Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Solifer GT2 / Mad-Croc / Benzhou YY50QT-27

Aloittaja Rahkola, 21.05.12 - klo:16:00

« edellinen - seuraava »

ko2610


Reto

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 11.06.14 - klo:13:19
Tuolta kannattaa aloittaa, lukeminen.
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=3897.0
Lue ketju, kokonaisuudessaan  ::)

Ohoh, jännittävää. Tiedätkö mikä oli vielä jännittävämpää? Ajatella, että edellisen lukukerran jälkeen ei ollut tullut yhtään uutta viestiä tuonne väliin... Mystistä hommaa, mut kun ei niin ei.

En siis kysynyt 2000:ta erilaista tapaa mitä ei tule tehdä, kyselin oikeaa tapaa tehdä, mikäli tämä ei vielä auennut... Lisäksi en myöskään ollut etsimässä tietoa miten ajan mopottimen sisään, tai miten nopeasti saan sen kulkemaan tiputtamalla koneesta. Luettu on, ja lähinnä arpapeliä oli tämä ketju täynnänsä koskien sitä aihetta, mihin olisin vastausta vailla. Pari vuotta vanhat linkitkin tunnetusti skulaa kuin mummo lumihangessa, osiahan ei tietty myöskään valmisteta uusia ja ehkäpä parempia, tämäkö siis oli pointti..?

Jos se vastaaminen on niin ylitsepääsemättömän hankalaa, niin silloinhan ei tarvitse vaivautua. Jos taas vastaukseksi keksii lähinnä viestimäärää kasvattavan "nerokkaan sarkastisen kommentin", voinen (näin eräänkin isomman foorumin moderaattorina) vinkata, että voipi olla vastaamatta. Mulla on 2 työtä ja täten vapaa-aika suhteellisen vähäistä, että jaksaisin alkaa kasaamaan tuhansien eri avauksiin sijoitettujen viestien penkomisen ja yhteenniputtamisen, liikkuen silloinkin vielä hieman usvassa ihmetellen piteleekö paikkansa kaikki, kun ristiriidassa on eräskin väittämä toisen kanssa.

Helpommalla taidan päästä kun opettelen vain itse ja rikon siinä sivussa jotain...
:'(

r2

Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

ko2610

No siinähän se! Mistä noita saa ja maksaako paljon? :P

joni_k

siis myllyn ja motin vaihto mun sana kokoelmissa tarkottaa että tässä ei olla enää virittämässä vanhaa moottoria vaan vanha mylly/motti eli moottori vaihtoon kokonaan.. ;D varmasti optimaalisimpaan ja halvimpaan viritys ratkaisuun pääset kun tilaat virijavarasta isomman sylinterin ja ehkä kannen kanssa. käykö 72cc pyttyyn vakiokansi vai..? muutoin viritykselle tulee hintaa noin 50€ jos vanha käy.

konenikkari

#125
Onko tämä skotu josta nyt keskustellaan 2T vai 4T.
Tässä ketjussa kun puhutaan sujuvasti sekaisin molemmista.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

openflow

Lainaus käyttäjältä: Reto - 11.06.14 - klo:10:22
Elikkäs, ihan vain näin yleisellä tasolla kyselisin virittämisestä kyseiseen mopottimen kohdalla. Tarkoituksena olisi vaihtaa isompaa myllyä, mutta mitä muuta tässä nyt sitten tarvitsisi alkaa vaihtelemaan että tulos olisi optimaalisin, ja minkä kokoista myllyä suosittelisi hän?

Tarkoituksena on siis saada mopotin kulkemaan ja kiihtymään hyvin
Ilmeisesti 2t-mopo vai ?
Jos 2-tahti, niin riittääkö suunnilleen seuraava suorituskyky ? Yamaha Jog R Polini sport AC 0-80 km/h

Eli, jos videon suorityskyky riittää niin vaikkapa:
Polini Sport 70 cc sylinteri paketti (kansi+mäntä+sylinteri).
Yasuni-R pakoputki.
Kaasutin ~17 mm (mikä siinä nyt on kiinni ?)
Lisäksi vp-jousi ja rullat pitäisi vielä arpoa sopivaksi.
Ei mikään raketti, mutta vastaavasti männän vaihtoväli liki 10000 km -- eli kestää hyvin.

Keewayn/CPI:n mopoihin tarkoitetut osat(moottori) taitaa passata myös tähän. Männän tapin halkaisijoita on 10 ja 12 mm. Eli ainankin tämä pitää varmistaa, ennen kun ostelee yhtään mitään.

