Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

pera8x

tänään sain asian korjattua. tuli parempi, kun vielä ikinään ennen tässä mopossa, ei lopu välitykset enään kesken. nyt loppuu tehot kesken. kattelin noita etuvariaattorin osia ja huomasin, että kymcossa on aika paljon vaisumpi noiden rullien rampit. paljon loivemmat, tai mitenkä sen nyt sanois. joka tapauksessa, niin ei nosta remmiä yhtä ylös, kun ton solikan variaattori. laitoinkin sitten tuon solikan etuvariaattorin takasin. samalla otin vielä inansa holkista poies. ja kymkolaisen takavariaattorin annoin olla. sitten vaan koeajolle. nyt kierrokset on kiihdytyksessä siellä 6000 kohdilla, kunnes vauhtia kertyy n. 65. sitten alkaa kierrokset nouseen. suoralla loppuu paukut koneesta, mutta myötätuuleen, tai loivaan alamäkeen sain gepsiin tasan 80 vauhtia. ja kierrokset inansa alle 9000. ihan kiitettävästi vanhalta louskulta. nyt ollaan siinä tehojen rajamailla. jos vielä pitää lisätä vauhtia, niin tarvitaan enemmän tehoja. ei noilla tehoilla kyllä mitenkään pääse kovempaa.

hyvänä puolena on, että nyt mopo kulkee. huonona puolena, ettei voi enää ajaa kaasupohjassa liikenteen seassa.. ::)

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 02.08.15 - klo:21:44
Takavarissa voi olla tappien liukukulmatkin erilaiset..
Ja myös kuluneet. Kuten vaikkapa tässä: https://youtu.be/Rr0CS7l9w4I?t=5m18s
Ei kovin jouhevasti enää liiku tuo voimansiirtolevy.

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: pera8x - 01.08.15 - klo:19:39
takakumi vuoti n. viikossa paineet nolliin, niin ruikkasin sinne sitä pika paikka neesua. sillä sitä tuossa käyttelinkin.

Se tubeless-venttiilin kumi voi olla haperoa, jos sitä venyttää niin ei pitäisi näkyä halkeamia, jos näkyy, niin kannattaa vaihtaa uusi venttiili, ei tarvitse ottaa edes takapyörää pois, ensin ilmat pois, sitten puristimella kumi lyttyyn venttiilin vierestä ja vanhan kiskaisee hyvillä pihdeillä pois, uusi fairyn kanssa hyvin voideltuna kiskaistaan sitten paikoileen, työntäminen ei tahdo sujua.

Tuolla tavalla vaihdoin omaani, kun tuota ilmiötä alkoi olemaan, lopulta ei tuntia kestänyt ilmat, tosin skootterin renkaat on niin jäykät, ettei se vanteelle lyö vaikka yli 100kg ukko ajaisi ilman ilmoja, tuli huomattua erään kerran

jwalk

#1383
Eturenkaan venttiilin huomasin aikaa sitten pahasti halkeilleen, ei vielä vuotanut. Korjasin pari kuukautta sitten tilapäisesti tuolla: http://www.motonet.fi/fi/tuote/609011/Sikaflex-521-UV-300ml-musta
Joutais tuohon uuden venttiilin jo hommata, vaikka hyvin on kestänyt. Saahan tuon tuubin hinnalla useamman venttiilin, mutta sattu olemaan massaa jo kotona.
Lykänny vaan, et vaihtais sit samalla kun renkaankin, mutta ihmeen kulutuskestävä tuo Bridgestone

pera8x

mulla oli tuossa takarenkaassa siis sisäkumi, jonka venttiili oli irti kumista. jotenkin se vaan paineella tiivisty vanteelle sen verran, että piti ilmat kumissa jonkun aikaa. sitten kävin vääntämässä kumin irti ja laitoin normaalin tubelesventtiilin ja paikkasin kumin sisäpuolelta tiptop paikalla. siinä oli joku naulan jämä tms. sillä oletin, että tuli kuntoon, enkä tutkinut tarkemmin. sitten se toimikin jonkun aikaa, kunnes taas kumi tyhjä. nyt se tyhjeni n. abaut viikossa. sitten en jaksanu enää jumpata rengashommia, niin turautin tota paikkaneesua sisiin. nyt on pitänyt ilmat sisällään ilmeisesti kokonaan.

mutta, tuossa just huomasin rengaspaineita tsekatessa, että etukumin venttiili on juurikin tollanen hapero. tarvii varmaan siihen alkaa tekeen rengasjumppaa seuraavaks, enneku sekin alkaa vuotaan.

pera8x

jos jatkais välillä pysyen aiheessa. lisää potkua ois kiva vielä saada. isompaa pyttyä en nyt ala vaihtaan ennenku toi menee rikki. ja polttoaineena saa olla normi pumppupensa. jos laittelis nokan seuraavaksi ja kattoo tuleeko parempi, vai huonompi. alaväännöillä ei periaatteessa ole mitään väliä, kun ei tota pysty ihan alakierroksilla ajeleen muutenkaan. siellä 6 tonnin tuntumassa se nyt pitää kierrokset. ja rullilla saa sitten säädeltyä sopivammaksi. mulla olis se yksi nokka vielä olemassa, minkä tein orkkiksesta joskus pari vuotta sitten. siinä on asteita vähän enemmän ja overläppiä, muttei nostoa. se vois olla aika turvallinen valinta, vaikkeikaan välttämättä se paras mahdollinen. mutta tuleeko tuo kierrostenrajotin nyt vastaan, kun se alkaa ilmeisesti jo 8 tonnin kohdalla myähästään sytkää? missä kohdin tollasessa on tyypillisesti vakiona maksimi teho/vääntö?

