Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Honda SH300i

Aloittaja khaosaming, 02.04.12 - klo:15:07

« edellinen - seuraava »

khaosaming

Palstalta näköjään uupuu ketju Hondan 300-kuutioisesta kaupunkiskootterista.

Mopotallini lippulaiva on tällä hetkellä SH300 vm. 2011. Edellinen skoottakin oli Honda (PS125). Molemmat on valmistettu Italiassa. SH300 esiteltiin vuonna 2007. Viime vuonna mallia päivitettiin.

Honda SH300 edestä:


Polttoainesäiliö ja tavaratila:


Takaripustus:


Kuljettajan tilat:


Eturengas:


Kalkkisissa:


Linkkejä

Twist & Go:
http://www.twistngo.com/news/scooter-review-honda-sh300i

Twist & Go (sivu 34):
http://fi.zinio.com/reader.jsp?issue=416202214&o=int&prev=si

Twist & Go (update, sivu 38):
http://fi.zinio.com/reader.jsp?o=int&offer=90659481&pub=90659480&prev=sub

Parempi artikkeli:
http://www.thescooterreview.com/component/content/article/277-honda-sh-300?showall=1

Espanjankielinen käyttöohjekirja:
http://www.honda-montesa.es/manuales/SH300_07.pdf

Videoita

Koeajo Roomassa:
http://www.youtube.com/watch?v=AC-FRynMEGo

Työmatkaskoottailua Lontoossa:
http://www.youtube.com/watch?v=4IRptYjWERE

Huimapää italialainen:
http://www.youtube.com/watch?v=wwczCdQCVBQ

Puolalainen esittely:
http://www.youtube.com/watch?v=M9TMNmfICh0

Italialainen mainoksenmakuinen pätkä:
http://www.youtube.com/watch?v=pbq15wn_BTQ&feature=related

Ihan hyvä koeajovideo:
http://www.youtube.com/watch?v=sFl1jG9moqU
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

khaosaming

#1
Honda SH300i (2008-2009) suomenkielinen ohjekirja sähköisessä muodossa.

http://www.hondabikes.fi/content/download/6653/40980/file/SH300%202008-09%20k%C3%A4sikirja.pdf
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

pekka

Minulla Honda tuli toukokuussa olleeksi 2 vuotta. Nyt on 7. takarengas alla. 60 000 km huolto on kohta edessä ja 8. takarengas menee alle. Kelpo peli. Starttinappu alkoi jossain kohtaa lakata palauttamasta ja se vaihdettiin takuuseen uusi. Variaattori on alkuperäinen, paitsi hihnoja vaihdettu ohjeen mukaan eli 18 000 km välein. Vielä on takuuta jäljellä!
Piaggio NRG DD 2007, Honda SH 300 2008, Vespa SS 180 1965, Vespa SS 180 1968, Vespa PX 200 E 1983, BMW C 650 GT 2013, Vespa GS 160 Mk 1 1962

lirva

Kerkeät vetästä satatonnia mittariin vielä takuuaikana, ei huono! ;D

pekka

Tuossa vähän ennen huoltoa alkoi Takapyörältä kuulua merkillistä rahinaa aina silloin tällöin. Tilattiinkin jo uusi rullasarja variaattoriin, mutta rullat oli virheettömät ja takuuseen laitettiin pari O-rengasta, osassa nro 27 kuvassa http://www.lingshondaparts.com/honda_motorcycle_parts_selection_pfk.php?block_01=17KTW7I1&block_02=E__1200&block_03=4475  No ei se rahina siitä loppunut, sitten tuli huoltoväli täyteen ja vika löytyi takapyörän tuessa ollut laakeri oli "kuollut". numero 16 http://www.lingshondaparts.com/honda_motorcycle_parts_selection_pfk.php?block_01=17KTW7I1&block_02=F__1700&block_03=4475 Molemmat vaihtuivat takuuseen. Nyt 63 tkm ajettuna.... Niin se rullasarja, se on edelleen vaihtamatta! Taakse meni Metzeler FeelFree Wintec, M+S merkinnällä, ja kohta pitää samanlainen vaihtaa myös eteen. http://www.metzelermoto.com/web/products/newproducts/feelfree_wintec/default.page
Piaggio NRG DD 2007, Honda SH 300 2008, Vespa SS 180 1965, Vespa SS 180 1968, Vespa PX 200 E 1983, BMW C 650 GT 2013, Vespa GS 160 Mk 1 1962

pekka

Täällä oli tällainenkin ketju. Kannen tiiviste vaihdettu kesällä. Homma otti Juhannuksesta tasan kuukauden, kun tiivisteen maahansaaminen oli Pro servicen mukaan vaikeaa. Vähensi kesän kilometrikertymää tuntuvasti, pitää telakalla parhaaseen ajoaikaan Suomen suvessa. Syksyn venyminen tammikuulle on vähän antanut tasoitusta asialle, ja nyt on Hondassa reilut 90 000 km. Huoltovälin merkkivalo ei vielä syttynyt, mutta kilometrit on jo yli. Mittari on matkan varrella uusittu, ja tarkka lukema vaatii aina laskutoimituksen, joten ei tässä saatavilla. Harmittaa vähän tuo kannentiiviste, kun se oireili jo toista vuotta, ja sille ei tehty mitään, mutta nyt kesällä se meni kyllä takuuseen. Samassa kääntyi öljynkulutus kasvuun, siitä harmit. Ei ihan ehdi 100 000 täyteen takuuajalla!
Piaggio NRG DD 2007, Honda SH 300 2008, Vespa SS 180 1965, Vespa SS 180 1968, Vespa PX 200 E 1983, BMW C 650 GT 2013, Vespa GS 160 Mk 1 1962

Vespister

Tämähän on mielenkiintoinen juttu!

