Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kävin koeajolla - Aprilia Atlantic 250

Aloittaja r2, 10.05.13 - klo:18:38

« edellinen - seuraava »

yari67

Kyllä pitäisi rekasta päästä tuolla ohi 2-päällä, mulla on Kymco People s 250i ja sillä onnistuu ainakin, tehoa 20hv.
Yamaha TMax 2011
Piaggio NRG 2005
Kymco MXU 50
Derbi Senda 50
Honda monkey Z50J
ex Piaggio Zip-1997
ex Kymco Downtown 300i-2012
ex Kymco People S 250i -2010
Ex Kymco People S 200
Ex Kymco Agility 50

mesemies49

No jaa mulla Aprillia Atlantig 300I vm.2011,kyllä ohitukset onnistuu todella hyvin.Nyt vaan aika joutavana kun vaimo ei pysty ihmeemmin olee kyydissä aj.3600km.Voisin sen vaihtaa halvempaan 200-250cm"Aprillia tai Piaccio skootteriin.

r2

Voi olla hyvinkin että ehtii, itse en ole vielä hirvennyt huoltamattomalla pelillä ohittelemaan. Tehoa tuntuu kyllä olevan ihan reilusti. Tuo etunakkikin pitää vaihtaa kiireesti. Ajotkin nyt on hieman olleet vähissä kun kelit kääntyi kylmemmäksi ja on vähän kotonakin tekemistä. Olen nyt malttanut olla peräti 2 päivää (tänään siis toinen päivä) ajamatta ennenkuin peli on käyty kuluvien osien osalta läpi. Ja muutenkin, eihän se ajelu hauskaa ole vaan kädet rasvassa ropaaminen. Työlistalla onkin jo seuraavat:
Jarrupalat vaihtoon
Ehkä jarrunesteet vaihtoon
Kytkinkellon putsaus (pirisee vähän)
Dr. Pulleyt asennus
Tulpan vaihto
Öljyn/suodattimen vaihto
Polttimon vaihto tavaratilaan
BikeForum lupasi vaihtaa renkaan.

Noh, on se ajelukin kyllä hauskaa.

Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

Midland

Tää pikkunen 9KW teholla kulkee jääräpäisesti kuormasta ja tuulesta  riippumatta 115km/t ja vesijäähdytys ja  sähköpuhallin antaa mennä sillä kuinka pitkään haluaa. Mites tuo jaksaa siellä 120km/t tiellä? Isompaa oon ostamassa, mut oon oppinu et tehoa! TEHOA! pitää olla. Kulkeeko sen 120-130? 20kw tai yli pitäis olla.

HiTec

Lainaus käyttäjältä: Midland - 24.05.13 - klo:17:53
Isompaa oon ostamassa, mut oon oppinu et tehoa! TEHOA! pitää olla. Kulkeeko sen 120-130? 20kw tai yli pitäis olla.

No omalla kokemuksella Burgman 400cc 23kW kelasi hanat kaakossa nippa-nappa sen 150km/h mittariinsa ja ei, tuokaan ei mikään tykki ollut esim. valoista lähtemään. No nyt kun pohdiskelin vakavissani tuota 250cc 16kW, niin... Juu, jäi kyllä lopulta ostamatta selvästi edullisemmasta hankintahinnastaan huolimatta :-\ Piaggion uusi 350cc tuottaa 24kW, joten sillä kenties jo pärjäisi kun wanhempaa moottorisukupolvea edustava 500cc tuottaa vain 32kW, eli 42% lisää cc on vain 33% lisää tehoa. Taas toisaalta 350cc vääntää 32Nm ja 500cc peräti 46Nm = jaksaa selvästi paremmin mitä pelkkä teholisä kertoo :) Vaan esim. X10 tapauksessa 2150;- lisää tuosta suuremmasta... Ei välttämättä ole sen väärti :-\
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

XEVO400

Itse ajelen ensimmäistä kautta skotterilla ja enimmäkseen tykkään kurvailla taajama-alueen ulkopuolella, en kuitenkaan moottoriteillä. Tuntuu kyllä että yhtään pienempi tehoinen vehje (mulla on siis Xevo 400, 24 kW) ei olisi mukava. On paljon mukavampi ajella kun on pieni tehoreservi, eikä tarvi vinguttaa satasen alueellakaan. En tiedä miten muissa saapasmaan vehkeissä, mutta tässä näyttä nopeusmittari ~10 km/h liikaa. Paino tuo myös tukevuutta maantieajoon, enkä ole kokoa tuntenut rasitteena myöskään tässä pääkaupunkiseudulla pyöriessä. Näitä tuntuu ainakin nettimotossa olevan aika vähän käytettyjä suht. edullisesti myynnissä. Kummalta tosin tuntuu että Peugeotin skootterit ovat kalliimman tuntuisia, vaikka tekniikka näyttäisi olevan Piaggiolta kotoisin. Tietysti näitten lelujen kanssa ruokahalu kasvaa kun on tottunut omaansa oli se sitten 250 tai 500 cc, mutta täytyy pitää pää kylmänä.