jwalk

Lainaus käyttäjältä: pera8x - 08.08.15 - klo:13:31
jos jatkais välillä pysyen aiheessa. lisää potkua ois kiva vielä saada. isompaa pyttyä en nyt ala vaihtaan ennenku toi menee rikki. ja polttoaineena saa olla normi pumppupensa. jos laittelis nokan seuraavaksi ja kattoo tuleeko parempi, vai huonompi. alaväännöillä ei periaatteessa ole mitään väliä, kun ei tota pysty ihan alakierroksilla ajeleen muutenkaan. siellä 6 tonnin tuntumassa se nyt pitää kierrokset. ja rullilla saa sitten säädeltyä sopivammaksi. mulla olis se yksi nokka vielä olemassa, minkä tein orkkiksesta joskus pari vuotta sitten. siinä on asteita vähän enemmän ja overläppiä, muttei nostoa. se vois olla aika turvallinen valinta, vaikkeikaan välttämättä se paras mahdollinen. mutta tuleeko tuo kierrostenrajotin nyt vastaan, kun se alkaa ilmeisesti jo 8 tonnin kohdalla myähästään sytkää? missä kohdin tollasessa on tyypillisesti vakiona maksimi teho/vääntö?
Ulkomuistista n.7500 max teho ja 6500 vääntö vakiona

pera8x

aivan. eli voi sitä koittaa, mutta oletettavasti vaan huononee tolla cdi poksilla. tietääkö kukaan saako ton rajottimen ohitettua jollain elektroniikka komponentilla?

jwalk

#1388
Lainaus käyttäjältä: pera8x - 08.08.15 - klo:13:55
aivan. eli voi sitä koittaa, mutta oletettavasti vaan huononee tolla cdi poksilla. tietääkö kukaan saako ton rajottimen ohitettua jollain elektroniikka komponentilla?
Varmaan saa, jos osais..Purkaminen ja boxin kasaaminen vaikeinta. Onhan noita rajottamattomia boxeja, esim. http://www.katafori.fi/naraku_cdi_rajoittamaton_kiinan_skootterit_4-t
Mie tilasin Taiwanista tuon: http://www.scooterworks.com/ncy-performance-cdi--ac--6-pin---gy6--qmb139-products-489.php#.VcXjJjakUdU
Ainoa kokeilemani ns. "viriboxi" josta voi mielestäni ehkä tuta nimitystä käyttää...
Esim Ebay on pullollaan kaikenmaailman halpoja performance-racing- boxeja ja useampaa niitä kokeillutkin. Hyvin ovat toimineet, mutta varsin lyhytikäisiä olleet

pera8x

joo, ostamalla kyllä saa. en vaan viitsisi taas tilata, kun juuri ostin uuden boksin. jotenkin oletin, että se olisi rajoittamaton, mutta eihän se ollut. lähinnä mielessäni oli joku vastaava kikka, kun ennenvanhaan oli monkkareissa. keltanen ledi yhden piuhan väliin, niin alkoi kone kiertämään. että jos näihinkin saisi kierroksia jollain vastuksella, tai konkalla tms muutamilla eurosentin hiluilla..

-Zone-

Mulla on tuo http://www.banggood.com/Wholesale-Unit-50cc-150cc-High-Performance-Racing-CDI-Box-Dirt-Bike-ATV-Scooter-Moped-GY6-p-54226.html
Se tuli muistaakseni yhden varaosamopon mukana. En ole siitä sytytyskäyrää tullut mitanneeksi, mutta voisi sen tässä jokupäivä oikeastaan kyllä tehdä.

pera8x

6.40 dollaria. tuo on jo niin halpa, vaikka tilaisi heti. odottavan aika vaan on pitkä, standard shipping 7-25 days. uskaltaakohan tuolta tilata? eipä siinä paljoa kyllä menetä, jos ei koskaan kotio tuo tuote tulisikaan.

-Zone-

Pistetääs nyt tänne kun tästä on melkeinpä tullut kinkkien yleinen viritystopic.
Elikkä onkos joku bongannut tollasia voimansiirtolevyn rullia https://youtu.be/2ozEhvRY_Hc ? Saisi lisäherkkyyttä takavariaattorin toimintaan.

pera8x

eka kerta, kun törmään tollasiin. en ole ikinä edes purkanut takavariaattoria. töissä, kun niitä vaihdettiin aina vaan uuteen, jos oli jotain vikaa. periaatteessa tuo vaikuttaa aika simppeliltä toteuttaa, mutta onko siitä sitten mitään käytännön hyötyä, jos variaattori toimii normaalisti? herkempää toimintaa.. äkkiseltään melki veikkaisin, että jos variaattori ei toimi tarpeeksi smoothisti, niin siellä on jotain isompaa vikaa. ???

-Zone-

#1394
Milläs sen sitten mittaa toimiiko se takavariaattori tehtaan jäljiltä optimaalisesti vai ei vaikka perstuntumalla hyvä olisikin ? ;)
Epäilenpä että variaattori ei voi koskaan toimia liian herkästi. Eteenkin kun siinä lämpötila muuttuu, niin tuskinpa se kitkakaan täysin vakiona pysyy. Eipä mua ainakaan haittaisi jos variaattori vaihtaisi nykyistäkin pehmeämmin pienemmälle.