Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

konenikkari

#1710
Tutustu seuraavaksi mahdolliseen rajattomaan cdi boxiin
ja kevyempään pakoputkeen.
Kun ostat tuon linkkaamasi varin saat vain toisen lautasen.
Monet varilautaset on vain pinnasta kovia.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Tonzu85

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 31.05.23 - klo:09:44Tutustu seuraavaksi mahdolliseen rajattomaan cdi boxiin
ja kevyempään pakoputkeen.
Kun ostat tuon linkkaamasi varin saat vain toisen lautasen.
Monet varilautaset on vain pinnasta kovia.

Nyt kun olen enemmän ajellu nii tuntuu että vari jarruttaisi menoa.
Kierrokset nousee kyllä siihen asti että alkaa röppöttämää/pätkimään kaasupohjassa mutta ei sitä ennen nouse nopeus oikeestaan yhtään.
Matka-ajossa tuntuu että joku jurnuttaa,eli skootterin meno olisi aavistuksen nykivää.

Eli suosittelet nyt rajatonta Cdi-boksia?

vanadoo

Lainaus käyttäjältä: Tonzu85 - 30.05.23 - klo:20:35Joo edestä jää hihna nousematta noin 5-6mm ja takaa  myös näytti ettei menis ihan pohjaan.
Eli mitäs nyt?
Kiihtyvyys huononi aivan selkeästi noilla 6gr rullilla.
Ellei variaattorin hihna nouse etuvarilla ylimpään asentoonsa, eikä laskeudu takana alimpaan mahdolliseen, eikö vastapainejousi ole liian jäykkä/rullat liian kevyet?

Tonzu85

#1713
Lainaus käyttäjältä: vanadoo - 31.05.23 - klo:12:19
Lainaus käyttäjältä: Tonzu85 - 30.05.23 - klo:20:35Joo edestä jää hihna nousematta noin 5-6mm ja takaa  myös näytti ettei menis ihan pohjaan.
Eli mitäs nyt?
Kiihtyvyys huononi aivan selkeästi noilla 6gr rullilla.
Ellei variaattorin hihna nouse etuvarilla ylimpään asentoonsa, eikä laskeudu takana alimpaan mahdolliseen, eikö vastapainejousi ole liian jäykkä/rullat liian kevyet?

Aikasemmin oli vakio rullat ja vakio vastapainejousi ei kulkenut sillonkaa yli 50km/h
Sit vaihdoin kevyemmät rullat joilla kiihtyvyys parani mut samat 50km/h kulki,kokeilin vielä jäykemmällä vastapainejousella nii ei mitään vaikutusta nopeuteen.
Eilen sit laitoin painavemmat rullat ja sit se jäykempi vastapainejousi,kiihtyvyys huononi ja samat 50 kulkee.

Alamäet ei vaikuta nopeuteen ku max 5km/h.

Ei kehtais summamutkissa ostaa osia,aattelin jos täältä saisi neuvoa ku itellä ei niin paljon kokemusta noista skoottereista.

konenikkari

#1714
"Kierrokset nousee kyllä siihen asti että alkaa röppöttämää/pätkimään kaasupohjassa mutta ei sitä ennen nouse nopeus oikeestaan yhtään.
Matka-ajossa tuntuu että joku jurnuttaa,eli skootterin meno olisi aavistuksen nykivää"

Suuttimesi on melko suuri, mikä oli alkuperäinen ja mikä kaasutin
Miksi vaihdoit suuttimen #70 En suosittele mitään viriosia.
vanadoo saattaa olla oikeassa, jäykempi vastapainejousi taisi olla virhe.
Kehtasit kuitenkin ostaa airsal sylinterin ym ym mutta et CDI:tä ja pakoputkea Hi
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Tonzu85

#1715
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 31.05.23 - klo:12:38"Kierrokset nousee kyllä siihen asti että alkaa röppöttämää/pätkimään kaasupohjassa mutta ei sitä ennen nouse nopeus oikeestaan yhtään.
Matka-ajossa tuntuu että joku jurnuttaa,eli skootterin meno olisi aavistuksen nykivää"

Suuttimesi on melko suuri, mikä oli alkuperäinen ja mikä kaasutin
Miksi vaihdoit suuttimen #70 En suosittele mitään viriosia.
vanadoo sattaa olla oikeassa, jäykempi vastapainejousi taisi olla virhe.
Kehtasit kuitenkin ostaa airsal sylinterin ym ym mutta et CDI:tä ja pakoputkea Hi

Alkperäinen kaasutin Pz19jb.
Mopo tuli projektina niin löyty vain tuo 70suutin,ilmeisesti joku 60 suutin vakiona?
Heitän takasin sen vakiojousen tuonne.
Putki on suunnitteilla ostaa ja Cdi en tiennyt että on rajoitettu malli ennen kun sain mopon käynti kuntoon.
Tosissaan alussa mopo kulki sen 38km/h kun oli prikka paikallaan ja ilman prikkaa tasan 50.