Jos yllä oleva kuullostaa kalliilta niin vaihtoehdoksi vaikkapa:
Yasuni-Z pakoputki (pelkkä putki, ei uuttaa sylinteriä).
Kaasuttimeen isompi suutin.
Uusi vastapainejousi sekä rullat.

Tehokäppyröitä voi katella seuraavista mitä eri putkilla irtoaa:
http://www.pedparts.co.uk/blog/sports-exhaust-testing-50cc-and-70cc-sports-mopeds-part-one
http://www.pedparts.co.uk/blog/sports-exhaust-testing-50cc-and-70cc-sports-mopeds-part-two

joni_k

aina kun kiinalaisista kyse niin mulla oletuksena nelari.pitäs sisäistää toi kakstahti pikku hiljaa että sellasiakin on olemassa.. :D

Reto

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 11.06.14 - klo:22:29
Onko tämä skotu josta nyt keskustellaan 2T vai 4T.
Tässä ketjussa kun puhutaan sujuvasti sekaisin molemmista.

Ymmärtääkseni GT2 on aina kakstahti, vastaavasti nelitahdin mallimerkintä on GT4. Näin siis ymmärsin itse, voin toki olla väärässäkin.

Lainaus käyttäjältä: openflow - 12.06.14 - klo:00:39
Ilmeisesti 2t-mopo vai ?
Jos 2-tahti, niin riittääkö suunnilleen seuraava suorituskyky ? Yamaha Jog R Polini sport AC 0-80 km/h

Eli, jos videon suorityskyky riittää niin vaikkapa:
Polini Sport 70 cc sylinteri paketti (kansi+mäntä+sylinteri).
Yasuni-R pakoputki.
Kaasutin ~17 mm (mikä siinä nyt on kiinni ?)
Lisäksi vp-jousi ja rullat pitäisi vielä arpoa sopivaksi.
Ei mikään raketti, mutta vastaavasti männän vaihtoväli liki 10000 km -- eli kestää hyvin.

No tuo riittää ihan hyvin toistaiseksi, joten tästä oli jo paljon apua. Kaasari taitaa olla tuossa vakiona 16mm, ja ajattelinkin että 17+mm voisi varmaan olla ihan aiheellista istuttaa mukaan. Nuo rullat ja jousethan nyt ei niin paljoa maksa, että niitähän voi tilailla varmuuden varalle useampia vaihtoehtoja. Tosin, rulliksi ajattelin niitä liukurullia (7g) mitä virijavarassa näytti olevan tarjolla. Näytti toimintaperiaatteeltaan huomattavasti fiksummalta ratkaisulta kuin perinteiset rullat (ainakin teoriassa), mutta kuten sanottu niin variaattorit ovat itselleni uusi tuttavuus joten paha sanoa varmaksi.

70cc kansi, jolloin pääsuuttimen kooksi 90+ eikö vain?

LainaaKeewayn/CPI:n mopoihin tarkoitetut osat(moottori) taitaa passata myös tähän. Männän tapin halkaisijoita on 10 ja 12 mm. Eli ainankin tämä pitää varmistaa, ennen kun ostelee yhtään mitään.

Jos yllä oleva kuullostaa kalliilta niin vaihtoehdoksi vaikkapa:
Yasuni-Z pakoputki (pelkkä putki, ei uuttaa sylinteriä).
Kaasuttimeen isompi suutin.
Uusi vastapainejousi sekä rullat.

Tehokäppyröitä voi katella seuraavista mitä eri putkilla irtoaa:
http://www.pedparts.co.uk/blog/sports-exhaust-testing-50cc-and-70cc-sports-mopeds-part-one
http://www.pedparts.co.uk/blog/sports-exhaust-testing-50cc-and-70cc-sports-mopeds-part-two

Tuota juuri olenkin katsellut ja ihmetellyt, että kun tätä mallia ei mainita missään suomalaisella sivustolla (ei GT2 eikä YY50QT-27), mutta lähes poikkeuksetta ainakin Keewayn osat näyttävät pitkälti samoilta ihan mittaristoa myöten. Ei se toi setti varsinaisesti liian kalliilta kuulosta, kun kaikenlainen värkkääminen on aina mukavaa. Mutta taidan silti ensin hakea näppituntumaa jollain halvemmalla setillä, koska olen pessimistinen luonne ja melko varmasti mokaan ensimmäisen yrityksen johonkin huolimattomuusvirheeseen/ajatuskatkokseen. Tästä tosiaan oli kuitenkin jo paljon apua, kiitoksia näistä vinkeistä. Täytyy ruveta metsästämään osia tässä tämän päivän aikana heti kun aikaa riittää.
8)

