Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

Kinkki

Mulla oli helkamassa sama juttu. Pelkän aseöljyn kans värkkääminen ei auttanut mutta tilasin uuden vaijerin ja voitelin sen kokonaan paineilmakoneiden voiteluun tarkoitetulla öljyllä ja nyt on pelannut vaikka on ollu täällä pohjosessa kovempiakin pakkasia aina välillä :).

Samppa

Silloin, jos vaijerin suojakuori on jostakin kohdasta rikki, ei ainakaan öljyjen kanssa läträäminen välttämättä riitä. Pitäisi uusia koko vaijeri, tai sitten suojakuori.

Tuo öljykin täytyy saada vaijeriin koko matkalle. Eli vaijerin ylempi pää ensin irti, sitten kotitekoisen valuttimen valmistaminen muovipussista ja kuminauhoista ja ei muuta kuin öljyämään.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

xtr50

suapikos tähän minkäänlaisia nappularenkaita?
hullulla on halvat huvit!

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Kappas Vaan - 05.02.08 - klo:22:05
Lainaus käyttäjältä: xtr50 - 05.02.08 - klo:18:08
suapikos tähän minkäänlaisia nappularenkaita?

Saa.
Kyllä kaikkiin tosiaan saa. Katsot vaan renkaan kyljestä mikä on koko ja sitten joko rengasliikkeistä, tai nettikaupoista tilaamaan. Suurin osa mopotarvikkeisiin keskittyneistä kaupoista myy myös renkaita. Tuosta on hyvä lähteä liikenteeseen:
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=228.0
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

xtr50

oon yrittäny netistä ehtiä tähän nappulakuvioisia renkaita, mutta en löydä, eturenkaan koko on: eturengas 90/90-12" ja takarengas 110/90-12"
hullulla on halvat huvit!

Baotian

#20
http://www.solifer.net/?toiminto=huolto

No sitten katsot tuosta lähimmän huoltopaikan ja kyselet sieltä.

Sulla on sen verran erikoinen rengaskoko, omassani 120/70-12 ja 130/70-12 renkaat ja niitä löytää paljon helpommin.

Samppa

Soita myös tavallisiin autorengasliikkeisiin ja kysy heidän kauttaan tarjoukset. Tilaavat myös 2-pyöräisiin renkaita, jollei hyllystä löydy.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

xtr50

#22
Solifer Classicissa ja Fude Sportissa on se ero että: Solifer Classicissa on sanilin kone, katemateriaali on solikassa kestävämpää ja oliko näissä vanahemissa fude sporteissa takarengas 10 tuumanen(nykysistä en tiedä) kun taas solikassa 12 tuumanen ;)
hullulla on halvat huvit!

Partanen

#23
Ja ne kaikki moottorit on tehty Hondan GY6 koneen kaavojen mukaan, joten moottoreissa ei ole eroja juurikaan muuten kuin kaasuttimen osalta. http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_GY6_Engine
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

A_sentaja

#24
Itse savolaisena ja murretta osaavana voin sanoa, että vastuu on kuulijalla. ;D ;D Kuten Partanen sanoi työ suomessa on kallista ja jonkin johtosarjan vaihtaminen mopoon olisi sulaa hulluutta, vain näön vuoksi. Jos liittimet nyt sattuu falskaamaan, niin ei siihen tarvitse koko johtosarjaa vaihtaa. Riittää kun osaa juottaa uuden liittimen paikoilleen... ;) Sitä jotkut liikkeet jo sanovatkin täydeksi sarjan vaihdoksi... ;) ;) Se mitä asentaja sanoi on aivan eri asia mitä sattuu lukemaan huoltomanuskassa....
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Partanen

No onhan ne hintaerojen syyt käsitelty jo moneen kertaan. Siinä maksaa ne tarrat, niiden tuoma mielikuva, sekä mahdollisesti paremmin toimiva takuu. Jos nyt joku valittaa sähkövikaa netissä, niin ei siitä voida vetää johtopäätöstä, että kiinalaisissa olisi huonot sähköt. Siihen nähden kuinka monta kiinalaista rekisteröidään vuosittain on oikeastaan ihme, ettei valittajia ole enempää. Vikoja on yleensä kaikissa laitteissa, eikä jonkin tunnetun tuotemerkin tarrat niitä poista.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

xtr50

sitä en oo epäily että kaikissa kiinalaisissa skodeissa on ollut sähkövikoja, minähän sanoin yhdella palstalla että ennemmin kinuski, kuin euro-skootteri ja edelleen olen sillä kannalla että solikkaan tehdään Suomessa jotain muutoksia.
hullulla on halvat huvit!

