Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yli 50cc skoottereiden aluejako

Aloittaja Samppa, 18.08.13 - klo:11:51

« edellinen - seuraava »

Partanen

Turha karsinoihin jakaminen korostuu matkapuhelimella ja tai hitaalla yhteydellä. Aina parempi mitä vähemmällä latailulla löytää itseään kiinnostavat uudet kirjoitukset ja aiheet. Parempi kai se on palstan tietoliikenteen kannalta, jos ei ole ns. turhaa latailua. Vaikka siitä en tiedä paljon.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 18.08.13 - klo:16:49
Turha karsinoihin jakaminen korostuu matkapuhelimella ja tai hitaalla yhteydellä. Aina parempi mitä vähemmällä latailulla löytää itseään kiinnostavat uudet kirjoitukset ja aiheet. Parempi kai se on palstan tietoliikenteen kannalta, jos ei ole ns. turhaa latailua. Vaikka siitä en tiedä paljon.
Eikös tuo nyt ole ihan päinvastoin? Helpompi kai se on määrätystä karsinasta etsiä haluamansa, kuin selailla sekopäisenä ympäri foorumia ja arvuutella, että mistäköhän etsisi seuraavaksi? Tuon haun kun on muutaman kerran tehnyt hitaalla netillä laiturin-nokassa istuen, niin lentää tabletti/puhelin jorpakkoon. ;D

Partanen

Nyt jo niitä karsinoita on vähintäänkin riittävästi selattavaksi. Oikeanlainen otsikointi olisi tärkeää, ei suuri määrä karsinoita.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

lehtijussi

Jos aihealueita, karsinoita tulee liikaa merkkikohtaisella jaottelulla, niin ei muuta ku kahtiajako kehiin.

Isot skootterit - yli 50cc
- Skootterit tasaisella jalkatilalla
- Skootterit kapealla jalkatilalla (kardaanitunneli)

Isoissa on tuo "kardaanitunneli", toisin kun vespat ja muut citymallit, joita ei matkaskootteriksi varsinaisesti kutsuta...

khaosaming

No ei nyt sentään jalkatilan perusteella jaeta skoottereita matkamalleihin ja city-skoottereihin. Esimerkiksi Honda PCX:ssä on kardaanitunneli, mutta pyörä on silti pelkkä city-skootta. Monissa moposkoottereissakin on kardaanitunneli, samoin näiden kevariversioissa.
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

InsOmnia

Ja mun ajokki jäi taas väliinputoajaksi. >:( Piikkiskootteri kardaanitunnelilla ja maksista kaukana. :o  ;D

ko2610

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 18.08.13 - klo:20:08
Ja mun ajokki jäi taas väliinputoajaksi. >:( Piikkiskootteri kardaanitunnelilla ja maksista kaukana. :o  ;D
On niitä muitakin erikoisuuksia. :)

lehtijussi

No se oli huono ehdotus.
Pysytään vanhassa, jos merkkikohtaiset osiot on liikaa.. mitkä kyllä olisi oikeasti selvä ratkaisu!

khaosaming

Pähkinän voi murtaa tai halkaista laittamalla osioksi yksinkertaisesti maksiskootterit. Päättäköön kukin tykönänsä, kuuluuko hallussaan oleva skootta makseihin vai city-skoottereihin. Jos siellä nyt joku wannabe maksisti on mukana, ei haittaa varsinaista keskustelua.

Jos skootta näyttää yhtään tältä, se on maksi:

Four wheels move the body, two wheels move the soul.

InsOmnia

Ei kai oikein muuta järkevää keinoa ole näitä karsinoida, kuin merkeittäin?  Moottorikoon mukaan menevä nykyinen jaoittelu on sinällään ihan hyvä, mutta ehkäpä se joidenkin mielestä on liian suppea? Pelkkä yhden moottorikoon lisääminen, esimerkiksi +400cc taas sekoittaisi pakkaa entisestään, kun toisilla valmistajilla on samaa skootteria useammalla moottorikoolla. Ja olisihan se vähän hölmöä keskustella samaisesta skootterista sitten kahdessa osiossa?

oskuk

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 18.08.13 - klo:20:43
Ei kai oikein muuta järkevää keinoa ole näitä karsinoida, kuin merkeittäin?  Moottorikoon mukaan menevä nykyinen jaoittelu on sinällään ihan hyvä, mutta ehkäpä se joidenkin mielestä on liian suppea? Pelkkä yhden moottorikoon lisääminen, esimerkiksi +400cc taas sekoittaisi pakkaa entisestään, kun toisilla valmistajilla on samaa skootteria useammalla moottorikoolla. Ja olisihan se vähän hölmöä keskustella samaisesta skootterista sitten kahdessa osiossa?

Niinpä, mutta sitten taas värkit joissa vaikka identtinen moottori, samasta moottorikohtaisesta ongelmasta pitäisi sitten keskustella moneen kertaan -mikä sinänsä on luonnollista: vaikka kuinka olisi samassa otsikossakin, että samat jutut toistuvat.

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 18.08.13 - klo:21:00
Niinpä, mutta sitten taas värkit joissa vaikka identtinen moottori, samasta moottorikohtaisesta ongelmasta pitäisi sitten keskustella moneen kertaan -mikä sinänsä on luonnollista: vaikka kuinka olisi samassa otsikossakin, että samat jutut toistuvat.
Ja samaisesta moottorista voi olla myös eri versioita, eri merkeillä. ;)

Mutta juuri ylläkuvattu saivartelu saa varmasti ylläpidon pysyttelemään nykyisessä jaossa, tai jos jako muuttuu, niin tulee vain yksi osio: yli 50cc. :( Mutta sitähän saa mitä tilaa. ;)

Kapa64

Minulle on riittänyt tämäkin jako. Onhan tuolla ylänurkassa rivi jota klikkaamalla saa auki edellisen käynnin jälkeen ilmestyneet jutut. Sieltä vain valitsee mitkä kiinnostaa.
Kymco Agility
MBK Thunder 125
Honda Foresight 250

oskuk

...minulle on sama mikä jako on, ja mikään jakohan ei pysty estämään itsestään vääriksi tai turhiksi tai huonosti kohdennetuksi kokemiensa kommenttien ilmestymistä. Se, että ne estäisivät myös halutun kommentin ilmestymistä, siihen nekään eivät taida pystyä.

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 18.08.13 - klo:22:07
...minulle on sama mikä jako on, ja mikään jakohan ei pysty estämään itsestään vääriksi tai turhiksi tai huonosti kohdennetuksi kokemiensa kommenttien ilmestymistä. Se, että ne estäisivät myös halutun kommentin ilmestymistä, siihen nekään eivät taida pystyä.
Tuohon ongelmaan on kyllä ratkaisu. Vastaa vain kysymykseen ja jättää muut argumentit ja viisastelut pois. ;D Niin se metsä vastaa... ja niin edelleen. ;)