Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Baotian

Aloittaja Kappas Vaan, 01.05.07 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

Kenzy

Millä ihmeellä tuo takapyörä pitäisi muka lähteä irti Baotianista :o Pulttipyssyllä jyskytin takapyörän mutteria minkä jaksoin, eikä elettäkään... tuntuu, että siinä mutterin päällä olisi jokin kierteelle kierretty lukituslevy, joka pitäisi irrottaa ennen mutteria... onko kukaan törmännyt moiseen? Ja jos joku on irrottanut Baotianistaan takapyörän, niin ottakaapa mutterista kuvaa, jotta näen mimmonen se on, ja vertaisin omaani...
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Mää

Oiskohan siinä kierteet toiseen suuntaan ?  ::) ( en oo kyllä varma)

Kenzy

Kyllä se ihan normaali kierre on, mutta tuo mutteri ei näytä standardilta, vaan siinä on päällä sellanen n. millin paksu pyöreäreunainen "prikka", joka on melko varmasti kierretty mutterin päälle lukitsemaan mutteri niin, ettei se pääse omia aikojaan aukeamaan. Tuota vaan ei saa mitenkään nätisti auki, mikäli mun oletus pitää paikkansa... joku voisi vahvistaa valokuvalla oman baotianinsa takamutterin, niin näkisin.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

karkulainen

Kuvia yritin ottaa, huom. yritin. :P
Minulla se näyttää aivan tavalliselta mutterilta, en ainakaan nähnyt mitää lukituslevyä.

sori, huono kuva. :-[ Huomenna uudestaan.


Selittäkää mikä tuo on?
Tuossa keskellä, siihen saisi jonkinmoisen letkun kiinni.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

tarbash

Lainaus käyttäjältä: Kenzy - 24.04.09 - klo:21:01
tuntuu, että siinä mutterin päällä olisi jokin kierteelle kierretty lukituslevy

Mun Baotianissa ei ainakaan ollut mitään lukituslevyä...

Lainaus käyttäjältä: Kenzy - 24.04.09 - klo:21:01
ottakaapa mutterista kuvaa, jotta näen mimmonen se on, ja vertaisin omaani...

Maltatko oottaa huomiseen niin käyn canonin kanssa skootterilla.... ? ;)
Repesin, tuo teippiä!!

Kenzy

Joo, ei tässä kiirusta tuon suhteen ole. Ens viikolla tarvii viedä venttiilit vaihdettaviksi pyöriin, kiinalaiset venttiilit on katki :) Tuo on todella härön muotonen mutteri, mikäli se on vain mutteri, eikä mitään muuta. Kai sekin voimalla irtoaa, tuo akseli näyttäs olevan kuitenkin karkastu, ja mutteri jotakin alumiinityylistä seosta, eli akseli kyllä kestää..
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Mää

Mulla katkesi syksyllä eturenkaan venttiili, nyt on edessä ja takana normiautonventtiilit.

Kenzy

Joo, vaara ohi. Vetäsin Dremelillä viillon mutterin kylkeen siihen kohtaan, jossa epäilin olevan jonkun lukitussysteemin, ja osoittautui ihan kiinteäksi mutteriksi. Siitä sitten isäukko ja naapurin ukko kakspäällä skootterin päälle ja takajarrua painamaan, ja minä metrin varrella mutteria vääntämään. Kyllähän se kahden perkeleen jälkeen aukesi sitten ja renkaat on Vianorilla venttiilirempattavina..
Baotian BT49QT-12 vm. '07

karkulainen

#338
Hyvä että aukesi. ;D

Mutta tuo.

Mikähän se mahtaisi olla?

E. Purgiaali on touhunnut samanlaisen skootterin kanssa, oliko siellä mitää mihinkä tuo nippa voisi viitata?
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Kenzy

Meneekö tuo nippa läpi suoraan variaattorikoteloon? Jos otat varikopan irti, niin näetkö reikää, vai meneekö se sitten jonnekin perän osastolle? Joka tapauksessa kyseessä luulisi olevan korkeintaan jokin huohotinliitin, ei tuo ainakaan mitenkään rasvaukseen voi liittyä.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

karkulainen

Ei mene samaan tilaan varin kanssa.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

purgiaali

Tuota nippaa oon ittekin ihmetelly ja ajattelin että se olis perävaihteen öljytilan "huohotus", mutta en nyt varmaks sano.

karkulainen

Eilen laitoin pätkän ylimääräistä bensaletkua siihen nippaan kiinni ja se sopi täydellisesti. Pistin skootterin käyntiin ja kokeilun kulkeeko siinä ilmaa, sitä ei liikkunut kumpaankaan suuntaan.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

purgiaali

kokeile avata vaihteiston öljyntäyttöruuvi ja puhaltaa letkuun

karkulainen

Pitää koittaa, vaikkapa myöhemmin tänään.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.