Onko sulla jossain kuva-albumi Hondan vaiheista? Oletko muuten kerännyt kilometrit kotomaan matka-ajossa vai kuinkas kaukana Hondalla on käyty?
Omassa suunnitelmissa on tehdä Vespa 300:lla "pitkä" reissu ensi kesänä Turusta Imatralle...

Joskus vuosia sitten luin saksalaiskaverin matkakertomuksen GTS:llä Norjan kautta Nordkapiin ja siitä asti olen Jäämerestä haaveillut Vespareissun kohteena. Ehkä vielä joskus!

pekka

Yleensä yöksi kotiin... Noilla päiväreissuilla pohjoisin lienee Tampere, Itäisin lienee Lahti, eteläisin Hanko, lännessä Kustavi / Uki. Viikon reissu, jolla 2 päällä kierrettiin Gotlannin rantaviiva vastapäivään, ja viime kesänä Lofoottien läpiajo 2 päällä viikossa. Skootteriklubi FB sivuilla on runsaaasti kuvia Hondasta reissuillansa. Ensi kesänä se 100000täyteen tavoitteeksi.
Piaggio NRG DD 2007, Honda SH 300 2008, Vespa SS 180 1965, Vespa SS 180 1968, Vespa PX 200 E 1983, BMW C 650 GT 2013, Vespa GS 160 Mk 1 1962

pekka

Käväisin tänään sitten hakemassa Hondan 90 tkm huollosta. Riemua kesti 35 km, Hepojoen tielle asti. Ilmeisimmin Hihna poikki. Huoltoon kuului hihnan tarkistus, ja vähän arveelluttavalta oli näyttänytkin. Uutta hihnaa ei ollut edes maahantuojalla, ilmoittivat sellaisen tulevan "jälkitoimituksena"? Viime kesänä kannentiivisteen toimitus kesti kuukauden, kuinkahan nyt käy? No hinausmatka takaisin Saloon olisi ollut pitempi, niin nyt hihnanvaihtoon Bike Worldiin. Jouduin ottamaan sijaisautoksi 17 km ajetun Toyota Auriksen. Toi ota kunnes auton saat, mutta mulle toi ota kunnes mopo kunnossa????? Alkanut ajokausi ei näytä yllättäneen yksin mopoilijaa, vaan myös maahantuojan?
Piaggio NRG DD 2007, Honda SH 300 2008, Vespa SS 180 1965, Vespa SS 180 1968, Vespa PX 200 E 1983, BMW C 650 GT 2013, Vespa GS 160 Mk 1 1962

pugt200

Siis, että maahantuojalla ei ole edes hihnaa varastossa. Ei ihme, ettei suomalainen vähittäiskauppa pärjää.

oskuk

Tyytyväinen asiakas, kuka sellaista edes kaipaisi?

Onneksi on oltu pyörään tyytyväisiä.

pekka

Hihna tulo otti kolmisen viikkoa, mutta kolmantena päivänä hain hihnan Petikosta, ja Honda Pro Service BW asensi sen mielellään paikalleen todettuaan sopivuuden. Ajoin tuolla hihnalla n 3 tkm, ennen kuin alkuperäinen oli tullut. Nyt pitäisi tilata seuraava huolto. 96 tkm. Alkuviikosta laitettiin uudet (kesä)renkaat ja etupumppujen tiivistesarjat. Nyt ajetaan Bridgestoneilla!
Piaggio NRG DD 2007, Honda SH 300 2008, Vespa SS 180 1965, Vespa SS 180 1968, Vespa PX 200 E 1983, BMW C 650 GT 2013, Vespa GS 160 Mk 1 1962

pekka

#12
Ei sitten tullut sataatonnia takuuaikana täyteen, meni kolmisen viikkoa pitkäksi, kun ei ollut BW 5 vuoden takuuta, vaan vain 4 vuotta. Lieventävänä asianhaarana haluan todeta Hondan seisseen korjaamolla, odottamassa varaosia,  kuukauden kahtena kesänä, aina Juhannuksesta eteenpäin. Keskellä parhainta ajokautta siis...  8)  ;D Jo yksistään tämänkin takia oli helppoa ottaa Petikkolainen hihna, alkukevään ajoihin.
Piaggio NRG DD 2007, Honda SH 300 2008, Vespa SS 180 1965, Vespa SS 180 1968, Vespa PX 200 E 1983, BMW C 650 GT 2013, Vespa GS 160 Mk 1 1962

pekka

Motorrad lehdessä on jutuntynkää myös Hondasta, siinä Piaggio skoottereiren koeajopäivän raportoinnin jälkeen.
Piaggio NRG DD 2007, Honda SH 300 2008, Vespa SS 180 1965, Vespa SS 180 1968, Vespa PX 200 E 1983, BMW C 650 GT 2013, Vespa GS 160 Mk 1 1962