Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

skootteri hyytyy kun moottori lämpenee

Aloittaja nakke40, 18.04.12 - klo:05:08

« edellinen - seuraava »

nakke40

tervehdys olisin tiedustellut että olisiko jollakin ratkaisu kyseiseen ongelmaan kun solifer xtr:n moottori lämpenee niin vauhti tippuu noin 20 km/h. kun skootterin käynnistää niin kulkee ja kiihtyy aluksi ihan hyvin mutta pienen ajomatkan jälkeen vauhti hyytyy ja melkein pysähtyy missä vika. :-\

pena

minulla taas kun ajaa muutaman kilometrin niin moottorin lämmettyä vauhti nousee 56 -60km t tämä mittarin mukaan, vähennystä 7 on oikea nopeus.

kemu

Olisikos mahdollista että kone säädetty ryypyn ollessa päällä? Nyt kun olet ajanut ja kone on lämmennyt niin ryyppykin menee pois päältä, jolloin kone saa liian vähän bensaa.
Baotian Sanili, vm 04
1415km

Coastside

Se toimii paremmin kylmänä. Syy on seoksessa, sen bensavaltaisuudessa, joka voi johtua kahdesta syystä: Ryyppy jää päälle tai ilmanpuhdistin on tukossa.
Sähköinen automaattiryyppy ollessaan kunnossa lähtee ajanoloon päältä magneeton virralla ja seos laihenee normaaliksi. Jos ei, niin teho laskee.

Pääsivun ohjeissa on lisää asiasta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

InsOmnia

Ja luistin kalvo saattaa myös oireilla mainitsemallasi tavalla. Kannattaa tarkistaa onko kalvo ehjä.

Sane

Tuli mieleen että kumman kanssa pärjää paremmin, liian ison pääsuuttimen vai liian pienen kanssa? Miten oireilis jos olisi liian suuri pääsuutin?

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Sane - 21.10.24 - klo:09:27Tuli mieleen että kumman kanssa pärjää paremmin, liian ison pääsuuttimen vai liian pienen kanssa? Miten oireilis jos olisi liian suuri pääsuutin?
Ennemmin liian rikkaalla kun liian laihalla, jotta esim. lämmöt eivät nouse liiaksi joka taas aiheuttaa omat ongelmansa ja esim. 2t-moottorissa polttoaineen jäähdytysvaikutus on jo oleellinen.. Hyvä säätöohje on etsiä pääsuutin / säätää siten, jossa mopo käy aavistuksen liian rikkaalla (täydellä kaasulla). Huomaa, että myös vuodenaika ja ulkoilmalämpötila vaikuttaa, koska kylmä ilma on tiiviimpää kuin kuuma. Tämän vuoksi talveksi nostetaan monesti pääsuuttimen kokoa.

Liian rikkaan seoksen ongelmia mm.
- röpöttävä käynti ja joskus jopa pätkivä.
- moottori ei ota kunnolla kierroksia.
- tehoa tuntuu puuttuvan.
- savuttaa normaalia enemmän.
- nokee tulppaa ja kaikkea muutakin.
- kuluttaa bensaa enemmän.
- pyrkii sammumaan tyhjäkäynnillä ja sammumisen jälkeen käynnistyminen vaatii kaasua.

Nämä nyt tuli ainakin nopeasti mieleen.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.