Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

CF Moto V5, skootteri vai moottoripyörä?

Aloittaja ko2610, 19.07.13 - klo:00:21

« edellinen - seuraava »

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: Juissi - 22.07.13 - klo:00:35
Joo tiedän.
Eikä toi minään piruiluna ollu tarkoitettukaan, mutta mielikuva repeilyttää.
Eikä piruiluna vastaanotettukkaan. ;D
Tuli kuriositeettina "aiheeseen ohuesti liittyen" mieleen, että aikoinaan kun kokeilin 200cc mönkiän kulkua, niin tasaisella rapiat 100km/h ja kaverin pakun imussa "metrin päässä takapuskurista" 132km/h. :o Ja nyt en sitten suosittele ketään kokeilemaan, ainakaan jos ei luottoa ole edellä ajavaan kuskiin. ;D

ko2610

Nesteen mainoksessa Jolkkosella on parempi idea: iso magneetti Pajeron etupuskuriin, niin kulkee halvalla. :P

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: ko2610 - 22.07.13 - klo:01:11
Nesteen mainoksessa Jolkkosella on parempi idea: iso magneetti Pajeron etupuskuriin, niin kulkee halvalla. :P
Saattaisi toimia sekin. ;D
Olen pistänyt merkille, miten voi säästää polttoainetta liki 30%, nyt kun omassa skootterissa on aavikkovälitykset. Jos ajelee omia polkujaan, niin tankillisella "8 litraa" ajelee sen 250 km:ä ja jos pääsee jonossa ajelemaan, muitten imussa, niin yli sata kilometriä pidemmälle pääsee. :o

ko2610

Kyllä imussa ajaminen vaikuttaa kulutukseen ja kulkuun oleellisesti. Muistaakseni useampi Golf joskus kiersi ovaalirataa testimielessä ihan tappituntumalla. Välissä olevilla kulutus putosi eniten, peränpitäjällä selvästi ja etummaisellakin 5%, jollen väärin muista. Välit tosin olivat tieliikenteeseen sopimattoman pienet.
Sillä toisella kulkimella on joskus sattunut sellainenkin tilanne, että rekan imussa pintakaasulla vajaata sataa ajaessa on alkanut puuduttaa perälaudan katselu, joten ohi tahtoo... vilkkua ja rinnalle vain todetakseen, että onkin melkoinen vastatuuli eikä toivoakaan päästä ohi... vilkku toiseen suuntaan ja takaisin imuun. :D

ko2610

Nyt on kaksi omaa tankkausta suoritettuna ja ensimmäiset kulutuslukemat laskettuna. Ajo on ollut todella sekalaista sisältäen kaikkea moottoritien ja pihakatujen väliltä. Minkäänlaista pihistelyä en ole harrastanut, vaan pikemminkin olen nautiskellut moottorin mukavasta väännöstä esim. valoista lähtiessä. Tankillisen keskikulutus oli silti melko maltillisesti 3,6l/100km.

ko2610

No nyt tuli jo oikea vikakin tuohon härveliin: takajousutus muuttui toispuoliseksi, kun toisen pumpun ja jousen välinen himmeli väsähti. On muuten todella hieno rakenne, kun tuossa on säätökin. Koko paino lepää vain puolen kierroksen matkalla olevan peltilärväkkeen varassa. Teinixin kanssa mentiin kaks päällä semmoiset 80km, niin sitten rusahti. Onneksi kotiin oli siinä vaiheessa enää kymmenisen kilsaa, jonka jaksoi ajaa sen verran rauhallisesti kuin tilanne vaati.
Kotiin tultua paketti palasiksi, sähköliimaa hajonneeseen osaan ja paketti nippuun taas. Koeajolla ohittelin Niittykulmassa yhden Grand Dinkin... jos joku tästä itsensä tunnistaa, saa viitata. :P

InsOmnia

Näistähän voi hajota mikä vaan "siis kaikista halpiksista", niin kuin totesin jo Trimaxin suhteenkin. :o Hitsaukset jätetty puolitiehen ja mitä ihmeellisimpiä toteutuksia, osissa joissa luotettavuus on kuitenkin kriittisen tärkeää.
No onni onnettomuudessa, että tämä CF Moto on osaavissa käsissä. :D Muuten voisi huolettomat ajot olla vähissä. ;)

ko2610

Olisihan tuonkin voinut korjauttaa pajalla: osan tilaus ja parin viikon odotus, pari tuntia töitä ja tonnin hintalappu. Ei kiitos, mieluummin teen itse. :D

