Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio X10 350

Aloittaja jones, 21.02.15 - klo:15:18

« edellinen - seuraava »

jones

MP-näyttelyn jälkeen pyysin tarjousta Tampereen konepyörästä uudesta Piaggio X10 350 ABS mallista,vaihdossa minulla oli tarjolla Beverly 300. Niinhän siinä kävi että kaupat syntyi, ja torstai iltana autohalliin ilmestyi uusi skode. Hallissa ajoin tosi pienen koeajon ja täytyy myöntää että kyllä vaikutelmat oli tosi hyvät.
Ketteryydessä X10 ei ihan pärjää beverlylle johtuen painoerosta Bev. 183kg vs. X10 216kg ja muistaakseni 9cm pidemmästä akselivälistä. Normaali ajossa tienpäällä niillä on varmasti positiivinen vaikutus ajamiseen. Lisääntynyt pituus antaa tilaa myös ajamiseen kun ollaan liikenteessä vaimon kanssa yhdessä.
Ajoasento vaikutti myös mukavan leppoisalta. Malttamattona odottelen kevään tuloa ja lumien sulamista, että pääsen ajamaan kunnolla tien päällä.
Easypartsilta tilasin alkuperäisen ison takalaukun ja muutaman öljynsuodattimen. Niiden saavuttua ohjelmassa on takalaukun telineen asennus.
Netistä löysin myös ilmaisen täydellisen korjaamokäsikirjan.
Vaimo muuten sanoi minulle ettei minun tee mieli mennä ensi keväänä mp-näyttelyyn. :D . Mitähän se sillä mahtoi tarkoittaa.

HiTec

Onnittelut uudesta ajopelistä :)

Tuo 350cc on vielä se erikoismalli, monilevyisellä märkäkytkimellä (kuten moottoripyörissä) tavallisen keskipakokytkimen (kuten skodeissa) sijaan. Itse en ole tuota vielä päässyt koskaan ajamaan, mutta olettaisin kytkintuntuman olevan hieman toinen kuin tuon lipsuttelevan ja kesähelteellä kytkinkellonsa helposti sinistävän perinteisen skode-kytkimen. Ja kun ei ole tuota "lämpöpatteriakaan" variaattorikopassa, niin sekin tulee toimee kaposammalla, kompaktimmalla rakenteella ja pienemmällä jäähdytysilman kierrolla. Ja kun kyseinen kytkinpakka on takavaihteen sisällä, samassa öljyssä loppuvaihteen kanssa = kaposampi, sirompi moottoriyksikkö 8)

Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

oskuk

No jos toi on kovsti kompakti, niin eikö se olisi mahtunut Vespaan? ;-)

pugt200

Ei mahdu nykykoriin mutta josko tekisivät vähän isomman? Samalla pitäisi päivittää 12" renkaat suurempiin. Tuo 33 pollea saisi kyllä GTS:n lentämään. Yli 50% tehonlisäys...juu.

X10 350cc houkuttaa kyllä erittäin kovasti mutta jotenkin investointihalut on nollassa vaikka ajohalut koko ajan nousussa.

HiTec

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 23.02.15 - klo:11:43
X10 350cc houkuttaa kyllä erittäin kovasti mutta jotenkin investointihalut on nollassa vaikka ajohalut koko ajan nousussa.

Sama vika oli itselläkin viime keväänä ja varsin vakavasti olin moista sinistä 350cc X10 uutena maahan tuottamassa, ohi virallisen maahantuojan, mutta lopulta homma päättyi rahaan, sen puutteeseen ja sitä kautta investoinnin "järkevyyteen". Näin sitten tuli tuo FJS hommattua taloon. Wanhahan se jo on mutta hoitaa minun tarpeeni silti ihan loistavasti - varsinkin erittäin edulliseen hankintahintaansa ja todella pieniin vak.maksuihinsa nähden :)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

pugt200

X10 350 cc on kyllä ihan edullinen ominaisuuksiin nähden mutta en ole ihan varma ajanko niin paljon kuin maksilla pitäisi. Mopolla riittää muutama tonni kesässä.  En nääs enää jaksa pyöriä hupia nurkissa.

