Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Downtown 300i ja vaihtoehdot?

Aloittaja megaman, 20.11.13 - klo:12:15

« edellinen - seuraava »

jarde

Lainaus käyttäjältä: lehtijussi - 23.11.13 - klo:19:52
Onhan tota 400 xcitingkiä ollu jo hyvän aikaa ja se on eri malli kokonaan ku downtown. Suomeenhan ei tuoda kun osa Kymcon malleista.

No juu, nyt pitää tunnustaa, että ajatuksissani minulta meni nuo mallit sekaisin. Sorry. Mutta sen verran ehkä olen jäljillä, että xciting on kuitenkin uudistunut. Ainakin Suomessa tänä vuonna myytävään verrattuna?

Downtown on joskus omalta kohdalta koeajettu. Aika vakaa ja rauhallinen. Samalla reissulla testasin Nexus 250:n Nexus tuntui sporttisemmalta, mutta lähinnä ajettavuuden osalta. Suorituskyky oli kuitenkin minusta aika sama.

lehtijussi

Lainaus käyttäjältä: jarde - 24.11.13 - klo:16:57Mutta sen verran ehkä olen jäljillä, että xciting on kuitenkin uudistunut. Ainakin Suomessa tänä vuonna myytävään verrattuna?
Xcitinkiä valmistetaan 300cc, 400cc ja 500cc luokissa.
Voi olla että toi 400cc on uudistunut, meille siitä ei ole iloa, koska Masco tuo maahan ainoastaan 500 kuutioista mallia.

HiTec

Lainaus käyttäjältä: jarde - 24.11.13 - klo:16:57
Downtown on joskus omalta kohdalta koeajettu. Aika vakaa ja rauhallinen.
Myös itse tuon koeajoin joskus muinoin kun mali oli vasta tullut myyntiin, mutta adjektiivit "vakaa ja rauhallinen" ei kyllä mielestäni kuvannut tuota vehjestä ollenkaan :-\ Mutta tuolloin verrokkinani oli vielä Kawa ZR-7S. Ehkä mielipiteeni olisi ollut toisenlainen jos olisinkin Vantaan Biketeamin pihaan kurvannut vaikka 50cc skodella, mutta... 8)

Lainaus käyttäjältä: lehtijussi - 24.11.13 - klo:17:17
Voi olla että toi 400cc on uudistunut, meille siitä ei ole iloa, koska Masco tuo maahan ainoastaan 500 kuutioista mallia.
Höh. Ja mikä pakko sitä on muka tyytyä Mascon maahantuomaan valikoimaan? ??? Näitä harmaatuojia kuitenkin kun on pilvin pimein, niin... 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

jarde

Kai nuo uudistukset sentään koskisivat kaikkia kuutiotilavuuksia? Suomi on tietysti markkina-alue jossa noita ei montaa myydä. Tuo aikaisempi video oli viime kesältä. Veikkaan, että maahantuoja tilaa moponsa hyvissä ajoin, eikä sellaista mitä nähdään kesällä Euroopassa saada enää välttämättä samaksi kaudeksi Suomeen. Tuo videon x-max 400 olisi kuitenkin esim. Saksasta haettavissa jos polte olisi riittävän kova :)

jarde

Ja taas pitää tosiaan korjata, että vertailussa oli Nexus ja Dt. Niistä Dt oli se vakaampi ja rauhallisempi :)

megaman

Lainaus käyttäjältä: Kymco - 24.11.13 - klo:10:56
Moi!
53 000km päästelty v.2011 DeeTeellä, voin jopa suositella 8)

Hyvin on kertynyt kilsoja ajopeliisi!

