Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Beverly 300 ie ja Givin pleksi

Aloittaja jones, 25.06.12 - klo:19:47

« edellinen - seuraava »

jones

Tilasin Givin korkean pleksin Beverlyyn ja reilun 2kk:n odottelun jälkeen vihdoinkin sain sen. Tilauksen hoitanut liike hoiti hommansa, mutta maahantuojan tai valmistajan toiminnasta ei voi sanoa samaa. No se siitä.
Vaikutelmat uudesta pleksistä ovat toisaalta hyvät, mutta on jotain huonoakin.
Asennus oli tosi helppoa,mukana oli suhteellisen selkeä asennus-ohje.
Ajossa pleksi ei väpätä , suojaa hyvin myös kädet ja se on tosi hiljainen.Ennen ilmavirta painoi edestä taaksepäin, nyt paine tuntuu selän puolella, joskin hyvin lievästi.
Pleksi on niin korkea että ajaessa katsotaan sen läpi eikä yli , ja se aiheuttaa ongelmia sadekelillä ja sumussa.Tottumus on toinen luonto sanotaan, ja itse olen tottunut ajamaan pyörillä missä katsotaan pleksin yli.
Täytyy kokeilla esim. viis sateesta tai vastaavaa tuotetta miten ne poistavat vesipisarat pleksistä.
Jos siitä ei ole apua täytynee pohtia hyväksyykö tilanteen tälläisena vai lyhennänkö pleksiä hieman.
Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen uuteen pleksiin verrattuna alkuperäiseen.
Ja hieman asian ohi, niin en malta olla kehumatta Beverlyn ajo-ominaisuuksia , aivan loistavia jarruja ja moottorin värinättömyyttä ajossa.HYVÄ PELI

Partanen

Viissateesta, tai vastaava voisikin toimia hyvin tuossa kohteessa. Omat kokemukset samasta aineesta auton lasissa ovat huonoja. Sulan pyyhkiessä lasia jää ikävä kalvo hetkeksi haittaamaan näkyvyyttä. Autossakin aine toimii oikeastaan paremmin silloin, jos ei käytä pyyhkijöitä ollenkaan.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

valtsu

Jokos olet asentanut pleksin Beverlyyn? Sportcityssäni oli Aprilian originaali, ja pirun hyvä sellainen. Tuo korkeus häiritsi joskus aurinkoisella ilta ajossa ja pimeässä sateella. Laseja kun on kolmet tai neljä päällekkäin. Mopon pleksi, kypärän kirkaspleksi ja aurinkopleksi sekä silmälasit. Kyllä siinä alkoi joskus pahalla kelillä tulemaan näkemis ongelmia. Vaohdon sen sittemmin Puigin tyylikkääseen matalaan malliin. Sen avulla 200 cc:kin kiihtyi kivasti 90kmh. Ja loput 45 myöhemmin.
Mutta mutta, nyt olen kaivannut takaisin sitä isoa pleksiä, koska 20 asteen kelillä oli kiva ajaa lämpöisesti t-paita päällä. Sen verran upeasti toimii. Ehkä asennan takaisin ja madallan 10 senttiä ja hankin loppusyksyksi vielä Tucano Urbanon Legcoverin. Tuolla yhdistellä ainakin SC on ihan asiallissen näköinen. Ja KÄYTÄNNÖLLINEN.  8)
Kerropa omia kokemuksia. Myös BV:stä lisää. Kolmipuolikasta tekeepi mieli.  :-*
Vespa GL, Bianchi, Alfa 156, MF590 MP

jarde

Valtsulle vähän kommenntia BV:ä. Itsellä sellaista ei vielä ole, toivottavasti joskus. On omaan silmään todella hieno peli. Varsinkin se 350 versio on varsin sporttinen. Itse koeajoin kesän kynnyksellä 350:n. Menee kyllä hienosti ja vakaasti. Minusta paras kun vertailin Kymco Downtowniin ja Gilera Nexukseen. Tosin yllättävää oli, että perään kokeilin Vespa 300:n ja se tuntui pirteämmältä. Vastasi kaasuun herkemmin. Ei paljon, mutta vähän. Tämä Beverlyn vakoituulilasi aiheutti pitkälle kuljettajalle vähän pyörteilyä kypärään. Se olikin ainoa miinus minusta.

jones

Siis kokemuksia Beverlystä sekä Givin korkeasta / leveästä pleksistä.
Bv:n oma pleksi oli 173 senttiselle kuskille todella meluisa eikä suojannut käsiä ollenkaan.Edellinen omistaja oli tehnyt pleksiin n.7cm korotuksen ja se auttoi huomattavasti.
Givin pleksi suojaa ajoviimalta tosi hyvin ja on hiljainen,mutta jos ajaa matalalla paistavaa aurinkoa vasten tai pleksin pintaan on tiivistynyt kosteutta esim. aamukaste, joutuu välillä "arvailemaan" missä tie menee.Samoin kun pimeällä ajoin niin totesin että puolivalo heijastui pleksin sisäpintaan todella ikävästi.
Kunhan tässä ehdin niin leikkaan/sahaan pleksistä pois 5-10cm ettei ajaessa katso pleksin läpi vaan yli.
Bv:stä kokemukset tähän asti hyvät; jarrut ovat tunnokkaat  ja tehokkaat , ajo-ominaisuudet yksi tai kaksi päällä ajettaessa hyvät, tosin jos takalaukku on asennettu paikoilleen niin pituussuunnassa voisi ehkä olla hieman lisää tilaa.Tämä tietysti riippuu siitä millainen takalaukku on sekä siitä minkä kokoisia kyydissä olevat ihmiset ovat. Bv:n omassa takalaukussa oleva selkänoja vie jonkin verran tilaa,ja jossain vaiheessa siirränkin laukun kiinnityslevyä hieman taaksepäin mikä auttaa tilaongelmaan.
Yksin ajettaessa moottorin tehot ovat riittävät , kaksipäällä maantiellä ajettaessa joissain tilanteissa voisi olla hieman enemmän "potkua".
Täytyy jossain vaiheessa päästä ajamaan Bv 350 ja verrata 300:een miten lisätehot tuntuvat.
Satulan alla oleva tavaratila on myöskin mielestäni varsin tilava.
Siis yhteenvetona sanoisin että olen varsin tyytyväinen nykyiseen ajopeliini, niin sen ulkonäköön kuin ominaisuuksiin.

valtsu

Jones:
Joko olet madaltanut pleksiä? Jos olet niin laitapa kuvia näytille ja kerro käyttökokemuksi. Tai onko joku muu modannut noita korkeita pleksejä?
Vespa GL, Bianchi, Alfa 156, MF590 MP

jones

Viime torstaina madalsin pleksiä 11 cm ja täytyy sanoa että tulos on onnistunut.
Kohina tietenkin lisääntyi hieman, mutta näkyvyys parani paljon.Jos hieman kumarrun niin pääsen pleksin suojaan ja kohina lakkaa.Samoin paine selkään pieneni.Täytyy sanoa että lopputulokseen olen tosi tyytyväinen.
Kuvia minulla ei vielä ole siitä,mutta otan jossain vaiheessa ja yritän laittaa niitä tänne.Jos joku on kiinnostunut näkemään skoden luonnossa niin asustelen Nurmijärvellä, joten ei muuta kuin viestiä niin voin lähteä ajelemaan noin 50km säteellä.