konenikkari

#129
Onnea ajoominaisuuksien parantelulle  ;)
Perusmoottorisi on ilmeisesti 40QMB.
Pistä kuvia moottoristasi.
Tee vain yksi muutos kerrallaan.
Rajoittamaton CDI sulla jo onkin, pakoputkella on hyvä jatkaa.
Pakoputken vaihdosta ei ole mitään hyötyä jos ei kierrosrajoitin salli putken toimintakierroksia.
Valitse putki joka käy 50 ja 70cc.
Pistä 75-85 suutin.
Jos etuvarin lautasten välissä on "prikka", älä poista sitä,
rulliksi 5,5g  ja+10%vastapainejousi.
Säilytä alkuperäinen putsari koteloineen.
Ota pois putsarikotelon ilmanotosta kumitötsä.
Kun saat noilla säätöihin, tee harkiten lisämuutoksia vain yksi kerrallaan.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

openflow

Kannattaa mitata mikä sen kaasuttimen koko oikeasti on. Ilmoitettu ja todellinen mitta voi olla joskus hyvin kaukana toisistaan. Kaasuttimen kurkun sisältä pienimmästä kohtaan mitat, siitä sitten näkee mikä sen kaasuttimen todellinen koko on. Imukaulan mitta kannattaa myös katsoa, jos joutuu uusimaan kaasuttimen niin onko imukaulan halkaisija riittävä.

Mikäli kaasutin on oikeasti 16 mm, se riittää usein perusvirityksiin. Ero esim 17,5 mm ei mikään järjettömän suuri ole.

konenikkari

Kaasutin voi myös olla "salasuuri", kuten kuvassa phva17,5.

Ellipsin muotoinen kurkku on hyvä pienessä moottorissa.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Reto

#132
Dodih, loppuihan se tämäkin työviikko (osin ainakin)... Ja perjantain kolomattatoista on tietty ilmassa, kun skootteroin tänään niin nythän tuo päätti ruveta "hurruuttaan" tuo variaattori jotain. Rupes tärryyttään enemmän ja heti kun vauhti nousee ~30:n paikkeille niin rupeaa hurruutus kuulumaan selkeästi. Se hieman laantuu kyllä sitten kun vauhtia on sen ~60, mutta jokin siellä mättää. Täytyy huomenna avata se koppa ja katsella mitä se on syönyt. Nythän on oluen aika, ja kokemuksesta tiedän ettei sinne kovin huuruissaan kannata mennä räveltään...
;D

Samallahan tuota sitten katselee sen kaasarinkin mitä kaliiberia se loppupeleissä edustaa. Vielä ei ole kerennyt osia pahemmin metsästää, kun työt painaa niskaan. Oisko jotain hyvää vinkkiä kenelläkään, mistä kannattaisi ensimmäisenä katsella, johon vois luottaa ja jossa ois hinta-laatusuhde kohdillaan? Näyttää meinaan jokunen sivu löytyvän, ja hintahaarukat heittää niin maan perhanasti ettei oikein tiedä mihin luottaa... Onko esmes. jokin tietty merkki johon kannattaisi ensimmäisenä tutustua (juurikin putkiosastossa)?
:o

edit:

Jaa sitäkö pitäis hyvä darra uhrata tähän skiitteriin? Kaipa se on pakko. Pitää roudata yhteen makkariin toi laitos, stanan varasto on imassu hometta jostain, ollaan astmaatikkoja kaikki ku sen sinne muiluttaa. Kuvat seuraapi myöhemmin...

Reto

Kilin kelli ku pitää vielä humalassakin yrittää töitä tehdä...  ??? Jäänyt mopotin purkamatta, mutterimyllykin oli näemmä sanonut sopimuksen irti. Huoh, uutta kai sitä pitää lähtee heti maanantaina hommaamaan.

No mut, sitten osa-asiaa. Onkohan nämä LeoVincen osat mistään kotoisin? Ois sertifioitu ja passaa senkin jälkeen kun isompaa mottia laittaa kohdilleen...
http://www.racingplanetusa.com/exhaust-leovince-generic-china-2stroke-p-22461-1.html?cPath=1700_20610_20612&sessID=47b22f782a806d1f24cb8c4fa5d1727e

openflow

On laatu tavaraa. hyvä putki 70 cc sport sylintereille. Hyvällä tuurilla tehot ~2x vakio sylinterillä.