Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

jwalk

Lainaus käyttäjältä: JaskaPappa - 21.06.15 - klo:13:37
Joo bilteman puristimella onnistu kun käytti holkkia jatkona. Ei se hyvä ollu eikä edes kätevä, mutta homman sai tehtyä.

Yläkerran ajoituksesta kyssäri. Löysin yutube vidoita aiheesta ja T pitää olla sen merkin kohdalla. No pistin sen T:n siihen merkin kohtaan.
Jäi vain askarruttaan kun siinä ihan T:n vieressä on viiva, ettei se nyt olis sen T:n merkki viiva. Siinähän on T-viiva-viiva-F.

Tässä kuvat aiheesta:
https://onedrive.live.com/redir?resid=C3C2C8D89F827486!39412&authkey=!AHvaAfNwwEf7pSo&ithint=folder%2c
Pitäis olla sen viivan kohdalla. Eli siis T:n yläpuolella

JaskaPappa

Eli on hampaalla pielessä. Kele ku vaan sanotaan pistä T:N kohdalle ja mähän pistin T:n kohdalla ihan justiinsa!!! >:(

Joo eiku talliin taas säätään...

-Zone-

T-viiva on TOP eli männän yläkuolokohta, F joka käsittääkseni meinaa FIRE jolla siis joka tapauksessa tarkoitetaan kipinää. Joissain vauhtareissa merkintä on I eli IGNITION. Yhtä kaikki; Kipinä luonnollisesti tulee aina hiukan ennen yläkuolokohtaa. Asian pystyy varmistamaan esim ohuella ruuvarilla kokeilemalla tulpanreijästä. Kun mäntä on korkeimmassa kohtaa merkin pitäisi olla T-viivassa.

JaskaPappa


Pitäis olla sen viivan kohdalla. Eli siis T:n yläpuolella
[/quote]

No niin nyt on jako kohillaan, eli T:n viivan kohdalla.

Uikukka

#1324
Kuka vastaa nopeasti? Juuri asentamassa uutta sylinteriä. Mutta männänrenkaiden kanssa ongelmia. Öljyrenkaat paikoillaan, mutta ylemmät 2 rengasta ovat  eri värisiä. Toinen kokonaan ruskea ja toinen vain sivuilta. Saman paksuisia kuitenkin kokeiltaessa molempiin aukkoihin.


-Zone-

Kiiltävä ylempi. Jos renkaissa on merkki T niin se kantta kohden.

Coastside

Työntömitalla näkee onko renkaassa kartiomuotoa. Kanta silloin alaspäin
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Uikukka

Kasassa on. Kiitos avusta. Kiiltävän laitoin ensimmäiseksi tosiaan.
Muuten kävi hyvin ja tasaisesti 85cc kokoisella pytyllä, mutta kaasua ei kestä yli puolen kahvan. Kuuluu sen jälkeen vain kova imu ääni (rääkäisy). Kaasarina 24mm jossa 105 suutin. Lienee liian pieni?

-Zone-

Luultavimmin käytössä on isovena. Tarjoa kokeeksi sille noin 112-115 kokoluokkaa olevaa. Selkeä imuääni kielii että sulla on hyvin virtaava putsari kiinni. Oletan siis että se ääni on laihalle vetämisestä. Sopivasta pääsuuttimen koosta voi vetää johtopäätöksiä putsarien virtaavuudesta ilman erillisiä virtausmittailuja. Heikommin virtaavalla putsarilla sopiva pääsuutin on pienempi.

jwalk

#1329
Joo, vaparille 105 jää pieneksi, tosin niissäkin eroja..
Vertailun vuoksi  mulla oli kys. kasarissa ensin Motonetin powerfiltteri, sopiva suutin 115. Nyt on semmonen unifiltterin tyylinen, suutin 122.
Semmonen 25cm pölynimurinputkea välissä.
Neulan jouduin säätämään ihan alimpaan, silti vieläkin aavistuksen meinaa pintakaasulla röpöttää, tyhjäkäynti on kun ratavehkeessä,nuorison mielestä "magee", mutta ei sammahtele ja lähtee kaasun auki kiertämällä miettimättä ja rykimättä.
Tyhjäkäyntisuuttimia kokeillu 32-50 väliltä ja 38 tuntus olevan paras
Se on kyllä todettu, että kiihdytyspumppu on turhake, tuossahan ei ole.
Kylmäkäynnistyskokemusta ei ole ku plussa-asteista, eikä onkelmia.
Hommaan sit primerin,jos tarvii

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 24.06.15 - klo:08:07
Hommaan sit primerin,jos tarvii
Pitkälti samaa mieltä kyllä. Manuaalinen ryyppykin on paras. Kyllä tuon automaattiryypynkin kanssa pärjää, mutta huomaa että ei se ihan paras toteutus ole. Noita eri profiilin neuloja voisi olla saatavilla enempikin. Kellosepän sorvi ja mielellään vieläpä cnc ohjauksella jos olisi niin pianhan niitä tekisi tietty itse rst-tangosta lisääkin ja juurikin ihan omanlaisella profiililla. Huonona puolena että säätäminen hommana hidastuisi entisestään kun pitäisi neuloja sorvailla vähän eri keleille eikä tulisi vain tyydyttyä siihen mitä on tarjolla :)

