Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kuollut käynnistyspoljin

Aloittaja Irkku, 23.09.07 - klo:11:31

« edellinen - seuraava »

Irkku

#15
Lainaus käyttäjältä: Kenzy - 03.10.07 - klo:13:07
Itse en malttaisi olla avaamatta variaattorinkoppaa ja ottamatta vaikka digikuvaa siitä, ja laittamalla sen nettiin meidän ihmeteltäväksi. Ei kannata joutua kusetettavaksi, vaikka edullinen mopo onkin kyseessä :)

Kiitos ideasta. Saatampa tämän muuten tehdäkin, sitten olisi "kättä pidempää" kun menisin uudestaan huoltoon sillä minä saan kyllä sanottua ja osaan olla vaativa ( pitää kiinni oikeuksitani) jos tarvis vaatii mutta tyhmää on helppo tosiaan kusettaa.
Katson josko viikonlopulla tuo mies ehtisi asiaa kanssani pohtia ja avata tosiaan ton varin niin äkkiäkös minä sen kuvaan joka suunnalta  :)

Näkispä tosiaan sen sitten itsekin.

Kenzy

Jep, kuvaa tarvitaan mielellään etuvariaattorista sekä variaattorinkopasta sekä ulkoa että sisältä, käynnistyspolkimen akselin jatkeena on todennäköisesti puolikas hammaspyörä, joka käyttää pienempää hammasakselia, joka taasen vastaa otsapinnallaan kampiakseliin/etuvariaattoriin.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Samppa

Jep. Ei se monimutkainen laite ole. Rohkeasti vain auki ja katsastamaan ja jos ei selviä ota kuvia ja laita meidän pähkäiltäväksi.  :) Tuo puolikas hammaspyörä kyllä pääsee kaiken järjen mukaan liikkumaan normaalisti, jos vain poljin on akselissa kiinni. Jostain syystä ei ilmeisesti aina ota kiinni pienempään hammasakseliin, tai hammasakseli ei jostain syystä ylety aina etuvariaattoriin.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Kymco

Mulla välillä käynnistyspoljin ei palauta (siis mopossa :P) .
Ja jokakerta syy on se pikkuratas joka vastaa siihen puolipyöreään.
Elikkä puhdistus tuohon ja kevyt voitelu perään. Lähinnä se jousi, joka on siinä rattaan ympärillä sen uran puhdistus ja kevyt  voitelu sekä akselin putsi ja voitelu sekä hampaiden pesu :D   Vanha hammasharja aika hyvä tuohon hommaan!! Muutenkin puhtaus puoli ruokaa noita huollettaessa. Voitelua niukasti ja kuumankestävällä rasvalla. Esim. teflonpohjaisella. Mutta todella harkiten, ettei mene hihnalle.
Kymco Visa R50
Yamaha Majesty 400

M_Pallo

Törö!

Agility on mullakin huono lähtemään käyntiin polkemalla. Tuntuu kuin moottori pyörähtäis vaan kerran polkasulla ja poljin on naurettavan lyhyt, eikä palauta kunnolla. Siis vaikka siinä ei ole mitään vikaa. Sama homma kuin nykyautoissa; ei ole vikoja, on vain ominaisuuksia. ;)

Viime talvena pitkän seisonnan jälkeen aattelin, että ei jaksa sähköllä pyörittää ja rupesin polkemaan, mutta ei lähteny ei. Painoin sitten starttinappia ja hörähti laakista käymään.

Muutenkin kylmällä koneella starttaan aina kaasu pohjassa. Käynnistyy paremmin, oli sitten kylmä tai kuuma ilma. Pikkusen joutuu antamaan kaasua vielä käynnistyttyä, että lähtee ryyppy kunnolla päälle. Liekö jotain vikaa vai onkohan sekin ominaisuus.

t. matti

Samppa

Lainaus käyttäjältä: M_Pallo - 05.10.07 - klo:00:37
Muutenkin kylmällä koneella starttaan aina kaasu pohjassa. Käynnistyy paremmin, oli sitten kylmä tai kuuma ilma. Pikkusen joutuu antamaan kaasua vielä käynnistyttyä, että lähtee ryyppy kunnolla päälle. Liekö jotain vikaa vai onkohan sekin ominaisuus.
Kyllä mulla kaikissa merkeissä kylmänä on saanut pitää kaasun täysin koskematta ja sitten taas lämpimänä ehkä vähän antaa sitä kaasua. Siis näissä automaattiryyppysissä. Ainakin Baotianissa oli tuo kiihdytyspumppu, joka on tietysti asia erikseen (ja sen käyttö).  En tiedä onko Kymcossa. Epäilen.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Irkku

#21
Lainaus käyttäjältä: M_Pallo - 05.10.07 - klo:00:37
Törö!