HiTec

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 23.02.15 - klo:12:14
Mopolla riittää muutama tonni kesässä.

Höh, itsellä viime kautena ei mennyt Hondalla kuin vajaa 2 tankillista bensaa, niin laske siitä "runsaastiko" tuota tuli ajettua. Ei tasan varmasti mennyt 1.000km rikki, hyvä että edes 500km :-[
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

oskuk

Lainaus käyttäjältä: HiTec - 23.02.15 - klo:12:19
Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 23.02.15 - klo:12:14
Mopolla riittää muutama tonni kesässä.

Höh, itsellä viime kautena ei mennyt Hondalla kuin vajaa 2 tankillista bensaa, niin laske siitä "runsaastiko" tuota tuli ajettua. Ei tasan varmasti mennyt 1.000km rikki, hyvä että edes 500km :-[

Heh, mä ajoin sentään Vespalla yli 4000km, vaikka en edes ihan keväällä sitä saanut, no sentään kesäkuun alkupuolta ;-)

pugt200

Joo. Jos olisi tiedossa jotain pidempää matkaa, niin menisin kauppaan het oitis. Mutta kaverit ei enää viitsi hinkata pitkiä reissuja. Mopolla olisin halunnut mennä Inariin ja takaisin mutta siihenkään en saanut retkikuntaa kasaan. Poika ilmoitti halunsa hommata pyörä ja toivoi minua mukaan. Saa nähdä mitä siitä tulee mutta mukana ollaan jos nuorimies on tosissaan. Viime kesänä ajoin 200 km yhteensä käsiongelman vuoksi.

fudeisti

No tuon 500 km ajaa vaikka polkupyörällä. Keskikesällä maxiskoden hommasin ja pari tuhatta kilometriä ehti tulla. Ensi kesänä enemmän jos Piaggio toimii.

jk_single

Lainaus käyttäjältä: HiTec - 21.02.15 - klo:15:38
Onnittelut uudesta ajopelistä :)

Tuo 350cc on vielä se erikoismalli, monilevyisellä märkäkytkimellä (kuten moottoripyörissä) tavallisen keskipakokytkimen (kuten skodeissa) sijaan. Itse en ole tuota vielä päässyt koskaan ajamaan, mutta olettaisin kytkintuntuman olevan hieman toinen kuin tuon lipsuttelevan ja kesähelteellä kytkinkellonsa helposti sinistävän perinteisen skode-kytkimen. Ja kun ei ole tuota "lämpöpatteriakaan" variaattorikopassa, niin sekin tulee toimee kaposammalla, kompaktimmalla rakenteella ja pienemmällä jäähdytysilman kierrolla. Ja kun kyseinen kytkinpakka on takavaihteen sisällä, samassa öljyssä loppuvaihteen kanssa = kaposampi, sirompi moottoriyksikkö 8)



Kytkin varmaan luistaa siinä missä ilmajäähdytettykin, eli tuotettu lämpömäärä on sama, jos siirrettävä vääntömomentti on sama (periaatteessa). Jäähdytyksen "hyötysuhde" on varmaan parempi öljyjäähdytyksen kautta.

Kuinkahan tuo perä lämpenee jos on paljon stop-go ajoa esim Rooman ruuhkassa, kun ei ole mitään pakotettua jäähdytystä? En kyllä epäile etteikö Piaggio olisi tätä testanneet, ja todenneet toimivaksi :)
Vespa P200E, Piaggio Beverly 500, Vespa S

HiTec

Lainaus käyttäjältä: jk_single - 04.03.15 - klo:12:23
Kytkin varmaan luistaa siinä missä ilmajäähdytettykin, eli tuotettu lämpömäärä on sama, jos siirrettävä vääntömomentti on sama (periaatteessa). Jäähdytyksen "hyötysuhde" on varmaan parempi öljyjäähdytyksen kautta.

Se lämpöhän siirtyy levypakasta tosiaan öljyyn, josta edelleen moottoriyksikön runkoon = tuota jäähdyttävää pintaa on jo aika paljon => luulisi että toimii varsin nätisti jopa kesähelteillä :)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08