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: ko2610 - 27.07.13 - klo:22:04
Olisihan tuonkin voinut korjauttaa pajalla: osan tilaus ja parin viikon odotus, pari tuntia töitä ja tonnin hintalappu. Ei kiitos, mieluummin teen itse. :D
Juuri näin. ;)

ko2610

Kumpikohan tässä alkaa oppia tavoille, kuski vai mopo? No joka tapauksessa kulutus viimeisellä tankillisella oli enää 3,4l/100km. Kohtahan tuo alkaa mennä vähemmällä kuin piikki, kun ei tavitse mennä naru kireällä koko ajan.

tagatubos

Tänään tuli nähtyä tämä peli ihan livenä ja kyllä täytyy sanoa, että kauempaa näyttää ihan moottoripyörältä.
Mun mielestä hyvin toteutettu sekoitus skootteria ja customia.
"Ken juo OLUTTA, se nukahtaa helposti, ken nukkuu pitkään, ei syntiä tee, ken ei syntiä tee, hän taivaaseen pääsee!
Juokaamme siis OLUTTA!" -Martin Luther

ko2610

Variaattori vaihdettu ja kyllä muuttui luonne toisenlaiseksi: lähtee kuin rusakko makuulta, mutta silti kaasua höllätessä kierrokset putoavat melko alas. Hihna on hiukan liian kulunut eikä nouse ylös asti eli huipuista jää puuttumaan jotain. Pikaisen koeajon perusteella kuitenkin toimii juuri niin hyvin kuin vain voi.

konenikkari

Kuuluu variaattori nimisen kapineen parhaisiin ominaisuuksiin hyvin toimiessaan juurikin tuo.
Juurikaan mihinkään ei kannata koskea.
Saattaa vähän vaihdella päivittäin ilmankosteuden tms. vaihtuessa.
Hyvää ei saa edes koettaa korjata ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

ko2610

Tammelanreissulla CF esitti aivan uusia puolia itsestään. Huippuja enää hikisesti sata ja välillä kulku tyrehtyi totaalisesti, pakoputken rosteripelti repeilee joka suuntaan ja liika öljy ei pysy koneessa.
Rosteri voisi kestää paremmin, jos äänenvaimennin olisi ollut edes kahdella pultilla kiinni. Tekaisin uudet kierteet ja laitoin uudet pultit lukitteen kera. Jos se vaikka nyt kestäisi. Kunhan saan koneen pestyä kunnolla, pitää katsella öljyvuotojen tilannetta uudelleen. Sylinterin väljyydestä vuoto ei ainakaan johdu: hitaasti konetta pyörittäen puristuspaine potkaisee eteenpäin, kun yläkuolokohta on ohitettu. Todistettavasti siis venttiilitkin ovat kunnossa.
Kulkupuoli saattoi jo parantua. Variaattori oli ollut liian sopivan mittaisella holkilla ja ulompi lautanen kiristyi akselin sileää osaa vasten. Laitoin prikan koko paketin alle ja nyt kiristyi kunnolla, vaikka akseli olikin jo kaivanut kuopan ramppilevyyn. Muuten variaattori näytti vielä melko hyvältä, vain pientä kulumaa rullissa. Kyseinen variaattori on voideltua mallia. Siirsin voiteet ulkokehältä takaisin liukupinnoille. :) Puutumisongelma johtuu selvästi huonosta bensan virtauksesta. Neljä puutumista tuli ja jokaisesta selvisi hölläämällä kaasua hetkeksi. Pienen aprikoinnin jälkeen vetoa löytyi taas normaalisti. Tulpassa on pieni maitokahvin värinen kuorrutus pinnassa, mutta muuten sitä ei uudesta erota. Se on oikeastaan liiankin puhdas, mikä toisaalta selittyy sillä, että pitkään kovaa ajettaessa mennään laihalla ja tulppa puhdistuu. Tankin ilmareiän tarkistus on todo-listalla.

ko2610

Tankki pissii täyteen tankkauksen jälkeen, minkä Terppa ja Purgiaalikin todistivat Masalassa, joten täysin tukossa ilmareikä ei ole. Pienillä pyrähdyksillä ei ole puutumisongelmia.
Öljy pyrkii poistumaan maisemaan jostain variaattorin puolelta. Saattaa olla kammen stefa, kun varikopan keskellä olevasta tuuletusaukosta merkkaa reviiriään. Laitanpa seuraavaksi koneeseen hiukan paksumpaa ja "huonompaa" öljyä, jos se vaikka pysyisi sisällä ilman muita toimenpiteitä. Nyt sisällä on jotain "hi-perf turbo diesel low sitäsuntätä". Viskositeetin puolesta pitäisi sopia Suomen oloihin, mutta saattaa olla liian hyvää kiinalaiseen tekniikkaan.