Partanen

Eilen rautakaupassa kattelin noita Solifereja. Oli Speediä ja tota Classicia. Classicia oli takajarrulevyllä ja ilman. Classicissa luki rungon tyyppilaatassa "Sanli", Speedissä luki Baotian. Molempien moottorit olivat identtisiä keskenään ja molemmissa luki 139QMA. Speedin variaattorin kopassa luki punaisella Baotian, Classicin varikoppa oli sileä. Varikoppa ei vielä muuta moottoria miksikään. Hintaa taisi olla 899Euroa, joten ei todellakaan ole tehty soliferille mitään parannuksia täällä Suomessa, kun sitä nyt myydään jo Baotianin hintaan.

Huhulta siivet katkottu, tai pitäisikö sanoa, "myytti murrettu".  ;D
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

xtr50

#28
No niin mullakin lukee tyyppilaatassa Sanili ja tuo hintahan on laskenu :o no talvella kesävehkeitten hinnat alentuu ja en jaksa enää tästä asiasta kiistä tehköönsä parannuksia tai ei, mutta pääasia että pelaa ;D itse kyllä uskon vieläkin, että siihen tehdään jotain uudistuksia. Siis tässä Speedissä on Baotian kone :o ja tässä Classicissa ja Exportissa on Sanilin kone(ainakin Classicissa) mitä minä oon lukenu palstoilta niin sanilin kone on kuulema kiinalaisista kestävin moottori, vaikka eikös tämä Baotian ja Sanilin koneet oo melkeimpä samanlaisia ???
hullulla on halvat huvit!

Partanen

Kyllä se moottori on yksi ja sama, molemmissa, 139QMA. Osat käyvät varmasti ristiin. Ja pelkkä varikoppa ei muuta itse moottoria, eli se on aivan sama mitä siinä varikopassa lukee. Baotian tehtaalla laitetaan varikoppa, jossa lukee Baotian. Sanlin tehtaalla laitetaan varikoppa, jossa lukee ei mitään.

Täytyy sanoa, että on kauppiaat ja huoltajat tehneet työnsä hyvin, kun pystyvät myymään kiinalaista mopoa kovempaan hintaan, ja saavat asiakkaan vielä uskomaan, että ostaa jotenkin laadukkaampaa tavaraa. Osan työstä tekee varmasti tuotemerkki ja sen maine. Sama juttu se on vaikkapa Volkkarikonsernilla. Skoda Octavia ja Volkswagen Golf ovat teknisesti yksi ja sama auto. Skoda vaan taitaa kestää noista paremmin. Silti ihmiset haluavat ostaa myös Golfia, vaikka se on kalliimpi. Ihmismieli on kummallinen.

Uskottavampi on muuten se huhu, että kuka vaan voi tilata Kiinasta mopoja vaikka omalla nimellään, kunhan ottaa kontillisen kerrallaan. Sillä niin varmasti on myös Solifer ja Helkamakin tehnyt.

P.S. En todellakaan halua mollata ketään, kuka on ostanut Soliferin, taikka Helkaman. Mutta ehkä tämmöisiä asioita kannattaa miettiä ennenkuin vaikkapa ostaa mopoa käytettynä. Onko mitään mieltä ostaa käytetty Solifer, tai Helkama kovempaan hintaan vain niiden tarrojen takia, jos takuutakaan ei ole enää jäljellä. Eikun hyviä kilometrejä kaikille, eikä uskontojen takia kannata enää sotia, sillä niitä sotia on ollut jo liikaa.  :D
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003