Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kawasaki J300 ABS

Aloittaja lehtijussi, 06.12.13 - klo:11:42

« edellinen - seuraava »

Partanen

#15
Kuluttajan kannalta pelkästään hyvä, että samaa konetta käytetään monessa pelissä. Laskee huomattavasti ylläpitokuluja.

Honda on tehnyt pitkään skoottereita, Kawa ei. Siksi on on ymmärrettävää, että Kawa ei ensimmäiseen skootteriinsa tee omaa konetta.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Coastside

Olihan se C1 moottori, ilmeisesti bemun oma eikä kiinankopio. Neliventtiili ja kahdella nokka-akselilla. Kyllä tuo tehdas osaa moottorin tehdä, tekihän se F1 moottoritkin tosin perustaen  tuotantomallin vanhaan lohkoon. Käytettyihin nimenomaan. Kehitys kuitenkin vaatii tekemään uutta vaikka se on riskipisnestä. Honda ruuvaili aluksi moottoripyörän koneita autoon ja oppi sitten tekemään niitä varsinaisia varsin hyvin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jk_single

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 08.12.13 - klo:11:36
Olihan se C1 moottori, ilmeisesti bemun oma eikä kiinankopio. Neliventtiili ja kahdella nokka-akselilla. Kyllä tuo tehdas osaa moottorin tehdä, tekihän se F1 moottoritkin tosin perustaen  tuotantomallin vanhaan lohkoon. Käytettyihin nimenomaan. Kehitys kuitenkin vaatii tekemään uutta vaikka se on riskipisnestä. Honda ruuvaili aluksi moottoripyörän koneita autoon ja oppi sitten tekemään niitä varsinaisia varsin hyvin.

Olisiko niissä kuitenkin ollut Rotaxin moottori
Vespa P200E, Piaggio Beverly 500, Vespa S

yari67

Ainakin wikipedian mukaan C1 oli Bertonen tekemä Rotaxin koneella.
Yamaha TMax 2011
Piaggio NRG 2005
Kymco MXU 50
Derbi Senda 50
Honda monkey Z50J
ex Piaggio Zip-1997
ex Kymco Downtown 300i-2012
ex Kymco People S 250i -2010
Ex Kymco People S 200
Ex Kymco Agility 50

Wagasaki

Tulin hankkineeksi J300 Kawan. Ajattelin laittaa yhteiseksi hyödyksi pari ajatusta käyttökokemuksistani.

Ensin positiivista:
Tosi napakka peli. Selkeä kokonaisuus. Vie kuskiaan ihan riittävästi. Hyvä bensatalous. Ainakin minulle erinomainen ajoasento (pitkä selkä ja lyhyet raajat). Jarrut ovat pysäyttävät. Tosi hyvät seisontatuet. Keskijalalle veto käy kevyesti. Mittaristo on selkeä.

Sitten vähemmän positiivista:
L-kokoinen kypärä ei mahdu satulan alle. Alusta on tosi kova. Meno on hiukan pompottavaa (ensiasennusrenkaat?). Trippimittarin, yms käyttö ajan aikana hankalaa. Bensamittarin graafit eivät toimi loogisesti. Ts. kaksi viimeistä palkkia katoavat hetkessä, kun taas kaksi ensimmäistä kestävät tolkuttoman kauan. Jalkatila naarmuuntuu helposti kun jalkoja sörhitään omille osastoilleen. Pesemisen kannalta on ylimääräisiä tarpeettomia syvennyksiä.

Siihen en osaa ottaa kantaa, olisiko pitänyt hankkia DT Kymco tuon asemesta. Tuollainen irtosi sopivasti ja sillä mennään pari kesää.
Jos etupyörä on 14 tuumainen ja takapyörä 13 tuumainen, valuuko skootteri taaksepäin liikennevaloissa?

Partanen

Tervetuloa!

Bensamittarihan tuntuu sitten toimivan samalla tapaa kuin Vespassa. Jospa Kawassakin on se kelluke ja anturi tankissa sellainen, ettei muuta asentoaan yhtään silloin kun tankki on täynnä ja melkein täynnä. Ja taas tyhjänä ja melkein  tyhjänä arvo muuttuu nopeasti. Tuonhan kanssa kyllä oppii elämään aika helposti. ;)

Jousituksen kovuudesta tulee mieleen rengaspaineet. Mutta nehän sulla varmasti on kunnossa. Ehkä jousitus vähän pehmenee ajan myötä? Ja jämäkkä alusta saattaa toimia mutkatiellä hyvinkin, jos vaan tie on hyvässä kunnossa. Onko/onhan sulla perän korkeudensäätö (jotkut sanoo esijännityksensäätö) kuormaa vastaavalla asetuksella? Jos asetus on suuren kuorman mukainen, tapahtuu jousto vain sisäänpäin, jos sitäkään. Vaarallistakin olisi se. En edes tiedä, mutta oletan siellä olevan korkeudensäädön.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

HiTec

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 18.05.15 - klo:10:34
Ja taas tyhjänä ja melkein  tyhjänä arvo muuttuu nopeasti.

Tarkoittaa myös että se mittaus on tuolla alueella tarkka, mikä onkin loogista. Kyllä sitä ainakin itse haluaisin tietää onko tankissa 2,0 vaiko 2,5 litraa, mutta siellä toisessa päässä onko tankissa 12 vaiko 13 litraa, sen ole niin väliä. Tuo puolikin litraa lähes tyhjässä tankissa voi meinaan joskus merkitä joko onnistunutta seuraavaa tankkausta tai aika pitkää mopon taluttamista 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

Wagasaki

Partaselle: Juu. Rengaspaineet ovat suositusten mukaiset. Takajousi keskimmäisessä säädössä ja kuski on 93 kiloinen keijukainen.

Saattaa olla, jotta Maxxis ei ole ihan Michelinin veroinen renkaana... Ajellaanpa nuo kiinakumit loppuun ja sitten Misukkaa alle.

Aprilia Leonardo 250 skootan omistaneena totean Kawan vakaammaksi, mutta silti ketteräksi. 150 km reissu menee huomaamatta. Epäilemättä triplatkin.
Jos etupyörä on 14 tuumainen ja takapyörä 13 tuumainen, valuuko skootteri taaksepäin liikennevaloissa?

Partanen

Mönkijöiden renkaissa Maxxis on sieltä parhaasta päästä, mutta maxxis skootterin renkaisiin en ole tutustunut.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Vespister

Luin juuri Kawasakin rekisteröineen itselleen mallimerkinnät J500 ja J125.

Eli tommoiset uudet skootterit ovat tulollansa. Ovatkohan nekin Kymcoja vai tulisiko jompaankumpaan Kawasakin oma kehitelmä voimapaketiksi?

lehtijussi

500 Kymcoa ei enää valmisteta, joten saa nähdä mikä on voiman lähteenä jos 500cc kavatsaki skode tulee...