Tilaan tuon rajoittamattoman Cdi-boksin nyt,kannattaako varia nyt tilata ku tulis samoilla posteilla?
Onko tuost varista hyötyä nyt sit jos on kiinni tuosta Cdi-boksista tuo nopeus?

konenikkari

Kaikissa toimissa pitäisi suorittaa vain yksi muutos kerrallaan
ei ole mitään kokemuksia tuosta varista.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Kari69

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 30.05.23 - klo:23:20En keksi mitään syytä miksi pitäisi käyttää ilman koppaa.
Tuossa minarellikopiossa ei moista ongelmaa ole ja
kuulostaa jopa vaaralliselta.

Näin kerran, kun ammattilainen mopokorjaaja käytti skootteria pukilla siten, että varin koppa oli irti. Siinähän näkee sitten nouseeko hihna etuvarin ulkokehälle. Säästyy työaikaa ja tussiakin.

konenikkari

#1718
Meillä harrastajilla on paljon aikaa ja halvat tuchit.
Ja pitää sitä nyt omiin silmiinsäkin luottaa
varsinkin ku hihnan mitat on selvitetty aiemmin mainitsemallani tavalla
Työpöydällä ilman kuormaa käytteleminen ei koskaan
vastaa oikeaa ajotilannetta, jossa tulee tehtyä muitakin havaintoja.
Näit varmaankin tilanteen jossa mopo oli nostopöydällä
tukevan telineen päällä ja liinoilla kiinni pöydässä.
Ammattilaiset tekee paljon muutakin johon
ei harrastajan ole syytä ryhtyä kotioloissa.
Olen nähnyt tilanteen jossa skootteria käytettiin täydellä kaasulla
keskituella ja se putos alas keskituelta, kulki 3m vastapäisen rakennuksen seinään.
Sillä kertaa henkilövahinkoja ei sattunut vain mopo kärsi ja omistaja häpesi.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Coastside

#1719
Huomasin sattumalta  että varin holkki oli liian lyhyt ja lautanen ei kiristynyt. Kasasta holkkeja löytyi kolmea pituutta. Tuossa yksi tarkistuspaikka. Hihnan kanssa voi jäädä huomaamatta. Kuppien korkeus on millin sisään sama.

Shimmilevyjä saa korjata välys pois. Liika pituus voi sotkea poljinkoneiston ja hihnan sopivuuden. Vian määritys voi sekin epäonnistua.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Asennan Tekant säätökytkintä kokeeksi. Sopii 107 mm rumpuun ja variin. Säätö vaatii irroittamista. näyttää olevan nyt nolla-asennossa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#1721
Siiä on jousen päässä vipu jota voi kääntää ja nyt se on löysimmässä asennossa, sinisin jousin. Mukana tulee punaiset jouset.

Konenikkarin kommentin sävy on musta kuin pelsepuupin perskarvat.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#1722
Ehdotin vain että jos koekäyttäisit sitä eri asetuksilla
ja kertoisit meillekin tulokset.
Mutta väärinkin saa ymmärtää jos niin haluaa.
https://www.tekant.fi/fi/tuote/10264015
Mutta olkoon hankin oman.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Coastside

#1723
Hioin lautaset ja rummun pyörittäen pylväsporakoneessa. Voitelin kytkimen akselit moottoriöljyllä.

Kokoaminen oli tuttua äheltämistä jousen kanssa, kunnes tein vivun kahdesta laudasta ja pultista. Lauta työpenkin leukoihin ja siihen pultilla vipu tasaan pohjaamisen kanssa. Kolo laudassa salli asettaa mutterin. Jaloilla painaen, reikä laudassa riittää.

Mutterin avaus ja kiinnitys vari pultattuna lautaan kitkamatto välissä. Siirtoleukapihdeillä.

Kokeilen perus-säädöllä ja jos on tarve niin säädän.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Milli pois ison jakarin leukavälistä on kova työ viilata. Tuli niin jämpti ettei säätöä tarvitse. Avasi sen mitä pihdeillä en saanut. Tuon isompaa ei huvita hankkia.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04