Onko ollut mitään isompaa? Kauanko hihnalla ajelee jne. ?
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

Kymco

#21
Eipä ihmeempiä ole ollu, hihnan vaihoin 40 000km kohilla, eikä olis vieläkään ollu tarvetta, mut varoiks. Rullat alkuperäiset, ei kulumaa :o . Penkin aukaisuvaijeri ruostu poikki. uuus tuli tänään niksmannista ja täytyypä rasvata huolella se vaijeri ettei toistu. Kampuran stefan vaihoin 50 000 km kohilla, oli vähän hikoillut. Vähämpä tässä on murheita ollu :)  Itte oon tämän suurimmalta osin uudesta huoltanut ja se on kyllä tärkeää, et tekee huolella huollot ja varsinkin sen varin siivouksen viien tonnin välein!!
Kevättä ootellessa.................
Kymco Visa R50
Yamaha Majesty 400

jarde

Kylläpä kestää tämä Downtownin hinna??? Ja rullat. Kun näitä keskusteluja lukee niin syntyy käsitys, että moni pääsee vain puoleen tästä. Ja rullia ja lautasia vaihdellaan myös. Miten puhdistat varikopan?

HiTec

No omalla kokemuksella ex. Kymco Cobra Cross 50 kesti allekirjoittaneella päästelllä 10tkm samalla hihnalla ja painoilla, eikä olleet vielä edes vaihtorajoillaan mutta vaihdoin ne kuitenkin. Vaan kun 15-kesäiselle pojalle mopon annoin käyttöön, niin jo 2.500km kuluttua oli em. osat taas finaalissa :o
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

Kymco

Lainaus käyttäjältä: jarde - 26.11.13 - klo:12:16
Kylläpä kestää tämä Downtownin hinna??? Ja rullat. Kun näitä keskusteluja lukee niin syntyy käsitys, että moni pääsee vain puoleen tästä. Ja rullia ja lautasia vaihdellaan myös. Miten puhdistat varikopan?
Siis tärkeintä on rullakuppi ja rullat putsata ja pölyt tietysti kans. Rullakupin ja rullien pesuun olen käyttänyt laimennettua 1/10 pinelineä ja hammasharjaa. Rullista kaikki tummentuma poikkeen. Kyllä ihmettelen ittekin näitten kestoa, mut maahantuojan kaverit sanoi, et ihan normaalia näissä isommissa, et kestäää. Mut puhtaus on tärkeetä!!!
Eikä tuossa alkuperäisessä hihnassa jonka vaihoin  ollu kyllä sanomista, mut varmuuden vuoksi vaihoin. Saattaa rikkoa jo enempi näissä jos poikkee.
Kymco Visa R50
Yamaha Majesty 400

pugt200

Vähän OT mutta tietääkö joku olisi tässä jo Piaggion ruisku 250cc?

http://www.nettimoto.com/aprilia/atlantic/1831727

Partanen

Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

pugt200


pugt200

Atlantic 250 vm 2005 

Engine and transmission

Displacement: 250.00 ccm (15.26 cubic inches)
Engine type: Single cylinder, four-stroke
Power: 22.79 HP (16.6 kW)) @ 8000 RPM
Torque: 20.20 Nm (2.1 kgf-m or 14.9 ft.lbs) @ 6500 RPM
Compression: 12.5:1
Bore x stroke: 57.0 x 48.6 mm (2.2 x 1.9 inches)
Valves per cylinder: 4
Fuel system: Injection
Fuel control: SOHC
Ignition: Electronic CDI with automatic advance
Lubrication system: Wet sump. Forced lubrication with mechanical oil pump
Cooling system: Liquid
Transmission type,
final drive: Chain
Clutch: Automatic centrifugal dry clutch

Joissakin tiedoissa mainittiin, että kyseessä olisi kaasutin-Quasar mutta Piaggion kone siinä.

Aprilia Leonardo vm 2003 Yamahan koneella.

Engine type: 1 cylinders, 4-stroke, Single 
Displacement: 249 cc (15.21 cubic inches)
Bore × stroke: 69 mm × 66.8 mm (square)
Cooling system: Water cooled
Throttle: Cable operated
Valves 
Valve train: SOHC, variable
Valves per cylinder: 4
Fuel and ignition 
Sparks per cylinder: 1
Fuel supply system: Carburetor
Ignition type: Digital CDI
Compression: 10:1
Engine mounting: Transverse
Lubrication system: Wet sump
Gear box: Automatic, Sequential
Clutch: Dry, centrifugal clutch, cable operated 
Final drive: Belt
Spark plug pipe type: NGK, DR7EA
Motor oil: Synthetic, 5W/40
Starter: Electric