Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Maxin lukitus

Aloittaja HiTec, 29.03.20 - klo:20:15

« edellinen - seuraava »

HiTec

Ei muuten yhtään pöllömpi ajatus tuossa uudessa TMaxissa, kenties helpohkosti sovellettavissa myös muissakin ihan perinteisellä riippulukollakin :)

https://www.is.fi/autot/art-2000006454524.html
LainaaTMAXeja on ilmeisesti varastettu Euroopassa niin paljon, että Yamaha on tehnyt skootterista lähes varastamattoman. Kun sen nostaa keskituelle, voi keskituen lukita asentoonsa sähköisellä lukolla. Takapyörä pysyy ilmassa, eikä skootterilla voi ajaa, eikä sitä voi työntää.
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

Palosella

Espanjassa jne. noita T-Maxeja on lähes joka parkkipaikalla, eli aika suosittu laite siellä. Ihmekään jos lähtee rosvojen matkaan niitä.

Tuota kulutuksen moittimista vähän ihmettelen, millähän mopolla toimittaja on ajanut, jos tuo 4.8l/100km kulutus on paljon 560cc skootterille. Johan se mun yksipyttyinen 300cc Kymcokin vei reilu 4 litraa satkulle muistaakseni.


Coastside

Minulla on ollut mopossa jo vuosia keskituen asentolukitus, tosin nostoa varten, Muutos yleiseksi lukitukseksi vaatii vain sen pultin vaihdon erikoiskantaiseksi joita jo hankin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kestosippi

Minä olen Sateliksen lukinnut vahvalla ketjulla autopaikalleni lämmitystolpan tyveen paksulla ketjulla ja isolla Abloy-munalukolla jarrulevyyn.
Peugeot Satelis 500

jalat

Minulla 500cc kohta 20 vuotta vanha aprilia Atlantis ja kulutus 3.8l/100km kun heitin kevään ensilenkin. Sikäli 20v uudemmassa odottaisin pienempää kulutusta.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

HiTec

Lainaus käyttäjältä: jalat - 11.05.20 - klo:00:43
Minulla 500cc kohta 20 vuotta vanha aprilia Atlantis ja kulutus 3.8l/100km kun heitin kevään ensilenkin. Sikäli 20v uudemmassa odottaisin pienempää kulutusta.

Voipi olla että uudempi syö enempi, meinaan tuo Pinokkion moottorihan on tässä matkalla saanut päivityksen ellei parikin ja noissa alkupään moottoreissa oli muistaakseni jotain ongelmia liian laihojen seosten kanssa tms. jolloin mäntä saattoi ottaa ylimääräisistä lämmöistä itseensä ja sitämyöten patakin olisi entinen. Ja Atlanticissakin muistaakseni muutettiin jotain juuri lämpöjen takia, oliko pakosarja liian lähellä tankkia tai jotain ??? Ja uusimpiinhan on tullut mukaan myös katalysaattorit, niin eipä nuo ainakaan kulutusta juuri pienennä :-\
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

jalat

Piaggiolla oli alkupään ongelmia. Pakokäyrän ja tankin väliin taisi tulla takaisinkutsuna eristettä. Samoin termostaatti oli 75'C aukeava, joka johti siihen, ettei kone lämmennyt koskaan käyntilämpöönsä ja siksi ecu yritti antaa liikaa soppaa. Joka sitten valui osa moottoriöljyn sekaan ja pilasi öljyt. Vaihtoivat tilalle 85'C termostaatin, niin ongelmat ratkesivat.

Muutoin kai ollut aika huoleton peli, kun 70tkm on jo mittarissa.
Mutta ei atlanticista työhön enempää ettei mene ihan väärään keskusteluun.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002