Agility on mullakin huono lähtemään käyntiin polkemalla. Tuntuu kuin moottori pyörähtäis vaan kerran polkasulla ja poljin on naurettavan lyhyt, eikä palauta kunnolla. Siis vaikka siinä ei ole mitään vikaa. Sama homma kuin nykyautoissa; ei ole vikoja, on vain ominaisuuksia. ;)

Viime talvena pitkän seisonnan jälkeen aattelin, että ei jaksa sähköllä pyörittää ja rupesin polkemaan, mutta ei lähteny ei. Painoin sitten starttinappia ja hörähti laakista käymään.

Muutenkin kylmällä koneella starttaan aina kaasu pohjassa. Käynnistyy paremmin, oli sitten kylmä tai kuuma ilma. Pikkusen joutuu antamaan kaasua vielä käynnistyttyä, että lähtee ryyppy kunnolla päälle. Liekö jotain vikaa vai onkohan sekin ominaisuus.

t. matti
Kuulostaa täysin samanlaiselta tuo mun Kymco eli se eka polkaisu olisi niinkuin sellainen että vois vaikka lähteekin mutt seuraavat menee ihan tyhjille...eli onko todellakin ominaisuus tämä...hmp....

Samoin kyllä minä joudun välillä antamaan kaasua sekä kylmänä että kuumana juuri siksikin että kuulee ettei ryyppy mene päälle aina käynnistyksessä.

Muuten on pakko sanoa tähän vielä että kyllä olen oppinut tältä palstalta jo kovasti näistä skoottereista kun olen lukenut näitä juttuja.
Ihan huomaamattani ymmärä asioita jo paremmin. Eli kiitoksia miehet ja naiset  oikeesti :-*


Irkku

kokeilimme käynnistystä ja se kyllä taitaa todellakin olla "ominaisuus" sillä mies saa sen jo käyntiin polkemalla mutta ei mitenkään helposti. Eli niksinsä siinä on. Minä en vielä ole kokeillut mutta pitää se kokeilla. Joskin se voi olla sitten niin ettei se välttämättä sillä sitten edes lähde.

Mies ei vaan oikein innostunut sitä availemaan kun päivät venyy raksalla ihan tarpeeksi pitkiksi ja minä en tosiaankaan viitsi häntä siihen painostaa kun ei hätä ole tänän kummempi.

Eli annetaan nyt asian levätä ja katsotaan paremmalla ajalla.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Irkku - 07.10.07 - klo:19:05
Mies ei vaan oikein innostunut sitä availemaan kun päivät venyy raksalla ihan tarpeeksi pitkiksi ja minä en tosiaankaan viitsi häntä siihen painostaa kun ei hätä ole tänän kummempi.
Avaat itse sen talvella, kun kesäiset skootterointiretket on vain kaukaisia haaveita.  ;)
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Irkku

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 08.10.07 - klo:10:23
Lainaus käyttäjältä: Irkku - 07.10.07 - klo:19:05
Mies ei vaan oikein innostunut sitä availemaan kun päivät venyy raksalla ihan tarpeeksi pitkiksi ja minä en tosiaankaan viitsi häntä siihen painostaa kun ei hätä ole tänän kummempi.
Avaat itse sen talvella, kun kesäiset skootterointiretket on vain kaukaisia haaveita.  ;)

Joo enköhän minäkin siihen pystyisi  ::)

ilborg

Oma agility ainakin lähtee parhaiten käyntiin kun polkee tyhjäkäynnillä/pienellä kaasulla monta kertaa nopeasti peräkkäin, eli yrittää jatkuvana pitää tuon polkemisen. Tuon käynnistyspolkimen liikerata on niin pieni, että hyvä jos jaksaa yhtäkään kierrosta kone vetää loppuun polkaisemalla.  Käynnistinpolkimen koneisto pitää olla puhdas, että tuo palauttaa kunnolla. Tahtoo kerätä likaa aika paljon, jolloin tuo ei taas palauta kunnolla. Jos on oikein pahalla päällä tuo startti, niin avustaa polkaisulla tuota sähköstarttia. Tuota starttaus-koneisto on aika alimittainen kylmään pohjolaan.


openflow

Polkimen heikko palautuminen voi johtua myös polkimen tapia ruostumisesta(nän omassa ihmeessä). Sen kun irroittaa ja hioo hienolla hiekkapaperilla ja öljyt perään =>taas toimii. Takaisin laitto on sitten työlämpää; jousi on aika jäykkä.


Näissä kaasuttimissa missä luistin liike määräytyy paineen mukaan voi kaasun vääntää startatessa pohjaan. Luistihian ei liiku mihinkään ennen ,kun kaasuttimessa on riittävästi painetta(käynnissä).

Coastside

Poljinmekanismin kokoaminen ei kysy voimaa, koska sen kokoamisessa voi polkimen asennolla hakea sen bendixin hampaat kohdalleen ja painaessa se alas se asettuu oikeaan asentoon. Poljin siis käännetään jousivoimaa vastaan yli sen perusasennon. Ennen purkamista kannattaa polkimen asento merkitä koteloon vaikkapa teipillä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04