Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco agilityn bensamittari ei toimi

Aloittaja Kukko, 09.08.08 - klo:19:18

« edellinen - seuraava »

Kukko

Ostin kymco agilityn tänään. Hyvin pelittää ja mainio on paitsi bensamittari ei ole toiminut. Kun ostin sen käytettiin se nesteellä pakettiauton takaosassa heti tankkaamassa. Sitten pihalla huomattiin että bensamittari näyttää tyhjää. No siitä huolimatta rupesin harjoittelemaan ajamista ensimmäisellä skootterillani. Mittarissa nyt 35km ja bensamittari näyttää tyhjää yhä. Mikä mahtaa olla vikana? kannattaako odottaa seuraavaan huoltoon (500km) vai ilmoittaa asiasta (takuu 2v ei km rajoitusta)?

Coastside

Jos se muuten toimii, niin älä ota stressiä siitä vaan sitten määräaikaishuollossa panevat kuntoon. Käyt vain tankkaamassa 100 - 150 kilsan välein.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kukko

Niinhän se isäntäkin aatteli et huoltoon ootetaan ja sanotaan sitte niille asiasta. No ei se elämä nyt siihen bensamittariin vielä kaadu. Pääasia että ajamaan pystyy.

jonkka

Mulla oli sama ton bensamittarin kanssa. Itse en jaksanut odottaa ensihuoltoon vaan soitin huoltoon ja sovin ajan että huolto korjasi mittarin. Korjaus meni takuuseen, sillä itse en osaanut ajaa ilman bensamittaria. Nyt 2000km mittarissa ja mitään vikoja ei ole ollut.

Samppa

Anturilta tulevien sähköjohtojen tarkistus auttoi ainakin Piaggiossa. Liitos oli löysä ja mittari ei toiminut. Toki piti purkaa katteet pois.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

saitek

Minulla on ollut parisen viikkoa agility 50. Innostuin ostamaan, kun olin lukenut TM:n moposkootteritestin. 80 km on ajettu ja kerran tankattu. Rupesin miettimään, että näyttääkö bensamittari liian nopeasti punaista vai lisääkö kaupunkiajo bensiinin kulutusta. Eikö yhdellä tankillisella pitäisi pystyä ajamaan reilut 100 km.

Samppa

Bensamittarit ovat usein näissä laitteissa "suurpiirteisiä", eli näyttävät punaista, vaikka bensaa vielä olisikin. Ajamallahan se selviää, eli varabensaa mukaan ja katsomaan mihin se kilometreissä riittää. Toki jos tiedät tankin koon saat tietoa kulutuksesta myös laskemalla kuinka paljon uutta bensaa tankkiin mahtuu.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

Maantie ja kaupunkiajon ero voi olla 1/8 - 1/4 verran. Jarrukahvoihin kannattaa suhtautua vieroksuen, jos aikoo kaupunkiajon kulutusta vähentää. Valoissa odotellessa kannattaa skode sammuttaa, jos se on herkkä käynnistymään.

Tankkauskirjanpito auttaa pysymään kulutuksen suhteen kartalla ja voi kertoa vaikka huollontarpeestakin jos kulutus äkisti lisääntyy. Tankkaus aina samaan tasoon ja mittarinlukema ylös, vihkoon joka kulkee skodessakin mukana.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

nelitahti

agilityllä ajelelisi sen n.200 km,tietty teoriassa ainaki.
aluksi oudoksutti kun viisari oli tosi pitkän aikaa näyttäen täyttä,
sitten kun lähti laskemaan,se laskeekin tosi nopsaan  ::)
Ã,,kkiäkös tässä kauan menee kun mopolla ajelen...

pena

keskikulutus kymco super 9 on minulla 18-22km litralla bensaa.puolet kilometreistä 2 päällä eli painoa 175 kg taitaa olla aika kohtuullinen onhan se 2-tahtinen.

Samppa

Eli 4,5 - 5,6 litraa sadalla. Ihan ok...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.