Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Milloin kausi 2016 käyntiin?

Aloittaja vmmattil, 06.03.16 - klo:22:23

« edellinen - seuraava »

vmmattil

Mulla on Vespassa jalkapeite ja kädenlämmittimet - joko uskaltais ottaa pyörän alle? Mitä pidätte ite rajana kauden käynnistämiseen?

Onhan se hieman kyseenalaista kun edelleen luvataan etelään pakkasöitä niin tarkoittaa että aamuisin 8:30 voi vielä olla liukasta.

pugt200

Itse en koskaan ole lähtenyt liikkeelle ensimmäisenä mutta heti kun muutama iso kaksipyöräinen näkyy liikenteessä, niin silloin on tullut kausi avattua. Eikä koskaan liikeelle aamulla tai pikkuteillä. Mopoilla on toki ajeltu lumillakin.

Partanen

Sais olla 13 astetta lämmintä, tai enemmän. Hiekat harjattu kaduilta, ja parit kunnon sateet olis saaneet huuhdella pölyt ja suolat pois.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

pekpel

Heti lähtee Hookkani liikenteeseen kun yöpakkaset hellittää tai tiet kuivuu ajokuntoon, toivottavasti tulevana viikonloppuna..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

viisnelonen

Heti kun tiet kuivuu.. päivälämmöthän on jo plussalla.
Tosin niin pilvistä luvassa tälle viikolle että saattaa vielä lykkääntyä
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Palosella

#5
Veli meni Neosilla kouluun tänään jo Hyvinkäällä  ::) Talvia ei siis olla koskaan ajettu..

Edit: Täähän olikin isompien puoli.. No, olkoonkin  :-X

harriveikko

Kyllä tässä odotellaan,että kaikki lumi on sulannu.Ei ole mikään kiire.
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.

pugt200

Itsellä on pyörä yhden verstaan orsilla ja sieltä se pitää noutaa ajoissa. Pääsiäisen jälkeinen viikko on tavoiteaikataulu.

pugt200

Kolme mp:tä näkyi eilen iltapäiväliikenteessä PK-seudulla.

harriveikko

Kanssa hämeenlinnassa eilen näin kaksi motukkaa liikenteessä.
No joo olen yleensä oikeassa,paitsi kun olen väärässä.

Vespister

Turussa on tänään upea sää. Aurinko paistaa kirkkaan siniseltä taivaalta ja iltapäiväksi on luvassa + 9 astetta. Tiet ovat kuivat.

Oma ajokausi ei kuitenkaan vielä ala, sillä tunnetusti viikonlopuksi sää muuttuu pakkaskeliksi.

Aloitan kauden yleensä sopivana viikonloppuna, en keskellä viikkoa. Tähän aikaan vuodesta lämpötila on jo kerennyt laskea ikäviin lukuihin, ennenkuin työstä kotiin pääsee ja itsensä kerkeää huoltamaan ruokapöydässä.
Kyllä omat toiveet kauden aloituksesta ovat viikon päässä pääsiäisviikonlopussa.

pekpel

Taitaapa se mennä kuunvaihteeseen Hookkaninkin ajoon otto
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

PappaSkootteri

Vanha ja viluinen (mina siis) ajatteli odottaalämpimämpiä kelejä ja aloittaa ehkä jo vapun nurkilla  :o
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

arla_m6

#13
Aattelin tuossa pääsiäisen jälkeen vetästä tallin ovet auki ja pistää skobassa kaasu pohjaan ja pudottaa se jalalta alas notta pääsee keula pystyssä lähteen kuin rodeo-ratsastaja. Mahtaa olla hauskaa  8)

Jaahans. Tota videoo kun kattoo niin taitaa jäädä haaveeks että jontikka keulis. Aika verkkaista suattaapi lähtö tallista olla. https://www.youtube.com/watch?v=2duSHkskdnA

Kalkkaro

Eilen aprillipäivänä käynnistyi ajokausi. Tosin varovasti, kävin bensalla ja lisäsin etupyörään ilmaa.
400 Burgman, 09