Kone

Lainaus käyttäjältä: fudeisti - 24.05.13 - klo:10:27
Sillä tuota nopeutta kyselin, kun itsellä haussa joku moottoripyöräskootteri ja mielestäni pitäis yli sataa mennä, että pääsee joskus jonkun rekan ohikin ja pysyy muutenkin liikennevirrassa mukana. Pari 150 cm3:ta kiikarissa, mutta taitaa olla turhan pieniä koneita?

Eipä tuolla 150cm3 juuri uskalla lähtee ohittelemaan ainakaan hirveen turvallisesti. 250 kuutioisellakin tekee aika tiukkaa varsinkin 2 päällä.

r2

LainaaOn paljon mukavampi ajella kun on pieni tehoreservi, eikä tarvi vinguttaa satasen alueellakaan.
Tuo on niin totta, toki kuitenkin muutkin osat menopelissä pitää sitten olla sen mukaiset ettei tule sellaista fiilistä että virimopolla ajetaan satasta. Elystarista kun otin rajoittimet kokonaan pois ja ajoin 88 km/h GPS -vauhtia niin oli se sekin jo aika hutera...vaikka onkin piikin runkoon tehty.
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

JakeS

Lainaus käyttäjältä: HiTec - 24.05.13 - klo:18:21
Lainaus käyttäjältä: Midland - 24.05.13 - klo:17:53
Isompaa oon ostamassa, mut oon oppinu et tehoa! TEHOA! pitää olla. Kulkeeko sen 120-130? 20kw tai yli pitäis olla.

No omalla kokemuksella Burgman 400cc 23kW kelasi hanat kaakossa nippa-nappa sen 150km/h mittariinsa ja ei, tuokaan ei mikään tykki ollut esim. valoista lähtemään. No nyt kun pohdiskelin vakavissani tuota 250cc 16kW, niin... Juu, jäi kyllä lopulta ostamatta selvästi edullisemmasta hankintahinnastaan huolimatta :-\ Piaggion uusi 350cc tuottaa 24kW, joten sillä kenties jo pärjäisi kun wanhempaa moottorisukupolvea edustava 500cc tuottaa vain 32kW, eli 42% lisää cc on vain 33% lisää tehoa. Taas toisaalta 350cc vääntää 32Nm ja 500cc peräti 46Nm = jaksaa selvästi paremmin mitä pelkkä teholisä kertoo :) Vaan esim. X10 tapauksessa 2150;- lisää tuosta suuremmasta... Ei välttämättä ole sen väärti :-\

Näissä kaksipyöräisissä ilmanvastukerroin on sen verran masentava että jos 9 kw skode ottaa sen 115 kmh,  edellinen beverly 300 kulki sen 120-130 kmh 21 hv:lla ja tämä nykyinen kulkee luokkaa 150-160 kmh 24 kilowatilla eli aika samaa luokkaa kuin 400 burgeri, eikä se 650:n burgerin huiput ole varmasti 20 kmh enempää. Suurin ero tulee varmasti käytännön suorituskyvyn lisäykseen norminopeuksissa. Tämä 350:n beverlykin kiihtyy ihan "ripeästi" 140 nopeuksiin kaxpäälläkin. 9 kw:n skodella saa yli satasen vauhdissa vinguttaa ihan tosissaan ja terävimmät menohalut loppuvat paljon aikaisemmin.
Toisaalta harva koskaan oli valittanut liiasta tehosta. Sitä ei ole koskaan liikaa  ;)
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

HiTec

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 24.05.13 - klo:20:09
Toisaalta harva koskaan oli valittanut liiasta tehosta. Sitä ei ole koskaan liikaa  ;)

Tosiaan, liioista tehoista en ole kenenkään kuullut koskaan valittavan, mutta kuulemma riittävästi olisi silloin kun kuskilta loppuu kantti aikaisemmin kuin moposta tehoreservi. Vaan kun sitä sitten aina jonkun ajan saatossa tottuu tuohon, niin... ::)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

Kone

Kyllähän moottoripyörässä yli 200hv on riittävästi. Mielestäni. Vaikka kantti ei loppuisikaan.

HiTec

Toinen vaihtoehto: Kun tehot laskee niin ajotiet kapenee ja näin fiilis säilyy :)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

Kone

#27
Kyllähän se, kun vauhtia rupee olemaan, vaikka se 200km/h niin ajotie kapenee kummasti ihan moottoritielläkin. Tietysti riippuu ihmisestä missä vauhdeissa se tie "kapenee"

Putkiaivotesteri. Jos joku pystyy pitämään eka kerralla sen 18s koskematta sinisiä neliöitä tai mustaa reunaa, niin tarjoon kaljat siis kahvit.

Rehellinen pitää olla! 8)  http://www.ilmailu.org/moniajo.htm

lehtijussi

Hermot meni... >:( 8.2 sekkaa, ei kykene parempaan. Oliskohan ny isommasta näytöstä apuja. ::)

fudeisti

Mää sain yli 9 sek. ja huomenna selvin päin yritetään uudelleen...