Oon muutes vuosikymmeniä sitten neulan tehnyt hätätapauksena sukkapuikosta sorvaten porakoneella ja viilalla kaasariin josta oli neula kadotettu. Kyllä sen aika hyvin pelaan sai vaikka ei ollut edes vertailuneulaa josta mittoja olisi kopioinut. Materiaali osoittautui jälkikäteen olevan epäkelpo bensiinille. Noh, se oli iän puolesta sitä oikeaa mopoaikaa ja rahapulassa sitä piti soveltaa. Ehkä jopa enempi mitä nyt näin vanhempana pihinä äijänä ;)

Uikukka

Kaikki on kasattu nyt uudelleen ja ajoitukset säädetty.
Toimii hyvin.
Nyt paikallaan vakio kaasutin 16mm. Ei taida ihan riittää kasivitoselle... Myös variaattorin 5g rullat rupeavat huudattamaan konetta turhan varhain.
Puristuksiakin löytyy jo sen verran enemmän, että startista tuppaa loppumaan puhti kesken.
Nyt vain rauhallista ja vaihtelevaa sisään ajoa.

jwalk

#1332
Lainaus käyttäjältä: Uikukka - 26.06.15 - klo:17:42
Kaikki on kasattu nyt uudelleen ja ajoitukset säädetty.
Toimii hyvin.
Nyt paikallaan vakio kaasutin 16mm. Ei taida ihan riittää kasivitoselle... Myös variaattorin 5g rullat rupeavat huudattamaan konetta turhan varhain.
Puristuksiakin löytyy jo sen verran enemmän, että startista tuppaa loppumaan puhti kesken.
Nyt vain rauhallista ja vaihtelevaa sisään ajoa.
Kyllähän se 16mm riittää..Sillä saa vehkeen toimimaan oikee hyvin. Mutta jos ne viimeset tehonrippeet haluaa kaivaa,ni sitten isompaa. Mutta sitä ennen asiallista porttausta kanaviin ja rajumpaa nokkaa. Ne kun on tehty, ni sitte vasta 24mm jotaa hyötyä kenties.

Nuukailija

24mm kaasarin kanssa kaasuvaijeri jää useamman sentin liian lyhyeksi, mikä nyt suurin murhe oikeastaan tuon oman asennuksen kanssa.
Toinen on se, että pitäisi hommata riittävän suuria M5 kierteellä varustettuja suuttimia. Ilmanputsarin imutorven muokkausta en nähnyt kovin suureksi ongelmaksi, mutta en vielä kyllä muokkaillut, kunhan silmäilin, käytäntö osaa usein kouluttaa silmää noitumisen säestyksellä.


GY6motorin 90cc setissä mukana tuleva 'tuning' nokka-akseli on täysin vakiota vastaava omien silmäilyjen perusteella ja siinä isovenakannessa imukanavassa tulee istukan valut aika pahasti tielle, kovasti on dremelille töitä, että saa ilman liikkumaan, sen verran ahdistavalta omaan silmään näyttää tuo paikka.

Mietityttää mitä se tuning nokan mainosteksteissä vaan meinaa, onko se sitä, että itse saa hioa nokan sopivammaksi, eli 'tuunata' sen nokan?

Suuttimet on tuossa sarjassa M4 kierteellä ja suurin kokoa 93, mikä ei omassa 50cc + 16mm CVK + puolikuunmallinen vakioputsari -paketissakaan riitä mihinkään.

Pytty toki on iso ja mäntä on korkeapuristeinen, venat myös isommat kuin vakiossa, mutta nokasta ei kyllä juuri muuta saa kuin vakion uusilla laakereilla mielestäni.

Virivaran A9 nokka näyttää jopa vähän poikkeavan vakiosta, samoin Narakun joku malli oli sellainen, Touring taisi olla melkolailla vakiota muistuttava kun noita ihmettelin.

Isot venat on 64mm varrella, en tiedä onko olemassakaan 69mm isoja venoja.

Kun osuisi poutapäivä ja motivaatio samalle päivälle, että pääsisi tekemään asennuksia, potkustarttikin pitäisi sitten samalla viritellä toimimaan, kun välttämättä sähköstartti ei jaksa, saisi sitten kokemuksia siitä kuinka hurjasti erilainen se isompi pytty on.

Imukanavan muokkausta pitää tosin vakavasti harkita ennen kuin isovenakantta alkaa paikoilleen siirtämään, ei välttämättä ole kovinkaan paljoa eroa tuohon hyvin virtaavaan pikkuvenakanteen ellei tee jotain.

Coastside

Jos putsariin tarvitsee joustavan putken voi sen tehdä itse slikonista ja kankaasta tai harsosta. Muotoilee sen sisämitoilla mallin, neuloo kankaan päälle ja väliin kiertää spiraaliksi hitsilankaa.  Ohentaa silikonin ksyleenillä ja kyllästää kankaat sillä. Muotin eristää vaikkapa tuorekelmulla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04