Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco tukehtuu

Aloittaja stuka, 27.03.11 - klo:21:52

« edellinen - seuraava »

stuka

Mistähän pitäisi alkaa etsimään vikaa kun Kymco Agility (-08, aj 10tkm) "tukehtuu" kun antaa kaasua. Kylmänä kone jopa sammuu kaasuttaessa, lämmetessä jonkun verran paranee mutta silloinkin kone "epäröi" ennenkun hyökkää eteenpäin. Muuten käy nätisti ja tasaisesti. Ilmaputsarin irrotus ja puhdistus ei auttanut asiaan.   

Plom

Mitä bensaa on tankissa ja kuinka vanhaa se on ?

stuka

Tänään hain tuoretta 98:ia, ei parantanut tilannetta. Mainittakoon vielä että tämä vaiva oli jo viime ajokaudella ja on vähitellen pahentunut.

pekpel

Entäs kaasarin puhdistus?
Sehän pitää putsata vähintään kerran ajokauteen.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

stuka

Selasin tätä foorumia, varmaan pitää aloittaa tulpan ja bensansuodattinmen tarkastuksesta. Mitens tuo kaasarin puhdistustoimenpide, onko tähän hyvää ohjetta (tämä kuuluis ehkä "kysy tyhmiä" ketjuun) , ilmeisesti irrotettava ja purettava koko aparaatti alkutekijöihinsä?

pekpel

Jos kerran skopa käy, ei välttämättä tulpassa ja bensansuodattimessa ole vikaa.
Vika vaikuttaa olevan osittain tukkeutuneessa kaasuttimessa, jos kerran on tullut pikkuhiljaa pahentuen.
Ohjeita putsaukseen löytyy mm. foorumin etusivulta tietopankista ja täältä keskustelualueelta sekä youtubesta.
Käytännössä kaasari pöydälle ja paloiksi, varovainen purku ettei mitään pikkuosia mene hukkaan, huolellinen putsaus ja kamat kasaan.
Kun tuon tekee pari kertaa niin koko operaatioon menee puolisen tuntia katteiden purut ja kasaukset mukaan ottaen
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

stuka

No niin, projekti etenee tasaisen tappavaa tahtia, kaasari on nyt pöydällä palasina ja siitä pari puolityhmää jatkokysäriä
1. Onko säätöruuvit (se läppäakselin suuntainen sekä kohokammion pohjaan kiinnittyvä) syytä irrottaa myös ja miten löytää oikeat säädöt uudestaan?
2. Pitäisikö koho irrottaa myös (akseli on suht tiukasti niitattu) ? Voiko oikean bensapinnan tason mitata jotenkin?
3. Sen verran tuli sössittyä että kaasaria käännellessä putosi jostain (teräksinen) holkki - oletan että tämä kuuluu pääsuuttimen pohjaan (ohuempi pää edellä) ?
4. Pitäisikö sen pienemmän "apusuuttimen" läpi näkyä ihan kunnolla valoa - reikä näyttää ihan olemattoman pieneltä, olisko jotenkin tukossa? Käytössä ei paineilmaa, suhauttelin vain kaasarin puhdistus sprayllä.

Coastside

#7
1. Siinä on vain tyhjäkäynnin ilmaseosruuvi ja pohjassa on tyhjennysroppu. Säädön saa kun kiertää sen kiinni ja laskee kierrokset.
Tyhjäkäynnin seoksen säätö:
*Ajolämmin kone
*Tyhjäkäynti pienelle läpän ruuvista
*Ilmaruuvia auki niin että kierrokset nousee
*Läpän ruuvista kierrokset sopiviksi

2. Ei
3.  Holkin mitat? Voit kokeilla mihin se sopii
4. Valon kuuluu näkyä läpi

Osakaavio
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Alkuperäinen kyssäri on esitetty 27.3 ja kertoo mielestäni (kylmillä keleillä) liian pienestä pääsuuttimesta tai tukoksista, joita oletkin jo puhdistellut. Minkäs kokoinen pääsuutin Kymcossasi on?

Bensapinnan tason korkeuden voi kyllä tsekata, jos käytössä on huoltomanuska. En kuitenkaan usko vian olevan siinä, ellei osia ole taivuteltu. Ennen seosruuvin ja tyhjäkäynnin säätöruuvin irrottamista kannattaa aina laskea niiden nykyiset asennot (kierrokset).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

stuka

moi, Jos nämä tiedot kertovat jotain niin pääsuuttimessa on merkintä "K 80". Seosruuvi oli auki hiukan vajaa 2 kierrosta. Kohon alapinnan etäisyys (yläasennossa) kohokammion saumasta on 10mm. Löysin huoltomanuskan netistä, siinä mainitaan bensapinnan korkeudeksi 17mm . Voiko tämä olla näin paljon pielessä, toisin en ole 100% varma mittaustavan oikeellisuudesta.

Coastside

Kohosysteemi ei näissä muutu säädöiltään ja sen neula on karkaistu. Ellei väliin mene roskaa, se toimii mopon eliniän tai kaasarin vaihtoon saakka jostain muusta syystä.
Bensatason saisi mittaamalla se määrä joka kaasarista valuu ulos kun hanan letku olisi tukittu. Pitäisi vain mitata normaalissa tilanteessa saadakseen vertailumäärän, jos mainintaa ei manuskassa ole.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

purgiaali

Vuosi sittten vaihdoin omaan agilityyn isomman 82 koon suuttimen, ja vieläkin tuntuu hieman laihalta seos. Tulppa oli pari viikkoa sitten tarkastaessa aivan valkoinen.

Suunnittelin omaan neulan nostoa, koska osakaasulla seos tuntuu laihemmalta. Neulassa vaan ei ole säätömahdollisuutta, mutta voisi sinne jonkun pienen prikan laittaa alle.

stuka

Laitoin kaasarin nippuun ja Kymcon tulille, hyvältä vaikuttaa pikaisen koeajon jälkeen. Suuttimen vaihto isompaan (80-->82?) jäi vielä mietityttämään, pitänee jossain vaiheessa kokeilla. Kiitti vaan kaikille vastanneille. Seuraavaksi pitäis tutkia mistä johtuu variaattorikotelon sisältä välillä kuuluva rahina ja ujellus mutta palataan siihen toisessa ketjussa.