Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kävin koeajolla - Aprilia Atlantic 250

Aloittaja r2, 10.05.13 - klo:18:38

« edellinen - seuraava »

Jonttula

Karvan yli 15 sekuntia oli paras. 5 kertaa yritin. Ekalla n. 8sek. Tuntuuko teistä että palkit liikkuu aina vaan kovempaa kun uudestaan yrittää? :D

E: ollaan taas aiheessa "aprilia atlantic" :D

Juissi

Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

HiTec

Lainaus käyttäjältä: Jonttula - 25.05.13 - klo:00:30
Tuntuuko teistä että palkit liikkuu aina vaan kovempaa kun uudestaan yrittää? :D E: ollaan taas aiheessa "aprilia atlantic" :D

Nääh. Eiköhän tuo Apriliakin tunnu aina vain liikkuvan sitä hiljempaa kun yrittää uudelleen. Klassinen moottoripyörän kykyihin tottumisen ongelma ;)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

r2

BikeForumilla oli pihassa Piaggio X10 ja myyjä houkutteli koeajamaan. Kieltäydyin kohteliaasti sillä verukkeella että "oma ei tunnu ton jälkeen miltään" joten ajamatta jäi. Mutta kyllä oli makea peli. Muotoilu on niiiin kohdallaan.
Onhan se niin että jos muoviluotia haluaa niin pitää se Busa hankkia, itsellä tahtotila on ollut viime vuosina jotain muuta.
Olipa muuten mukavaa tänään. Ja kilsat, niitä on tullut viikossa 900. Uskomatonta.
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

r2

Jepjep, Aprillin vari on avattu ja putsattu. Oli hihnanmöhjöä vähän joka paikassa mutta hihna kulunut uuteen verratessa vain n. 0,1 mm. Rullat vielä varsin pyöreät, niistäkin lähtenyt painoa pois n 0,5g. Varsin hyvässä iskussa tuo voimansiirto näytti muutenkin olevan. Kytkinkello ei ollut sinistynyt yhtään. Etuvarin osille tehtiin vesipesu ja kopalle imurointi. Muutkin huollot on nyt tehty, etupyörän vaihto vielä niin sitten ei tarvii huolehtia. Taisi olla aamun työmatkan jälkeen hyttysiä hampaanväleissä...
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

Kone

Lainaus käyttäjältä: r2 - 25.05.13 - klo:19:59
BikeForumilla oli pihassa Piaggio X10 ja myyjä houkutteli koeajamaan. Kieltäydyin kohteliaasti sillä verukkeella että "oma ei tunnu ton jälkeen miltään" joten ajamatta jäi. Mutta kyllä oli makea peli. Muotoilu on niiiin kohdallaan.
Onhan se niin että jos muoviluotia haluaa niin pitää se Busa hankkia, itsellä tahtotila on ollut viime vuosina jotain muuta.
Olipa muuten mukavaa tänään. Ja kilsat, niitä on tullut viikossa 900. Uskomatonta.

Nukutko sinä missään välissä? :D Ja emäntäkin tulee kärtyseks, kun "lumpustelee" jossain ja aviovelvollisuudetkin unohtuu. Näin ainakin meillä. ;D

HiTec

Eihän tuo 900km ole kuin yhden viikonlopun ajot ;D
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

r2

Geokätköillessä tulee liiankin helposti kilsoja ja työmatkat noin 30 km päivässä plus vielä noutoreissun 140km. Eilen en huristellut kuin ehkä parinkymmenen kilometrin testiajon varin puhdistuksen jälkeen työmatkojen lisäksi. No tuli siitäkin siis yht 50km. Pahinta/parasta on että polte tielle ei tunnu laantuvan. Ja rouvashenkilö, hän oli su-illan kätköreissulla mukana. Nyt on lasten kevätjuhlia ja muita menoja vähän liikaa, ehkä viikonloppuna lähdetään makkaran.. köh anteeksi maggaranpaistoon jonnekin laavulle.
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

GTS300SS

Minkäslaisella kulutuksella Aprilia taivalta taittaa?


Kone

Lainaus käyttäjältä: GTS300SS - 28.05.13 - klo:16:17
Minkäslaisella kulutuksella Aprilia taivalta taittaa?

Saanko arvata. En tiedä(?) onko sama kone, kun Piaggiossa, mutta veikkaan jotain 3litr satasella. Riippuen taas, kuskin ajo tavasta.

r2

Joo on sama kone (M237M) ja tällä hetkellä menee kyllä yli 3l/100km. Lähemmäs neljä. Ajotapa ei ole vielä hioutunut, tänäänkin piti motarinpätkällä ohitella rekkoja.
Tytär oli sitä mieltä että "ei sun iskä tarvi mun kevätjuhlaan tulla, en esiinny missään". Kiitin ja kumarsin ajohousuja pukiessani. Taas yli 70km turhanajoa työmatkojen lisäksi. En ole kyllä ikinä moposkodulla ihan pelkkää huviajelua ajellut. No ehkä joskus silloin kun se ruiskupösö oli mulle uusi ja sain sen hyvään iskuun.
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

fudeisti

Mulle on kyllä ihan sama viekö skode 3 vai 5 litraa sataselle. Talvet ku päristelen kelkalla joka vie 20-25 litraa/100 km. Ihanan vähän skootterit vie, varsinki tää nykyinen SYM moposkode.

khaosaming

Four wheels move the body, two wheels move the soul.

r2

Viime tankkaus kertoi kulutukseksi 3,47l/100. Aika vähällä menee. Tuo lukema selittyy pitkälti sillä että työmatkallani on satasen rajoitusta noin 500m, loput 50-60-80 joista kahdeksankympin tietäkään ei ole montaa kilsaa. Pintakaasulla kun ajelee niin ei paljon pala bensaa.
Huollot on tehty ja nyt vaan ajellaan. Eturenkaan vaihto tehtiin viime perjantaina ja käytös muuttui paljon paremmaksi, en tajunnutkaan että se kulunut Sava pompotti niin paljon.

Keskusteltiin männäiltana vaimon kanssa näistä skootterikuvioista ja näillä näkymin tällä huristellaan nyt tämä ja ehkä ensi kesä. Tulevaisuudestahan ei kukaan tiedä mutta pitkän tähtäimen suunnitelma kulkee nyt nimellä "Burgmanilla Venetsiaan 2015". Kylläpä paremman puoliskon silmät loisti kun sitä mietittiin! Taisi tykätä ajatuksesta.

Eli tämä Atlantic tulee myyntiin viimeistään keväällä 2015, ehkä jo syksyllä 2014. Niin se vaan menee, tarvitaan matkustustilaa ja vääntöä lisää.
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

HiTec

Onkos suunnitelmissa "vain" 400cc vaiko peräti iso-burggi, 650cc? ??? Meinaan jos tuota pienempää ja käytettynä, niin kannattaa ottaa sitä uudempaa vuosikertaa, ruiskukoneineen jne. Isompi taitaa olla 2-syl, niin sillä ei ole niin ongelmallista tuon kaasarinkaan kanssa. Tokihan noita on nyt runsaasti muitakin, suuremmalla moottorilla varustettuja maxeja, mutta runkomitoituksensa puolesta Burggi on kyllä yksi niitä anteliaimpia. Tiedä sitten olisiko X10:kään tuolle vastusta, vaikka melko hulppean oloiseltahan tuokin kyllä vaikuttaa 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08