suurin osa juuri noita perimiskuluja yms.

pera8x


[/quote]
joskus mietin sellasta nokkaprofiilia, että se olisi akselin suunnassa toisesta reunasta nostosta korkeampi ja koko nokan pintaosa olisi leveä. Jos tuohon ajatellaan, että nokkaa voisi liikuttaa painelaakerin ja servon välityksellä akselinsuuntaisesti saisi muuttuvan ajoituksen aikaiseksi. Nokan olisi melkeinpä pakko myös painaa venan päällä olevaa nostajaa suoraan ilman keinuvipuja jotta vipu ei pyrkisi tekemään poikittaisliikettä.

Nämä siis tietty ihan teoreettisia pohdintoja. Täysin perus autotallivirittelijän ulottumattomissa.
[/quote]

jotain samanlaista välillä pohtinut ittekkin. toteutus jäänyt kyllä tekemättä. pienemmissä, kun auton moottoreissa noita ei ihan hirveästi ole ja niissäkin, missä on joku variable camshaft systeemi, niin se on yleensä sellasissa laitteissa, missä on imu- ja pakoventtiileille omat nokat. imunokkaa säädellään keskipakovoimalla, hydraulisesti tai sähkösesti. tai varmaan vaikka mitenkä. onhan noita ollu vaikka mitä keksintöjä aikojen saatossa. eikös jossain pemarissa ollut sellanenkin systeemi, että kaasuläppä puuttui kokonaan. siis pensakoneessa. ja moottorin tuottamaa tehoa säädeltiin venttiileiden avautumisella. kyllä siinä vähän aikaa saisi räpeltää autotallissa, ett saisi tuollaiset värkit pelaamaan kiinanmopossa.

openflow

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 10.08.15 - klo:04:22
Joskus mietin sellasta nokkaprofiilia, että se olisi akselin suunnassa toisesta reunasta nostosta korkeampi ja koko nokan pintaosa olisi leveä. Jos tuohon ajatellaan, että nokkaa voisi liikuttaa painelaakerin ja servon välityksellä akselinsuuntaisesti saisi muuttuvan ajoituksen aikaiseksi.
Tämä voisi olla jopa toteutettavissa.  Nokan liikuttamisen sijaan, siirtäisi keinuvipuja. Keinuvipujen liikuttaminen mahdollistaisi imun ja paon erillisen toiminnan sekä voisi olla helpompi toteuttaa.


65 mm männällä oltaisiin nelari-krossin iskusuhteissa ~0,6.

-Zone-

#1417
Lainaus käyttäjältä: openflow - 10.08.15 - klo:23:46
Nokan liikuttamisen sijaan, siirtäisi keinuvipuja.
Tai sitten keinuvivun akselissa olisi epäkesleinen holkki välissä jota kiertämällä vipusuhde muuttuisi. Hydraulinostajat hoitaisi venavälyksen ja nokkakin voisi olla normaali. Tuossa on tietysti se että nosto muuttuisi aina samassa suhteessa. Pelkkää ajoitusta ei voisi muuttaa.

pera8x

ei ole nyt lohkoa, eikä mittaa käsillä, mutta aika vahva veikkaus, että 65mm mäntäkoolle tarvis tehdä jo rajuja muutoksia lohkoon ja pyttyyn. ei taida mahtua sylinterin pinnapulttejen väliin edes pelkkä mäntä puhumattakaan sylinteristä. :o

openflow

Ei 65mm sinne mitenkään mahdu, otin se vaan esimerkiksi minkälainen sylinteri pitäisi laittaa, että iskusuhde olisi nykymittapuun mukaan lyhyt.

Vipusuhteen muutos voisi olla turvallisempi ratkaisu, kun siirtää keinuvipuja sivusuunnassa. Keinuvipuihin normaalisti ei kohdistu voimia sivusta, mutta sivuttaisvoimat "vinolla" nokalla saattaisi olla yllättävänkin suuret.

Rakennelma, jossa muutetaan vipusuhdetta olisi kyllä hyvin tervetullut. Tämäkin mahdollistaisi paljon rajumpien nokkien käyttämisen ilman, että kestävyydessä otetaan pahasti selkään.

chiimeey

täällä aikani seilannu näillä foorumeilla, mutta nyt vasta rekisteröidyin :3
Sellasta ajattelin kysyä kun tuli ostettua tuollane 72cc BTM tico five (vissi joku bt49qt-20 tai jtn sinnepäin) ja mietin että mitäs kaikkea täytyy ottaa huomioon huoltopuolella ku on isompi kone kiinni? Runko ajettu 8300km ja 72cc ~1000km, ja mitäs ku meinaa vähä huonosti pysyä käynnissä kun tulee valoihin, ainakin kylmänä, vai onko se vaan siitä johtuvaa että kone on kylmähkö

Siirtäkää jos väärässä paikassa kyselen :3 ja kiitos vastauksista jo etukäteen :)

jwalk

Lainaus käyttäjältä: chiimeey - 15.08.15 - klo:16:16
täällä aikani seilannu näillä foorumeilla, mutta nyt vasta rekisteröidyin :3
Sellasta ajattelin kysyä kun tuli ostettua tuollane 72cc BTM tico five (vissi joku bt49qt-20 tai jtn sinnepäin) ja mietin että mitäs kaikkea täytyy ottaa huomioon huoltopuolella ku on isompi kone kiinni? Runko ajettu 8300km ja 72cc ~1000km, ja mitäs ku meinaa vähä huonosti pysyä käynnissä kun tulee valoihin, ainakin kylmänä, vai onko se vaan siitä johtuvaa että kone on kylmähkö

Siirtäkää jos väärässä paikassa kyselen :3 ja kiitos vastauksista jo etukäteen :)
Periaatteessa ihan samat huoltotoimenpiteet, kuin 50cc. Säädöthän joutuu tekemään joka vehkeelle yksilöllisesti, kuutioista riippumatta.
Tuosta on vaikkapa hyvä lähtä:http://www.skootterini.com/perushuolto-ja-kunnossapito/145-tyhjaekaeynnin-saeaetaeminen.html

-Zone-

Onkos jollain kokemuksia narakun kampurasta? Vakiot ei tunnu oikein tykkäävän kunnon rundeista.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 16.08.15 - klo:09:25
Onkos jollain kokemuksia narakun kampurasta? Vakiot ei tunnu oikein tykkäävän kunnon rundeista.
Ei valitettavasti, mutta kiinnostaisi minuakin. Eihän tuo nyt ihan hävytön hintakaan ole. Narakusta ei muuta kokemusta, kuin kiinni olevasta 90cc pytty/kansi setistä. Ei moittimista toistaiseksi. Vasta reilu tonni tosin ajettu.
Käsissä pyörittelemällä näytti selkeästi laadukkaamalta, kuin ns: halpissetit

-Zone-

#1424
Joo, sama täällä, että tuo hinta alkaa olla harkittavissa. Yleensä tuo narakun akseli pyörii siellä 130-150€ hinnoissa.